Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

2de rij bank uithalen

vragen over de T5
Plaats reactie
phdgent
Berichten: 62
Lid geworden op: 09 jul 2011, 09:45

2de rij bank uithalen

Bericht door phdgent »

Hallo,

Ik heb een 2008 T5 9 zitplaatsen en ben er in al die jaren nooit in geslaagd de banken (2+1) van de 2de rij weg te nemen (sic).
De handleiding die ik heb is van het model met rails, bij mij zijn het haken...
Gelukkig is het een lang chassis en was het meestal voldoende met het (gemakkelijk) wegnemen van de 3 de rij.
Nu moet er echt iets heel lang mee en die 2de rij wil er niet uit, ook niet met het wegnemen van de hoofdsteuntjes. :muur
Kan iemand mij wat uitleg geven a.u.b.?

Dank,

Philippe
Laatst gewijzigd door phdgent op 11 jun 2018, 08:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Angelo-anneveld
Berichten: 848
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: 2de rij bank uithalen

Bericht door Angelo-anneveld »

phdgent schreef: 10 jun 2018, 19:35 Allo,

Ik heb een 2008 T5 9 zitplaatsen en ben er in al die jaren nooit in geslaagd de banken (2+1) van de 2de rij weg te nemen (sic).
De handleiding die ik heb is van het model met rails, bij mij zijn het haken...
Gelukkig is het een lang chassis en was het meestal voldoende met het (gemakkelijk) wegnemen van de 3 de rij.
Nu moet er echt iets heel lang mee en die 2de rij wil er niet uit, ook niet met het wegnemen van de hoofdsteuntjes. :muur
Kan iemand mij wat uitleg geven a.u.b.?

Dank,

Philippe
Volgens mij gewoon je bestuurder en passagiersstoel naar voren schuiven.
Dan vervolgens aan de koortjes trekken onder de banken en duw je hem zo naar voren eruit. Als ik me dat nog kan herrinerren van me vorige t5
phdgent
Berichten: 62
Lid geworden op: 09 jul 2011, 09:45

Re: 2de rij bank uithalen

Bericht door phdgent »

Dank je, Angelo, voor de snelle reactie!
Maar nu ben ik wel een beetje verrast: de bestuurders- en bijzitter zetels kunnen niet naar voor geschoven worden bij mijn Transporter.
Overigens is er onder de bijzitter bank een opberg ruimte.
Is er een andere mogelijkheid?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: 2de rij bank uithalen

Bericht door Multivan Generation »

Stuur mij even een PB met je adres gegevens.
Ik ben vandaag voor werk in Gent, dus als je daar woont , dan laat ik het je even zien of help je er bij.

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Angelo-anneveld
Berichten: 848
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: 2de rij bank uithalen

Bericht door Angelo-anneveld »

phdgent schreef: 11 jun 2018, 08:52 Dank je, Angelo, voor de snelle reactie!
Maar nu ben ik wel een beetje verrast: de bestuurders- en bijzitter zetels kunnen niet naar voor geschoven worden bij mijn Transporter.
Overigens is er onder de bijzitter bank een opberg ruimte.
Is er een andere mogelijkheid?

Heeft u een 2 zitter als bijrijders stoel?
Ik weet dat je onderaan de bank soort van trekkoortjes zitten die je moet aan trekken om hem uit de potten te ontklemmen. Dan is het volgens mij een kwestie van naar voren duwen en eruit tillen.
phdgent
Berichten: 62
Lid geworden op: 09 jul 2011, 09:45

Re: 2de rij bank uithalen

Bericht door phdgent »

ja, Angelo, die zwarte lussen heb ik gevonden en er (hard) aan getrokken, en bij de naar voor kantelende zetel aan de schuifdeur, daar heb ik die handel naar boven geduwd.
Maar daar blijft het bij, die dingen kantelen wel naar voren maar blijven dan vast zitten.

Heb ondertussen met VW België (D'Ieteren) gebeld en daar verstaan ze niet wat ik eigenlijk wil weten want die mevrouw is zo Franstalig dat ze mijn 'gewoon' Vlaams niet voldoende begrijpt om mij naar de juiste persoon door te verbinden. Ze verbond mij door naar de depannage dienst waar ze verontwaardigd reageerden want dat dit soort vragen niet iets voor hen is, de consument helpen dus...
VW België is blijkbaar niet de beste communicatie partner...

De garagist destijds, heeft me dat wel eens uitgelegd maar had geen tijd om het voor te tonen, en een andere handleiding (ik heb gelukkig een Vlaamstalige versie, maar niet de juiste!!!), van het type zoals ik deze heb, had hij ook niet. :huilen

Even terzijde, het onderhoudsboekje is eentalig Frans, dus moet je als Vlaming de juiste technische termen in 't Frans kennen om te weten wat er gebeuren moet...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: 2de rij bank uithalen

Bericht door Multivan Generation »

Zie je PB :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Angelo-anneveld
Berichten: 848
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: 2de rij bank uithalen

Bericht door Angelo-anneveld »

phdgent schreef: 11 jun 2018, 09:57 ja, Angelo, die zwarte lussen heb ik gevonden en er (hard) aan getrokken, en bij de naar voor kantelende zetel aan de schuifdeur, daar heb ik die handel naar boven geduwd.
Maar daar blijft het bij, die dingen kantelen wel naar voren maar blijven dan vast zitten.

Heb ondertussen met VW België (D'Ieteren) gebeld en daar verstaan ze niet wat ik eigenlijk wil weten want die mevrouw is zo Franstalig dat ze mijn 'gewoon' Vlaams niet voldoende begrijpt om mij naar de juiste persoon door te verbinden. Ze verbond mij door naar de depannage dienst waar ze verontwaardigd reageerden want dat dit soort vragen niet iets voor hen is, de consument helpen dus...
VW België is blijkbaar niet de beste communicatie partner...

De garagist destijds, heeft me dat wel eens uitgelegd maar had geen tijd om het voor te tonen, en een andere handleiding (ik heb gelukkig een Vlaamstalige versie, maar niet de juiste!!!), van het type zoals ik deze heb, had hij ook niet. :huilen

Even terzijde, het onderhoudsboekje is eentalig Frans, dus moet je als Vlaming de juiste technische termen in 't Frans kennen om te weten wat er gebeuren moet...
En als je aan die koorden trekt? Omhoog zeg maar (richting het dak) trek je hem er dan niet zo uit?
phdgent
Berichten: 62
Lid geworden op: 09 jul 2011, 09:45

Re: 2de rij bank uithalen

Bericht door phdgent »

De achterkant van de zetel komt wel los, maar de voorkant blijft vastgehaakt.
Het is alsof er ergens nog een 'ding' moet losgemaakt worden...
Angelo-anneveld
Berichten: 848
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: 2de rij bank uithalen

Bericht door Angelo-anneveld »

phdgent schreef: 11 jun 2018, 11:42 De achterkant van de zetel komt wel los, maar de voorkant blijft vastgehaakt.
Het is alsof er ergens nog een 'ding' moet losgemaakt worden...

Zit er voor (onder je benen) geen extra hendel?
Plaats reactie