Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Lampje roetfilter

vragen over de T5
Plaats reactie
Mies
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 jan 2007, 12:39
Locatie: Eindhoven

Lampje roetfilter

Bericht door Mies »

Hoi,
Is er iemand die al problemen heeft gehad met het roetfilter. Ik heb sinds 3 maanden een nieuwe T5 met af fabriek een roetfilter. Nu brand er vanaf gisteren het lampje van de roetfilter en wil niet meer uitgaan. Ik rijd eigenlijk alleen maar snelweg, dus zou toch schoon moeten zijn. In het boekje staat dat de roetfilter "vervuild" is. Zijn er meerdere van jullie die dit gehad hebben?

Mies
Gebruikersavatar
maartent5
Berichten: 262
Lid geworden op: 17 mar 2007, 16:16

Bericht door maartent5 »

heb ook een met roetfilter, en heb hem zelfs nog niet zien regenereren (na 3000km), dus zal bij jou waarschijnlijk een storing zijn in de computer of een sensor aan de filter niet goed...
Gebruikersavatar
crafter koerier
Berichten: 180
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Purmerend

Bericht door crafter koerier »

even in zijn 3e of 4e versnelling rijden en dan ong. 2500 toeren maken dit een kwartier doen. lampje gaat als het goed is dan uit.
Groetjes Andy v/h Crafter koerier
Afbeelding
Mies
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 jan 2007, 12:39
Locatie: Eindhoven

Bericht door Mies »

Het lampje was uitgegaan, na een stuk snelweg gereden te hebben. Kom ik thuis aan; en wat denk je. Weer het lampje van de roetfilter die gaat branden. Ga denk morgen toch maar even naar de garage om te laten controleren. Is niet de bedoeling dat dit op weg naar vakantiebestemming tot grotere problemen gaat zorgen.
Plaats reactie