Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

2.4 AAB slaat niet aan

vragen over de T4
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1005
Lid geworden op: do nov 20, 2014 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: 2.4 AAB slaat niet aan

Bericht door brugseb »

bedankt aan ieder om mee te denken

even een update
alle koppelingen en leidingen gecontroleerd
nieuwe brandstoffilter is origineel VW (kost 4x internetprijs :nuts :nuts )
bus diesel gehaald, tijdelijke leiding aangelegd, zuigt wel diesel aan
na heel wat vullen van fitler en leidingen terug aan de praat gekregen
wat vreemd was: na tijdje stilstand zag ik een luchtbel vanuit dieselpomp in de leiding komen
de motor in servicestand gezet, terug gestart en jawel hoor, dieselpomp drup drup drup, dus valse lucht en leeglopen bij lange stilstand...

zal revisie worden wellicht? hopelijk geen aanslag op de portemonné :huilen
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
Gebruikersavatar
thomas b
Berichten: 227
Lid geworden op: di mar 09, 2010 21:34
Locatie: Wonck - België

Re: 2.4 AAB slaat niet aan

Bericht door thomas b »

hallo bart,
dat is slecht nieuws, ik geloof dat dieselpompen niet de goedkoopste onderdelen zijn op een vw bus.... :huilen
sterkte en hou ons op de hoogte....
één, twee, drie (T) vier's
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1005
Lid geworden op: do nov 20, 2014 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: 2.4 AAB slaat niet aan

Bericht door brugseb »

pechverhelping spreekt over een 250 euro voor kleine revisie of vervanging zonder revisie
en helaas is het niet de retourslang, drupt gewoon uit de behuizing onderaan lijkt het wel
maandag weet ik meer - mijn garage neemt ook een lang weekend
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
Herman744
Berichten: 677
Lid geworden op: ma jan 15, 2007 19:23
Locatie: Oost-Brabant

Re: 2.4 AAB slaat niet aan

Bericht door Herman744 »

Misschien het asje van de gashendel op de pomp. Komt vaker voor.
jordydereus

Re: 2.4 AAB slaat niet aan

Bericht door jordydereus »

90% je asje.

Keering kost 5 euro.

Werk 100 euro.
Gebruikersavatar
thomas b
Berichten: 227
Lid geworden op: di mar 09, 2010 21:34
Locatie: Wonck - België

Re: 2.4 AAB slaat niet aan

Bericht door thomas b »

En reeds duidelijk waar het probleem zat? Is de bus gerapareerd? Feedback is altijd welkom! :yes
één, twee, drie (T) vier's
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1005
Lid geworden op: do nov 20, 2014 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: 2.4 AAB slaat niet aan

Bericht door brugseb »

Hoi Thomas

gisteren opgehaald, het zou de retourklep op de dieselpomp geweest zijn, en ze hebben ook een slang vervangen. Klonk me wat vreemd in de oren, maar in ieder geval start ie weer zonder problemen.
Alleen is er nu ergens een spanrol die begint te ratelen... straks maar es luisteren waar het geluid precies vandaan komt :bonk
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
Meert_VR6
Berichten: 180
Lid geworden op: vr jan 20, 2017 15:03

Re: 2.4 AAB slaat niet aan

Bericht door Meert_VR6 »

dit oude topic eens bovenhalen.

mijn 2.4d aab start ook niet (meer)
voor de winter deed hij het nog van de eerste draai aan de sleutel, begin mei proberen te starten en deed het niet meer. (staat lang stil)
de aflsuitklep op de pomp klikt
nieuwe retourslangetjes vanaf de verstuivers gemonteerd
niewe brandstoftoevoerslang gemaakt, de doorzichtige was broos, maar er zat wel lucht in.
daarna de dieselpomp vol diesel gespoten (retourslang eraf, en via de aanvoerslang diesel erin gespoten tot de diesel uit het retour gat spoot.
alles terug aangesloten: niet starten.
aanvoer en retourslang rechtstreeks in diesel gestoken: niet starten.

dikke zekering onder de motorkap is ok.
er komt diesel uit de stalen leidingen.

wat kan er nog voor zorgen dat hij niet start?
gloeibougies zijn 3 jaar geleden vervangen.

bijkomend vraagje, is er een reden waarom de dieselleidingen vanaf de filter eerst naar boven lopen, om vervolgens weer naar beneden te lopen en eenmaal beneden weer naar boven lopen de dieselpomp in?

alvast dank,
Maarten
Plaats reactie