Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

wie heeft ervaring met ?

vragen over de T4
Plaats reactie
Dirck 430
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 feb 2007, 10:59
Locatie: Oss

wie heeft ervaring met ?

Bericht door Dirck 430 »

VERBETERDE NOZZLES

Diesel-Service is importeur van de verbeterde nozzles van Fratelli Bosio!

Waarom "verbeterde nozzles?"
Het is de eenvoudigste manier manier om het vermogen van de 1.9 TDI motor drastisch omhoog te brengen zonder chiptuning. Daarnaast zijn de prijzen van de verbeterde nozzles in vergelijking met het origineel LAAG. Dus : wilt u veel extra vermogen voor relatief lage investering dan adviseert Diesel-Service deze verbeterde nozzle.

Ik ben beniewd wie ze heeft
richie
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 jan 2007, 16:41
Locatie: Wateringen

Bericht door richie »

Vraag het eens op het forum van de tdiclub. Daar heeft vast wel iemand ervaring.

Groeten,

Richie
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Bericht door koos 890 »

Jan , ik ben hier ook heel benieuwd naar.
Gebruikersavatar
bas caravelle
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 jan 2007, 08:51
Locatie: Huizen ( Noord Holland )

Bericht door bas caravelle »

Er zijn verschillende manieren om vermogen te vergroten, toch lijkt mij dat het vervangen van de nozzles een dure bezigheid is. Ik denk dan aan de prijs van een ruilverstuiver. Deze liggen zo rond de 100 - 125 euris per stuk. Voor een 4 cilinder kost dit dus minimaal 400.-. Chippen is goedkoper. :toppie

Als je daarentegen toch nieuwe moet hebben is het een overweging waard. Maar wat is de levensduur van zulke nozzles. Voor een normale Tdi gaat een verstuiver ( met optimaal resultaat ) zo'n 2 ton mee. Wat doet deze goedkopere en geoptimaliseerde uitvoering. Ik denk dat het inspuitbeeld is gewijzigt waardoor er makkelijker vernevelt wordt. Dit betekent ook een dunnere wanddikte. :bonk

Ik vraag me ten zeerste af of het goedkoper is bij gelijke km-stand. :groteogen

ps: Afgelopen week via marja laten chippen. Fantastische resultaten tegen een zeer comfortabele instellingen.
VW Caravelle 2.5 Tdi Lwb 1997
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

de kosten van nieuwe nozzles liggen beduidend later dan die van nieuwe verstuivers...

geloof dat nozzles rond de 40 a 50 euro/stuk liggen
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Bericht door koos 890 »

de mijne is al reeds gechipt maar een beetje meer vermogen is nooit weg (beter te veel dan te weinig)dit gaat om een 88>115 pk en een andere motor/
auto is geen optie (te duur)
Gebruikersavatar
bas caravelle
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 jan 2007, 08:51
Locatie: Huizen ( Noord Holland )

Bericht door bas caravelle »

De nozzles zelf zijn wel minder duur, maar ga je ze zelf plaatsen en op druk brengen??

Bas
VW Caravelle 2.5 Tdi Lwb 1997
Plaats reactie