Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001
Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001
Maar het goede nieuws is dat ik mijn schuifdeur camper klaar heb. Vanmorgen eerst de nieuwe kunstof moertjes opgehaald en het raam afgekit en gemonteerd. Vervolgens geprobeerd het deurpaneel te plaatsen, dat paste niet lekker. Wat Peter al aangaf de stang van voor en achter slot is anders. Andere stang geplaatst, is het voorslot compleet anders, ander voorslot geplaatst past de deurhendel aan de binnenkant weer niet. Ook die maar overgezet.
Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001
Die pellets blijven een probleem maar het topic wordt steeds interessanter. Ik blijf het volgen.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001
Vandaag wat kleine dingetjes tussendoor kunnen doen.
De hoge kast weer hoog gemaakt
Afgeplakt met ducktape, niet zo mooi maar toch uit het zicht en we willen natuurlijk geen haakjes in onze kleding.
Verder waren de kabeltje voor het verschuiven van de bedbank gebroken. Nummer opgezocht via etka online, nummer 701 070 214 en 701 070 215. Vol goede moed de dealer gebeld.. Niet meer leverbaar. Dan maar naar de fietsenmaker en zelf iets knutselen.
Nu we toch bezig zijn met de bank en een van de geleiders van het tafeltje half los zit die ook maar gelijk even maken.
De hoge kast weer hoog gemaakt
Afgeplakt met ducktape, niet zo mooi maar toch uit het zicht en we willen natuurlijk geen haakjes in onze kleding.
Verder waren de kabeltje voor het verschuiven van de bedbank gebroken. Nummer opgezocht via etka online, nummer 701 070 214 en 701 070 215. Vol goede moed de dealer gebeld.. Niet meer leverbaar. Dan maar naar de fietsenmaker en zelf iets knutselen.
Nu we toch bezig zijn met de bank en een van de geleiders van het tafeltje half los zit die ook maar gelijk even maken.
Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001
Nieuwe afdekplaat voor de kofferklep gemaakt, ik had er 2 maar beide met schade. Lakwerk is nog nat vandaar de glans.
Achter klep voorzien van geluidsisolatie, drukertjes en railtjes voor de gordijnen gemonteerd.
Achter klep voorzien van geluidsisolatie, drukertjes en railtjes voor de gordijnen gemonteerd.
- raf_construct
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37
Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001
Mooi project !
Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001
Mooie blindklinkmoertang geschoord op marktplaats van het merk Gardner Bender, deutsche grundlichheid voor maar 30 euro
Gelijk doorgereden naar Gebr van der Winkel in Eindhoven, die hebben alleen aluminium blindklinkmoeren. Toch maar 20 stuks meegenomen om te testen. Poepen zonder drukken om een blindklinkmoer vast te zetten, dat kan niet goed zijn....
Boutje erin gedraaid om te testen tot hoe vast ik hem kan vastdraaien. Moer blijft mooi op zn plek zitten maar de draad komt los...
Dan maar naar Fabory in Eindhoven, ik ben dan weer zn idioot die gelijk een doosje koopt van 250 stuks a 40 euro omdat 20 stuks bijna een tientje kost....
Weer ff testen, boutje erindraaien en kijken hoe vast het kan. Moertje heeft het gewonnen van het boutje.
Gelijk doorgereden naar Gebr van der Winkel in Eindhoven, die hebben alleen aluminium blindklinkmoeren. Toch maar 20 stuks meegenomen om te testen. Poepen zonder drukken om een blindklinkmoer vast te zetten, dat kan niet goed zijn....
Boutje erin gedraaid om te testen tot hoe vast ik hem kan vastdraaien. Moer blijft mooi op zn plek zitten maar de draad komt los...
Dan maar naar Fabory in Eindhoven, ik ben dan weer zn idioot die gelijk een doosje koopt van 250 stuks a 40 euro omdat 20 stuks bijna een tientje kost....
Weer ff testen, boutje erindraaien en kijken hoe vast het kan. Moertje heeft het gewonnen van het boutje.
Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001
Mooi speelgoed!
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
- Multivan Generation
- Berichten: 33767
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001
Welke maat heb je gekocht?
Als je M6 of M8 stalen blindklinkmoeren met kraag hebt gekocht, dan heb ik wel interesse in een stuk of 20.
Als je M6 of M8 stalen blindklinkmoeren met kraag hebt gekocht, dan heb ik wel interesse in een stuk of 20.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001
M6 verzonken, met kraag moest besteld worden.
Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001
Zelf maar ff schuren voor de zoveelste grondlaag, wil geen sinaasappel huidje..
Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001
Houtwerk wat ooit paars is geweest en helemaal blank was geschuurd weer geschuurd en in de grondlak gezet.
Grijs staat ook best prima, wel een beetje saai.
Grijs staat ook best prima, wel een beetje saai.
Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001
leuk project Roeland,
Maar ik vind je hond nog veel leuker, die blijven zo gek als een deur hoor.
dit was Django
Maar ik vind je hond nog veel leuker, die blijven zo gek als een deur hoor.
dit was Django
Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001
Thanks Schnarf,
Het zijn clowns
Jammer van het woordje was bij django
Afgelopen jaar onze Beagle Bink in moeten laten slapen, blijft moeilijk..
Het zijn clowns
Jammer van het woordje was bij django
Afgelopen jaar onze Beagle Bink in moeten laten slapen, blijft moeilijk..
Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001
Na een keer gronden en DRIE maal schilderen. Het keukenblokje weer in elkaar gezet.
Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001
Zaterdag was het zover, dakje ophalen bij de spuiter.
Rond een uur of 11 meteen maar begonnen met afplakken en de dakuitsparing aftekenen. Ik was van plan het met een slijpstol te doen maar ik vindt het maar lastig om mooie recht te slijpen boven mijn macht dus al snel besloten enkel het 3 dubbele metaal met een slijptol door te slijpen. Vervolgens de decoupeerzaag elbij gepakt en dat ging mij super af.
Voor het gemak van de donor het voorste deel van het dak eraf geslepen en die als mal gebruikt op het blauwe busje.
Helaas begon het rond 4 uur te regenen, snel de bus ingepakt met plastiek maar tape plakt niet op een natte bus..
Het doel was om op zaterdag het versteviging frame te monteren maar dat is op het voorste deel na niet gelukt.
Op zondag weer verder met het frame, dat was toch nog 3 uur werk.
Na de lunch de zwarte blokje in de goot gemonteerd en de scharnieren geplaatst. Daarna een paar vrienden opgetrommeld om het dak te plaatsen. Het dak plaatsen viel mij erg mee, het was een kaal dak zonder doek maar met rubber om schade aan het lakwerk te voorkomen.
Het is een stevige klus, in totaal 13 uur mee bezig geweest in mijn eentje. Het doek moet nog maar wat was ik blij dat het dak erop zat voordat het weer ging regenen.
Rond een uur of 11 meteen maar begonnen met afplakken en de dakuitsparing aftekenen. Ik was van plan het met een slijpstol te doen maar ik vindt het maar lastig om mooie recht te slijpen boven mijn macht dus al snel besloten enkel het 3 dubbele metaal met een slijptol door te slijpen. Vervolgens de decoupeerzaag elbij gepakt en dat ging mij super af.
Voor het gemak van de donor het voorste deel van het dak eraf geslepen en die als mal gebruikt op het blauwe busje.
Helaas begon het rond 4 uur te regenen, snel de bus ingepakt met plastiek maar tape plakt niet op een natte bus..
Het doel was om op zaterdag het versteviging frame te monteren maar dat is op het voorste deel na niet gelukt.
Op zondag weer verder met het frame, dat was toch nog 3 uur werk.
Na de lunch de zwarte blokje in de goot gemonteerd en de scharnieren geplaatst. Daarna een paar vrienden opgetrommeld om het dak te plaatsen. Het dak plaatsen viel mij erg mee, het was een kaal dak zonder doek maar met rubber om schade aan het lakwerk te voorkomen.
Het is een stevige klus, in totaal 13 uur mee bezig geweest in mijn eentje. Het doek moet nog maar wat was ik blij dat het dak erop zat voordat het weer ging regenen.