Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

even voorstellen

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Rob Motard
Berichten: 85
Lid geworden op: 29 jan 2018, 16:36

even voorstellen

Bericht door Rob Motard »

Hallo allemaal,
Ik ben Rob 36 jaar en lees al een tijdje mee. via hier al best veel geleerd wat ik toch wel heb kunnen gebruiken in mijn zoektocht.
Maar het zoeken is gestopt want de T4 California is gevonden, en wel een van de eerste. bj 1991 en best goeie staat. hier en daar wat kleine roest dingen maar niets erg. ben zelf al wat jaren bezig met oldtimers dus dat krijg ik wel opgelost.
Wel heeft het beeste 365.000 km ervaring maar volgens ik hier al gelezen heb moet da voor een 2.4D geen ramp zijn.
wat ik zelf belangrijk vind is dat ik de gehele onderhoud historie er bij heb en die ziet er goed uit. er is wel wat geld ingestoken met de jaren zeg maar. kwa prijs denk ik dat ik wel een goeie zaak heb gedaan, voor al dit moois heb ik 6000euro betaald, als ik zo rond kijk en lees lijkt me da niet te veel? weet niet wat jullie er van vinden?

Maar tot zo ver mijn voorstellen, fotos van de T4 komen nog.
brecht
Berichten: 242
Lid geworden op: 31 jul 2017, 21:32

Re: even voorstellen

Bericht door brecht »

Welkom Rob, gefeliciteerd met de aankoop!

Ben benieuwd naar de foto's. Want die zeggen meer dan..... :)

6000 klinkt niet veel. Wij hebben exact dezelfde lijkt het (91'er vijfcilinder) en betaalden 8.500 die was dan wel echt heeeel netjes. Nergens roest, 120.000km, interieur helemaal origineel en netjes, complete inventaris erbij...

Uiteindelijk vind ik vooral belangrijk: wat vind jij het waard? Als jij de bus waard vind wat je er in stopt dan is het altijd goed toch :)
Rob Motard
Berichten: 85
Lid geworden op: 29 jan 2018, 16:36

Re: even voorstellen

Bericht door Rob Motard »

Ja wat vind ik het waard, wel ja dat vind ik best een moeilijke vraag. als ik zo rond kijk wat de markt bied kwa modellen kom ik enkel uit bij de vw califonia kwa opbouw en inrichting. geen enkele andere vind ik zo praktisch ingericht. dus ja das wat ik wil en gezien de marktprijs van die dingen denk ik zeker niet teveel gegeven te hebben. maar rationeel bekeken vind ik een VW t4 niet echt 6000euro waard zeg maar. het blijft immers een 27 jaar oude bus met 365.000 km.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: even voorstellen

Bericht door Multivan Generation »

Kijk het topic van Odorf even na en controleer die punten die bij hem slecht waren. Pas dan weet je of je een goede koop hebt gedaan. :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3631
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: even voorstellen

Bericht door krekwakwol »

Hallo Rob,
Hier eveneens een T4 uit 1991 2.4D AAB motor.
Met inmiddels 238000 km op de klok.
Met Carthago Malibu inrichting met hoog dak.
Prima bus voor de vakanties en weekendjes weg, geen noemenswaardige problemen hier, alleen een wat zagend geluid in de bak tot 2000 rpm, maar daar kunnen ze heel oud mee worden heb ik begrepen.
Check wel even de distributie riem als je niet weet wanneer voor het laatst vervangen is en niet alleen de km, maar ook de leeftijd van de riem.

Gr. Arnold
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Rob Motard
Berichten: 85
Lid geworden op: 29 jan 2018, 16:36

Re: even voorstellen

Bericht door Rob Motard »

De riem is 20.000km oud dus op da vlak zit ik goed. Heb het busje pas en tot nu toe geen gekke dingen gezien dus ben tot nu zeer blij
Plaats reactie