Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Mark's T4 California Coach: exit T4! Aan de T5?
Re: Mark's T4 California Coach
Een heel project met een goed afloop.
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Re: Mark's T4 California Coach
En het was net op tijd klaar voor de vakantie gelukkig. Heel fijn om met die tropische temperaturen een heerlijk koele airco aan boord te hebben.
Het werkt nog niet helemaal perfect: als je nu op de recirculatieknop drukt gaat de verlichting van het aircopaneel uit. Ik denk dat het het beste is om nog een originele, passende kabelboom van een California erin te zetten. Ook de extra interieurverwarming werkt nu niet, maar dat is minder erg vind ik.
Het werkt nog niet helemaal perfect: als je nu op de recirculatieknop drukt gaat de verlichting van het aircopaneel uit. Ik denk dat het het beste is om nog een originele, passende kabelboom van een California erin te zetten. Ook de extra interieurverwarming werkt nu niet, maar dat is minder erg vind ik.
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Mark's T4 California Coach
Er zijn mensen die losse kabelbomen kunnen maken.
Je zou dat aan Oskar kunnen vragen, die maakt de mooiste dingen in originele kleuren..
Groeten Peter
Je zou dat aan Oskar kunnen vragen, die maakt de mooiste dingen in originele kleuren..
Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Mark's T4 California Coach: exit T4
Exit T4, en change of plans:
we zijn ons aan het inlezen over een T5 Beach, feitelijk een Multivan met hefdak. Hoor ik daar "I told you so" ?
Het plan is om de huidige familiekar (Ford S-Max) te vervangen door een T5 GP Beach. Dan in de Beach een klein keukenmeubel te plaatsen zodat we er ook mee kunnen kamperen (en die korting op de wegenbelasting is leuk meegenomen natuurlijk ;-) ).
Omdat de S-Max een 2.5t benzine is heeft een T5 met wat powerreserve de voorkeur. Dus nu door de BiTurbo TDI ellende aan het lezen, oei... Maar eens kijken wat het wordt. Niet heel veel haast mee, wel zin om wat te kopen en van te genieten.
we zijn ons aan het inlezen over een T5 Beach, feitelijk een Multivan met hefdak. Hoor ik daar "I told you so" ?
Het plan is om de huidige familiekar (Ford S-Max) te vervangen door een T5 GP Beach. Dan in de Beach een klein keukenmeubel te plaatsen zodat we er ook mee kunnen kamperen (en die korting op de wegenbelasting is leuk meegenomen natuurlijk ;-) ).
Omdat de S-Max een 2.5t benzine is heeft een T5 met wat powerreserve de voorkeur. Dus nu door de BiTurbo TDI ellende aan het lezen, oei... Maar eens kijken wat het wordt. Niet heel veel haast mee, wel zin om wat te kopen en van te genieten.
Re: Mark's T4 California Coach: exit T4! Aan de T5?
Verrassende wending! Dat was snel, na zoveel werk.
Succes met de zoektocht naar een vervanger.
Succes met de zoektocht naar een vervanger.
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Re: Mark's T4 California Coach: exit T4! Aan de T5?
Thanks, Jasper!
Het was een combinatie van verschillende dingen waardoor we dit besloten hebben. De verwachting dat een T4 echt een moderne bus is ten opzichte van een T3 was niet realistisch. Achteraf logisch, want een relatief nieuwe T4 is ook al zo'n 20 jaar oud. En het concept gaat terug naar begin jaren 90 natuurlijk.
Qua vermogen en geluidsniveau is de T4 een stap vooruit ten opzichte van de T3, maar echt vlot en echt stil is een T4 ook niet. Vooral in de bergen moest ie er (te) hard aan trekken.
Het was ook alweer 2 jaar geleden dat we met onze T3 camper op pad waren geweest, en met intussen een derde kind erbij hebben gemerkt door onze behoeftes veranderd zijn. De leuke, gezellige inrichting met de kastjes is voor ons niet meer zo praktisch nu. Ze zitten meer in de weg dan we er profijt van hebben. Op de camping dit jaar stond een T6 Beach tegenover ons, en dat heeft ons aan het denken gezet.
En doordat een Beach de S-Max kan vervangen, komt er weer wat ruimte op de oprit vrij. Dan kan ik af en toe een auto voor de hobby kopen om mee te sleutelen, en als een ware Wheeler Dealer weer door te verkopen. Leuk om die mogelijkheid weer te hebben dan.
Het was een combinatie van verschillende dingen waardoor we dit besloten hebben. De verwachting dat een T4 echt een moderne bus is ten opzichte van een T3 was niet realistisch. Achteraf logisch, want een relatief nieuwe T4 is ook al zo'n 20 jaar oud. En het concept gaat terug naar begin jaren 90 natuurlijk.
Qua vermogen en geluidsniveau is de T4 een stap vooruit ten opzichte van de T3, maar echt vlot en echt stil is een T4 ook niet. Vooral in de bergen moest ie er (te) hard aan trekken.
Het was ook alweer 2 jaar geleden dat we met onze T3 camper op pad waren geweest, en met intussen een derde kind erbij hebben gemerkt door onze behoeftes veranderd zijn. De leuke, gezellige inrichting met de kastjes is voor ons niet meer zo praktisch nu. Ze zitten meer in de weg dan we er profijt van hebben. Op de camping dit jaar stond een T6 Beach tegenover ons, en dat heeft ons aan het denken gezet.
En doordat een Beach de S-Max kan vervangen, komt er weer wat ruimte op de oprit vrij. Dan kan ik af en toe een auto voor de hobby kopen om mee te sleutelen, en als een ware Wheeler Dealer weer door te verkopen. Leuk om die mogelijkheid weer te hebben dan.
Re: Mark's T4 California Coach
Waar is dat bruine stekker voor in de motorruimte.
hij heeft de nummer 357 910 754 A... sommige sites geven aan dat er een pressure sensor is.. maar deze kan ik nergens vinden...
De pressure sensor die ik aan de hand van de foto's zie zijn de buizen die aan de airco bovenin zit met een zwart stekker..
hij heeft de nummer 357 910 754 A... sommige sites geven aan dat er een pressure sensor is.. maar deze kan ik nergens vinden...
De pressure sensor die ik aan de hand van de foto's zie zijn de buizen die aan de airco bovenin zit met een zwart stekker..
Re: Mark's T4 California Coach: exit T4! Aan de T5?
Poeh... Dat is voor mij even geleden. Maar ik weet nog wel dat de posities van de connectors van de kabelboom goed overeen kwamen met de sensoren/andere aansluitingen.
Dat een connector bruin is hoeft niet te betekenen dat het tegendeel ook bruin is.
Dat een connector bruin is hoeft niet te betekenen dat het tegendeel ook bruin is.
Re: Mark's T4 California Coach: exit T4! Aan de T5?
hoi mark… de bruine kabel is opgelost.. het iets met trekhaak(belasting).. sensor tussen de buizen geplaatst en aangesloten.
Gisteren druk op de leidingen gezet en geprobeerd de compressor aan te zetten.. lukte niet.
Weet jij of je nog iets in de ecu moet wijzigen?
Gisteren druk op de leidingen gezet en geprobeerd de compressor aan te zetten.. lukte niet.
Weet jij of je nog iets in de ecu moet wijzigen?
Re: Mark's T4 California Coach: exit T4! Aan de T5?
Ik zag het in je andere topic (waar ik ook even gereageerd had).
Bij mij niet meer nodig want geen T4 meer.
Bij mij niet meer nodig want geen T4 meer.