Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Voor handige tips en truc zie het viewforum.php?f=14 forum
Veel plezier , webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Diesel en milieu ..

vragen over de T4
Plaats reactie
black bulli

Re: Diesel en milieu ..

Bericht door black bulli » do mar 15, 2018 18:02

Erdem50 schreef:
di mar 13, 2018 21:31
Vandaag al roetend met onze T4 incl tandemasser vol met 300 dakpannen over de weg gevlogen! :toppie

Wij laten ons echt niet gekmaken hier en tuffen lekker door. Recent nog de 400.000km gepasseerd.

Als het echt zover komt dat we er echt niet mee de weg op mogen zijn we vroeg genoeg.
:yes ,gezien de vele reacties op dit topic ,is het alleen nog wachten op: DIESEl en MILIEU de musical :bifun

thomas b

Bericht door thomas b » do mar 15, 2018 22:26

met als hoofdacteur: Vin Diesel
vin diesel.jpg
(14.08 KiB) 621 keer gedownload
één, twee, drie (T) vier's

LAYCA

Bericht door LAYCA » do mar 15, 2018 23:37

black bulli schreef:
do mar 15, 2018 18:02
Erdem50 schreef:
di mar 13, 2018 21:31
Vandaag al roetend met onze T4 incl tandemasser vol met 300 dakpannen over de weg gevlogen! :toppie

Wij laten ons echt niet gekmaken hier en tuffen lekker door. Recent nog de 400.000km gepasseerd.

Als het echt zover komt dat we er echt niet mee de weg op mogen zijn we vroeg genoeg.
:yes ,gezien de vele reacties op dit topic ,is het alleen nog wachten op: DIESEl en MILIEU de musical :bifun
Ed jij kon toch zo goed zingen? :lach
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding

black bulli

Bericht door black bulli » vr mar 16, 2018 0:32

voor de kerk uit gaan,ja :lach

thomas b

Bericht door thomas b » di mar 20, 2018 20:21

met je diesel kom je de kerk niet meer in, die liggen voornamelijk in het centrum....... :jump
één, twee, drie (T) vier's

Joris 407

Bericht door Joris 407 » wo apr 04, 2018 21:44

Freds schreef:
di mar 06, 2018 19:45
Waar ik een klein beetje benauwd voor ben is dat de geweldige restwaarde van onze Westfalia's TDI nu gaat inzakken.
Wie roept daar wat slims over?
Ik deel je zorgen. Vorig jaar een kapitaal uitgegeven aan spuitwerk en roest preventie. De transitie lijkt erg snel te gaan, tenminste de overheid wijzigt regels sneller dan de ontwikkeling gaat. Hoe lang voordat diesel rijden verboden wordt of duur gemaakt door boetes? Heeft iemand bronnen van visies mbt toekomstige wetgeving?
Nu verkopen zou het verlies misschien beperken, maar is voor mij geen optie gezien mijn recente investeringen. Ombouwen naar elektrisch is ook weer een kostenpost van heb ik jouw daar lijkt me. Is dit al mogelijk voor T4 en wat zijn de kosten?

LAYCA

Bericht door LAYCA » wo apr 04, 2018 22:05

Ombouwen naar elec bestaat.
In Engeland wordt dit gedaan.
En in Nederland ook http://www.carros.nl/nieuws/30795-elekt ... klassieker
Maar de tijd dat jij niet meer op vakantie kunt met een T4 dat duurt nog wel even.
En grote steden inrijden zonder diesel verbod is meestal een crime.... doe ik nu al niet.

Groeten Wim :zwaai
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding

odorf

Bericht door odorf » do apr 05, 2018 14:48

Ombouwen naar elektrisch bestaat, er zijn ook in NL inderdaad al diverse youngtimers en oldtimers succesvol omgebouwd.
Maar ik heb nog geen camper met een rijklaar gewicht van bijna 2 ton omgebouwd zien worden naar elektrisch.
(Je wint iets gewicht doordat de motor er uit gaat, maar het blijven aardige gewichten om te verslepen.)

Ik las dat met met de nieuwste techniek op 230v en 10A het laden van een accupakket zo'n 46 uur in beslag gaat nemen
(230v/10A is vergelijkbaar met de 'paal' op de gemiddelde camping).

@Joris
Beleidsregels met betrekking tot de milieuzones is tot nu nog steeds overgelaten aan de grillen van diverse wethouders.
Iedere gemeente mag doen wat hij/zij wil. De staatssecretaris is nu bezig om alle systemen en mogelijkheden 'te bekijken'.
Mogelijk komt zij met een landelijke uitvoering van één systeem waar gemeenten dan voor kunnen kiezen, -of niet-.
Maar een echte duidelijke lange termijnvisie ontbreekt op alle vlakken.

Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<

Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation » do apr 05, 2018 14:57

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...

jan2009

Bericht door jan2009 » vr apr 06, 2018 17:26

Joris 407 schreef:
wo apr 04, 2018 21:44
Freds schreef:
di mar 06, 2018 19:45
Waar ik een klein beetje benauwd voor ben is dat de geweldige restwaarde van onze Westfalia's TDI nu gaat inzakken.
Wie roept daar wat slims over?
Ik deel je zorgen. Vorig jaar een kapitaal uitgegeven aan spuitwerk en roest preventie.
Even terug met beide voeten op de vloer mannen.
:knipoog
kosten die je maakt aan zo,n oude T4 dat heet heel simpel onderhoud!
Zo,n busje rijd je voor je eigen plezier , het liefste een beetje roestvrij voor het zicht.
:ikrij
Als belegging is het natuurlijk helemaal niks, geen hond die zo,n ding met de huidige ontwikkelingen en het diesel imago nog van je wil kopen over enige jaren.
Dus gewoon van genieten zolang het duurt en niet teveel over nadenken.
:campingT4 :bbq
BASIC T4 2,5 TDI / 88 PK 2002 nr. 1182
Kampeer Bus Projekt : --> http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=26491"

Afbeelding

Joris 407

Bericht door Joris 407 » vr apr 06, 2018 17:51

Onderhoud ok. Maar ik schreef niets af de afgelopen 5 jaar en dat gaat waarschijnlijk hard veranderen. Inderdaad moet dan mindset veranderen om dit te accepteren.
Ik denk dat het goed is om helder te hebben dat die restwaarde gaat kelderen. Daarmee kun je nu de keuze maken: accepteer ik geen restwaarde en geniet ik er zelf van zolang het kan of verkoop ik nu en geniet ik niet meer van het busje. Voor 20.000 euro moet je wel erg hard genieten

Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation » vr apr 06, 2018 21:32

Joris 407 schreef:
vr apr 06, 2018 17:51
Onderhoud ok. Maar ik schreef niets af de afgelopen 5 jaar en dat gaat waarschijnlijk hard veranderen. Inderdaad moet dan mindset veranderen om dit te accepteren.
Ik denk dat het goed is om helder te hebben dat die restwaarde gaat kelderen. Daarmee kun je nu de keuze maken: accepteer ik geen restwaarde en geniet ik er zelf van zolang het kan of verkoop ik nu en geniet ik niet meer van het busje. Voor 20.000 euro moet je wel erg hard genieten
Volgens mij is dit al de verkeerde insteek.
Als je zo moet autorijden, dan kun je het beter niet doen.
Een auto schrijft nu eenmaal af, en de eerste 2 jaren zeer flink.
Daarna gaat het in een trager tempo qua waarde naar beneden.

Als je nu een westfalia hebt gekocht met in de veronderstelling dat de waarde minder hard zou dalen,
en je dus relatief veel waarde over zou overhouden, zeker gelet op de hausse van veel mensen die de vrijheid van een camper willen genieten,
dan kun je nu wel eens een soort van marktwaarde correctie kunnen hebben.
Een huis tuin en keuken auto is gewoon geen beleggingsobject dat in waarde gaat stijgen.

De toekomst van deze maximaal euro 3 auto's is gewoon wat somberder als 2 jaar geleden.
Wat je aan geld in een oude auto pompt kun je meestal, zoals reeds geschreven, onder het kopje van onderhoud wegschrijven, maar ook onder hobby.
Het is minimaal 15 jaar oud..

Je kunt nu bijvoorbeeld de waarde nog er uit halen, en zelf iets anders, lees nieuwers kopen..
Mijn verwachting is, dat ze de komende 2 jaar zeker met 20% zullen dalen qua marktwaarde..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...

jan2009

Bericht door jan2009 » vr apr 06, 2018 21:40

Is die restwaarde ook niet voor een groot deel bepaald door die westfalia sticker ?

ja ik weet het , soms ben ik wat drammerig.
:proost
BASIC T4 2,5 TDI / 88 PK 2002 nr. 1182
Kampeer Bus Projekt : --> http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=26491"

Afbeelding

Joris 407

Bericht door Joris 407 » vr apr 06, 2018 22:23

Ja, natuurlijk. Maar dat maakt toch niet uit. Het is wat de gek er voor geeft :nuts

koensch

Bericht door koensch » za apr 07, 2018 15:23

of je nu een camper hebt of een bestelbus, de waarde wordt bepaald door de markt. een auto wordt alleen maar minder waard en is dus geen belegging.
mijn busje heeft een dagwaarde van ca 1200,00 als ik straks een onderhoudsbeurt hebt, ben ik geheid meer kwijt dan die 1200 euries. economisch niet verantwoord, maar als ik er weer een paar jaar tegen kan, prima, goedkoper kan ik niet rijden (behalve als iemand er een deuk in rijd, dan is tie gelijk totall-loss)

Een T4 camper is tussen de 15 en 25 jaar oud, als je er een liefheber voor vind, kan je die voor een redelijk prijs verkopen. Als je het aan de handel moet overlaten is he maar de vraag wat je er voor krijgt. zolang je hem niet verkoopt, heb je er nog jarenlang plezier van, daar gaat het toch om?

rijden en blijven rijden.....
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +600.000km

Plaats reactie