Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 Westfalia dillema: fixen of verkopen?

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: T4 Westfalia dillema: fixen of verkopen?

Bericht door Snautzer »

:lach ja dat herinner ik me ook van dat spuiten.
Gebruikersavatar
Endless Summer
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 jan 2017, 10:00

Re: T4 Westfalia dillema: fixen of verkopen?

Bericht door Endless Summer »

Misschien helemaal in het verkeerde topic maar dit is het laatste draadje dat ik zie met een referentie aan ISMET.

Gisteren kreeg ik problemen met de versnellingsbak en na een beetje rondstruinen op dit forum kwam ik ISMET tegen. Belde hem vanochtend, kon meteen komen (bekende Schakelbolletje) en 5 minuutjes later was het gefixt. Top service!
T4 California 1.9 TD - 1995
Gebruikersavatar
raf_construct
Berichten: 837
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37

Re: T4 Westfalia dillema: fixen of verkopen?

Bericht door raf_construct »

Erdem50 schreef: 10 aug 2018, 10:14
Waarom denken veel mensen toch dat ze altijd genaaid worden bij een autogarage? Heb dit werkelijk nooit begrepen. Er zijn zat bedrijven waar mensen werken die ook eerlijk geld willen verdienen en ook met je meedenken. Sommige reparaties kosten gewoon een hoop geld.
Dat is inderdaad frustrerend voor diegenen die hun uiterste best doen voor de klant. Ik ben lang zelfstandig geweest, en was altijd van mening dat een tevreden klant blijft terugkomen. Iemand "kloten" kan je maar 1 keer. Dat meedenken met de klant is een dikke plus, helaas is het niet overal zo.

Laat ons zeggen dat ik "gezond sceptisch" ben tegenover de officiële garages. Kan aan de streek hier liggen, maar ook ik heb voorbeelden waarop je écht doelbewust wordt afgezet. Niet alleen van garages, ook van landbouwmechanisatiebedrijven en vrachtwagendealers... :huilen
Ik gun het elk bedrijf om een eerlijk uurtarief te tellen, en op onderdelen een dealercomissie te hebben. Toch hoor ik steeds vaker bedragen waar mijn nekhaartjes van recht komen. Tegelijk komen er hier vrij veel hobbygarages tevoorschijn, en die hebben vanaf dag 1 een volle agenda.
busbart schreef: 17 dec 2018, 08:44 je hebt God, en dan; de Belgische keuring... :bifun
koensch
Berichten: 723
Lid geworden op: 27 sep 2011, 23:46
Locatie: Amersfoort

Re: T4 Westfalia dillema: fixen of verkopen?

Bericht door koensch »

ik denk dat het als verantwoordelijke voor een garage met een paar monteurs het heel moeilijk is om elke klant tevreden te stellen.
Bij een redelijk nieuwe auto waar planmatig onderhoud moet plaatsvinden zal het wel meestal goed gaan, maar voor storingen met vage klachten is dat heel lastig.
of je tegen redelijke kosten het probleem kan oplossen hangt sterk af van de kundigheid en ervaring van de monteurs met dat type auto, en de ideale monteur bestaat niet.

komt bij dat klanten met een storing, klant-tegen-wil-en-dank zijn en niet staan te popelen met die klandizie.
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Ilja1974
Berichten: 144
Lid geworden op: 21 aug 2018, 15:31

Re: T4 Westfalia dillema: fixen of verkopen?

Bericht door Ilja1974 »

Hoe staat het er voor met de bus?
Persoonlijk zou ik het ding laten repareren omdat je daarna weer een heel knap blok hebt waar je mee voor kunt.
Het is even door de zure appel heen bijten maar daarna kun je weer lekker genieten van het ding.
Doe je hem weg dan zal je er flink op verliezen en de volgende daar kan ook ineens wat aan stuk gaan wat flink geld kost.
Helaas , zal je met elke aanschaf en zeker met een oudere auto/ bus rekening moeten houden dat je dat je een paar onverwachte dingen kunt tegenkomen.
Het garage keuze verhaal blijft altijd lastig..
Heb je een garage die schappelijk is en aan je wensen voldoet dan moet je die koesteren.
Onze dealer ervaring is dat ze flink rekenen voor heel weinig en we komen daar dus niet.
De Ford dealer wilde voor de eerste beurt van mijn vrouw haar nieuwe auto 257€ rekenen en dan had ze eerder de toezegging gehad dat ze deze gratis zou krijgen omdat ze een paar maanden langer op de auto moest wachten...
257€ voor olie verversen en een rondje onder een nieuwe auto lopen...
De zelfde beurt kost bij de garage waar wij in onderhoud zitten 105€..
Wij zitten zelf al jaren bij een kleine dorpsgarage in Midwoud en zijn daar dik tevreden over.
Ik kwam daar vroeger over de vloer omdat ik bij de zoon van de eigenaar in de klas zat met motorvoertuigen en weet dus hoe ze daar werken en wat de mentaliteit is en dat is me wel wat waard.
Ze zijn vast niet de goedkoopste maar kwaliteit en service is ook wel wat waard.
Plaats reactie