Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001

Bericht door RoelandZ »

Maar het goede nieuws is dat ik mijn schuifdeur camper klaar heb. Vanmorgen eerst de nieuwe kunstof moertjes opgehaald en het raam afgekit en gemonteerd. Vervolgens geprobeerd het deurpaneel te plaatsen, dat paste niet lekker. Wat Peter al aangaf de stang van voor en achter slot is anders. Andere stang geplaatst, is het voorslot compleet anders, ander voorslot geplaatst past de deurhendel aan de binnenkant weer niet. Ook die maar overgezet. :knipoog
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4695
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001

Bericht door Hanz »

RoelandZ schreef: 18 dec 2018, 17:19 . . . ik leg wat zakken pellets op het kastje met als gevolg dat de luifel achter de kast valt. De luifel tikt vervolgens de radiator van de muur en die duwt de waterkoeler omver.... Heel het kantoor blank, luifel kapot en radiatorbuizen ontwricht. :bonk
Die pellets blijven een probleem :huilen maar het topic wordt steeds interessanter. Ik blijf het volgen.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001

Bericht door RoelandZ »

Vandaag wat kleine dingetjes tussendoor kunnen doen.

De hoge kast weer hoog gemaakt
Afgeplakt met ducktape, niet zo mooi maar toch uit het zicht en we willen natuurlijk geen haakjes in onze kleding.

Verder waren de kabeltje voor het verschuiven van de bedbank gebroken. Nummer opgezocht via etka online, nummer 701 070 214 en 701 070 215. Vol goede moed de dealer gebeld.. Niet meer leverbaar. Dan maar naar de fietsenmaker en zelf iets knutselen.


Nu we toch bezig zijn met de bank en een van de geleiders van het tafeltje half los zit die ook maar gelijk even maken.
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001

Bericht door RoelandZ »

Nieuwe afdekplaat voor de kofferklep gemaakt, ik had er 2 maar beide met schade. Lakwerk is nog nat vandaar de glans.

Achter klep voorzien van geluidsisolatie, drukertjes en railtjes voor de gordijnen gemonteerd.
Gebruikersavatar
raf_construct
Berichten: 837
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37

Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001

Bericht door raf_construct »

Mooi project !
busbart schreef: 17 dec 2018, 08:44 je hebt God, en dan; de Belgische keuring... :bifun
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001

Bericht door RoelandZ »

Mooie blindklinkmoertang geschoord op marktplaats van het merk Gardner Bender, deutsche grundlichheid voor maar 30 euro :yes

Gelijk doorgereden naar Gebr van der Winkel in Eindhoven, die hebben alleen aluminium blindklinkmoeren. Toch maar 20 stuks meegenomen om te testen. Poepen zonder drukken om een blindklinkmoer vast te zetten, dat kan niet goed zijn....
Boutje erin gedraaid om te testen tot hoe vast ik hem kan vastdraaien. Moer blijft mooi op zn plek zitten maar de draad komt los...

Dan maar naar Fabory in Eindhoven, ik ben dan weer zn idioot die gelijk een doosje koopt van 250 stuks a 40 euro omdat 20 stuks bijna een tientje kost.... :adhd

Weer ff testen, boutje erindraaien en kijken hoe vast het kan. Moertje heeft het gewonnen van het boutje. :toppie
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001

Bericht door J vd Pal »

Mooi speelgoed!
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001

Bericht door Multivan Generation »

Welke maat heb je gekocht?
Als je M6 of M8 stalen blindklinkmoeren met kraag hebt gekocht, dan heb ik wel interesse in een stuk of 20.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001

Bericht door RoelandZ »

M6 verzonken, met kraag moest besteld worden.
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001

Bericht door RoelandZ »

Zelf maar ff schuren voor de zoveelste grondlaag, wil geen sinaasappel huidje.. :jump
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001

Bericht door RoelandZ »

Houtwerk wat ooit paars is geweest en helemaal blank was geschuurd weer geschuurd en in de grondlak gezet.

Grijs staat ook best prima, wel een beetje saai. :ikrij
schnarf
Berichten: 312
Lid geworden op: 09 mar 2013, 11:11
Locatie: Brabant Oost
Contacteer:

Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001

Bericht door schnarf »

leuk project Roeland,

Maar ik vind je hond nog veel leuker, die blijven zo gek als een deur hoor.

dit was Django
Afbeelding
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001

Bericht door RoelandZ »

Thanks Schnarf,

Het zijn clowns :lach

Jammer van het woordje was bij django☹️

Afgelopen jaar onze Beagle Bink in moeten laten slapen, blijft moeilijk..
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001

Bericht door RoelandZ »

Na een keer gronden en DRIE maal schilderen. :bonk Het keukenblokje weer in elkaar gezet.
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001

Bericht door RoelandZ »

Zaterdag was het zover, dakje ophalen bij de spuiter. :jumpklap

Rond een uur of 11 meteen maar begonnen met afplakken en de dakuitsparing aftekenen. Ik was van plan het met een slijpstol te doen maar ik vindt het maar lastig om mooie recht te slijpen boven mijn macht dus al snel besloten enkel het 3 dubbele metaal met een slijptol door te slijpen. Vervolgens de decoupeerzaag elbij gepakt en dat ging mij super af.



Voor het gemak van de donor het voorste deel van het dak eraf geslepen en die als mal gebruikt op het blauwe busje. :knipoog



Helaas begon het rond 4 uur te regenen, snel de bus ingepakt met plastiek maar tape plakt niet op een natte bus.. :huilen
Het doel was om op zaterdag het versteviging frame te monteren maar dat is op het voorste deel na niet gelukt.

Op zondag weer verder met het frame, dat was toch nog 3 uur werk.


Na de lunch de zwarte blokje in de goot gemonteerd en de scharnieren geplaatst. Daarna een paar vrienden opgetrommeld om het dak te plaatsen. Het dak plaatsen viel mij erg mee, het was een kaal dak zonder doek maar met rubber om schade aan het lakwerk te voorkomen.


Het is een stevige klus, in totaal 13 uur mee bezig geweest in mijn eentje. Het doek moet nog maar wat was ik blij dat het dak erop zat voordat het weer ging regenen. :jump
Plaats reactie