Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Hi all / Op zoek naar een camper

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
WelkomBuiten
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 jan 2017, 12:51

Re: Hi all / Op zoek naar een camper

Bericht door WelkomBuiten »

Syl schreef: 01 mar 2019, 20:08
Snautzer schreef: 28 feb 2019, 23:26 ...... Onthoud dat al kan een bus oud zijn, het niet een wet is die zegt dat die dan ook kuis rot is.
Ga kijken, ga rijden laat controleren......
Zal ik zeker doen, bedankt voor de tips!
Snautzer schreef: 01 mar 2019, 08:34 https://www.2dehands.be/bestelwagens-vr ... 80194.html

vergeet niet de bpm nog mee te rekenen.
Ziet er erg goed uit. Maar ik zoek voor het gemak liever eerst in NL (in de buurt) verder. Ik zal voor het vergelijk ook www.2dehands.be in de gaten gaan houden. txs voor het tippen.
Ik moet alleen minimaal 5 zit plekken met gordel hebben. txs voor het meedenken!
Lijkt veel bus voor dat geld! Kan er geen bankje ipv de passagiersstoel? Kun je niet meer draaien, of doorlopen helaas.
Syl
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 feb 2019, 21:02

Re: Hi all / Op zoek naar een camper

Bericht door Syl »

Beste “weetjewellers”

Ik heb 3 campers gevonden die aan mijn omschrijving voldoen. Overigens zoek ik een bus met minimaal 5 (liefst 6) zitplaatsen omdat ik af en toe familie op bezoek krijg vanuit het buitenland. Het lijkt mij fijn om ook daarvoor de bus te kunnen gebruiken (ipv 2 auto’s). Mijn gedachte is dat ik met het kamperen de losse stoelen in mijn schuur kan zetten om er met z’n 3tjes op uit te trekken en maximaal de ruimte te hebben.

Zouden jullie er eens op de 3 bussen willen schieten. Ik ben benieuwd naar de meningen over de:
- vraagprijs
- ervaringen met de verkopers
- techniek van de betreffende bouw
- etc..

1) T4 2003, ±274.000km, 5 cilinder
Zover ik kan nagaan originele fabriekskamper, import uit Duitsland
-
https://www.marktplaats.nl/a/caravans-e ... ousPage=lr

2) T5 2008, ±289.000km, 5 cilinder
-
https://www.marktplaats.nl/a/caravans-e ... ousPage=lr

3) T4 2002, ±255.000 km, 4-cilinder
Ik heb deze camper gezien omdat dit bij mij in de buurt is. De bus is geheel gepolijst en glimpt om die reden. Was ik kan terugvinden klopt 1e eigenaar niet en is de bus eerst een bedrijfsbus geweest (dus misschien als camper enkel bij een eigenaar)
-
http://www.autohandelprins.nl/Volkswage ... 3&so=lijst
Laatst gewijzigd door Syl op 23 mar 2019, 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Hi all / Op zoek naar een camper

Bericht door Hanz »

ook in een California is het mogelijk om af en toe met 6 personen te rijden, zie dit topic over een tussenbankje viewtopic.php?f=23&t=57715&hilit=tussenbankje#p414509

Camper 1: Josh Schippers heeft een goede naam. Nette auto.
Camper 2: Sommige 2.5 TDI motoren in de T5 hebben nogal last van (olie?) problemen. De kenners moeten maar zeggen of deze daar ook onder valt.
Camper 3: dit is precies wat in de advertentie staat, een transporter waar later een Westfalia hefdak op is gezet en een Multivan inrichting. Geen originele Multivan (geen ramen achter, geen klep maar deurtjes). Dat van eerste eigenaar kan evengoed wel kloppen, maar dan zou de onderhoudshistorie ook bekend moeten zijn.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Hi all / Op zoek naar een camper

Bericht door J vd Pal »

Hou er bij camper 1 rekening mee dat je nog een keukenblokje moet kopen, anders voldoe je niet aan de regels voor het kwarttarief!
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Syl
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 feb 2019, 21:02

Re: Hi all / Op zoek naar een camper

Bericht door Syl »

Bedankt voor jullie reacties zo ver.

Er wel een keukentje bij, zie bijlage. (de stoel ernaast staat los en zit er niet bij)
Bijlagen
WhatsApp Image 2019-03-07 at 11.28.26 (1).jpeg
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Hi all / Op zoek naar een camper

Bericht door Multivan Generation »

Als ik de laatste foto vergelijk met de wensen in je eerste post,


dan wens ik je veel succes om een heerlijke maaltijd met behulp van dit keukentje te koken voor het hele gezin..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Syl
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 feb 2019, 21:02

Re: Hi all / Op zoek naar een camper

Bericht door Syl »

Multivan Generation schreef: 11 mar 2019, 22:17 Als ik de laatste foto vergelijk met de wensen in je eerste post,


dan wens ik je veel succes om een heerlijke maaltijd met behulp van dit keukentje te koken voor het hele gezin..
Misschien is mijn post niet duidelijk genoeg maar ik denk dat de eerste reactie/conclusie in dit draadje juist is en ik een Multivan zoek. Een uitgebreide keuken staat niet op mijn wensenlijstje. Ik ben creatief genoeg om ook op 1 pit een gevarieerde/afwisselende/heerlijke maaltijd te bereiden. 2 of 3 pitten vereisen wellicht minder improvisatievermogen maar ik zal er niet 2 of 3 keer beter mee gaan koken. Maar bedankt voor je zorgen.
jan2009 schreef: 16 mar 2019, 17:57 Het blijft nu wat stil.
Is de keuze al gemaakt ?
Ik heb heb het de afgelopen weken erg druk. Ik had graag de camper in Dalfsen willen bekijken maar dit is 2uur rijden. Ik heb nu en de komende weken niet de mogelijkheid om hier ruim een halve dag voor uit te trekken.
Op de rode camper heb ik een bod gedaan. Maar de vraagprijs is nauwelijks onderhandelbaar. Voor mijn gevoel is vraagprijs voor deze camper met garantie tot de deur aan de hoge kant.
Ik hoop op meer aanbod in de buurt.
Syl
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 feb 2019, 21:02

Re: Hi all / Op zoek naar een camper

Bericht door Syl »

Sinds vandaag ook de trotse eigenaar van een transporter. Bedankt voor het meekijken/deken/zoeken allemaal!
Bijlagen
WhatsApp Image 2019-04-06 at 14.15.42.jpeg
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Hi all / Op zoek naar een camper

Bericht door J vd Pal »

Gefeliciteerd! Ziet er mooi uit!
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Hi all / Op zoek naar een camper

Bericht door Multivan Generation »

Die is nog mooi rood :toppie
En ik zie een multivan 2 stoel er in staan, dus dat "ticks all the boxes".

Als ik je een advies mag geven:
plaats een spoiler-profiel voor je hefdak.
Nu zou de wind er onder kunnen slaan, met alle gevolgen van dien.

Nog een tip? plaats een fleecedeken aan de voorzijde tussen je hefdak,
van de linker B-stijl, naar voor en zo naar de rechter B-stijl.
Je zult dan merken dat je veel minder windgeruis hoort en dat het dus stiller is in de auto.

Veel plezier met jullie aanwinst..

Volgende weekend is er een meeting,
misschien vind je het leuk om eens te gaan kijken met je camper?

Je kunt ook bijvoorbeeld op zaterdag even langs rijden, dan is het "open-camper-middag" :knipoog

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Syl
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 feb 2019, 21:02

Re: Hi all / Op zoek naar een camper

Bericht door Syl »

Bedankt, inderdaad vrijwel volledig volgens ons wensenlijstje dus heel erg blij mee :-)

Hij is flink opgepoetst/gepolijst dus vandaar de glans.
Die spoiler is een hele goede tip. Het dak was bij de dealer niet goed gesloten dus hij klapte open in de beveiliging stand op de snelweg.. was even schrikken maar gelukkig niks gebeurd. Zijn er standaard spoiler (strips) te koop of moet ik zelf iets verzinnen?

hoe een fleece deken er in te leggen begrijp ik niet goed. Bedoel je aan de voorzijde van het dak er tussen "vrotten" voor extra afdichting?

Ik heb het de komende weken erg druk. Helaas kan ik dus niet naar de meeting komen of er al een weekendje mee weg. Ik denk dat ik pas over een paar weken een proefweekendje kan gaan kamperen.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Hi all / Op zoek naar een camper

Bericht door Hanz »

Zo'n hefdakspoiler (Windabweiser) is onder andere bij Poptop te koop https://www.poptopshop.nl/a-54709946/t4 ... -voorraam/. Misschien dat je hem met een beetje zoeken nog goedkoper vindt. Er is een tijdje geleden iemand geweest die er een van Reimo had gemonteerd maar die was te lang en moest op maat gemaakt worden. Zie dit topic viewtopic.php?f=23&t=58189&p=440636&hil ... er#p418757
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Syl
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 feb 2019, 21:02

Re: Hi all / Op zoek naar een camper

Bericht door Syl »

Bedankt voor de info en de benamingen.. ff op het forum gezocht en ook deze https://www.vwbusshop.de/epages/GuenzlC ... 701070717A gevonden.

Toevallig ervaringen mee / bekend met de eventuele verschillen?
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Hi all / Op zoek naar een camper

Bericht door Hanz »

Geen ervaring met het product, wel met de webshop. Betrouwbare zaak die ook niet moeilijk doet met ruilen als iets niet goed is.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Plaats reactie