Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 camper kopen?

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
luusenjo
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jan 2019, 20:31

T4 camper kopen?

Bericht door luusenjo »

Hoi weetjewellers,

ik en mijn vriend willen graag een vw t4 campertje kopen binnenkort. Ons budget is ong 5000 euro.
We hebben zelf (nog) niet zoveel verstand van de t4 (en andere auto's) dus vandaar dat we hier wel wat hulp bij kunnen gebruiken.

We hebben laatst naar een t4 bj 1995 1.9TD (vast hoog dak) met 400 k op de teller gekeken. Ik had wel een checklist gevonden hier op de site en die hebben we ook even gebruikt om de auto te inspecteren. Zag er allemaal goed onderhouden uit, alleen had de huidige eigenaar geen volledige onderhoudsboekjes etc. Ik denk dat we na wat onderhandelen deze t4 wel voor ong 2500 euro van hem kunnen kopen. Nu twijfelen we over de hoge km stand, de niet zo krachtige motor en de prijs? Maar met die prijs houden we natuurlijk wel nog geld over ;)

Als het verstandiger is om verder te kijken, ook nog tips/punten etc om op te letten bij het kopen van onze eerste vw t4?

Alvast bedankt,

Lucia & jonathan
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: T4 camper kopen?

Bericht door Snautzer »

https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtop ... 23&t=60808

hoi welkom. Lees eens bovenstaande door. Daar staan niet specfiek voor de 1.9 maar leerzaam
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4825
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: T4 camper kopen?

Bericht door Hanz »

En wat zijn de plannen met deze camper? Een beetje rondreizen in Nederland? Dan is een hoge kilometerstand en een wat minder sterke motor niet zo'n probleem. Je komt dan altijd wel weer thuis. Of ga je avontuurlijke reizen door Europa maken? Dan wil je wel iets betrouwbaarders en een motor die je door de bergen helpt. Dat kan je voor dit budget wel vergeten.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
luusenjo
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jan 2019, 20:31

Re: T4 camper kopen?

Bericht door luusenjo »

We hebben zeker al wat gegoogled en rondgekeken en ook al naar andere busjes gaan kijken. En we zijn ook tot de conclusie gekomen dat zo'n originele westfalia hem voorlopig iig niet gaat worden. Superstrakke inbouw hoeft in principe ook niet dat kunnen we ook prima zelf doen.

Voor nu inderdaad voor weekendjes weg in NL en DU en in de zomer willen we er dan wel het liefst mee naar Frankrijk en Spanje.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4825
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: T4 camper kopen?

Bericht door Hanz »

In plaats van Westfalia kan je ook eens googelen op Reimo. Dat levert meestal een wat vriendelijker prijsstelling op.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Plaats reactie