1.9 tdi
2 weken geleden egrklep vervangen
Nu error code p2279
Waar beginnen te zoeken?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Storingscode
Re: Storingscode
foutcode: 18711 P2279
Deze foutcode is 'Generic OBD' (voor elke autofabrikant dezelfde omschrijving en betekenis). De onderstaande verschijnselen / oorzaken / oplossingen zijn specifiek voor VAG-auto's; voor andere automerken kunnen die in detail afwijken.
nl Lek in Luchtinlaat.
Extra info bij de foutcodes.
Let op: onderstaande gegevens zijn niet afkomstig van het VAG concern, wel uit talloze andere bronnen. Volledig en foutloos kan dus niet worden gegarandeerd. Blijf kritisch nadenken.
Mogelijke verschijnselen:
MIL = storingslampje brandt
Mogelijke oorzaken:
Vacuüm lek
Variabele Toevoer van de Inlaatlucht via Inlaatspruitstuk is buiten specificatie
Foutieve (defecte) karterontluchting (PCV = Positive Crankcase Ventilation) of Verwarmingselement (N79)
Mogelijke oplossingen:
Check luchtinlaat op lekken
Check / repareer / vervang de Variabele Toevoer van de Inlaatlucht via Inlaatspruitstuk
Check / repareer / vervang de karterontluchting (PCV = Positive Crankcase Ventilation) en het Verwarmingselement (N79)
Extra info:
Indien aangetroffen in de NAR 2.0T (BPY) check dan RVUTB: 01-09-03 of 2018919 of er updates zijn voor de klep voor de karterontluchting
als die klep defect is dan vind je vaak een volledig motor vacuüm wanneer je bij stationair toerental de oliedop verwijdert
Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op 01 februari 2011.
komt van gerritspeek.
https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-18711.html
groeten addy
Deze foutcode is 'Generic OBD' (voor elke autofabrikant dezelfde omschrijving en betekenis). De onderstaande verschijnselen / oorzaken / oplossingen zijn specifiek voor VAG-auto's; voor andere automerken kunnen die in detail afwijken.
nl Lek in Luchtinlaat.
Extra info bij de foutcodes.
Let op: onderstaande gegevens zijn niet afkomstig van het VAG concern, wel uit talloze andere bronnen. Volledig en foutloos kan dus niet worden gegarandeerd. Blijf kritisch nadenken.
Mogelijke verschijnselen:
MIL = storingslampje brandt
Mogelijke oorzaken:
Vacuüm lek
Variabele Toevoer van de Inlaatlucht via Inlaatspruitstuk is buiten specificatie
Foutieve (defecte) karterontluchting (PCV = Positive Crankcase Ventilation) of Verwarmingselement (N79)
Mogelijke oplossingen:
Check luchtinlaat op lekken
Check / repareer / vervang de Variabele Toevoer van de Inlaatlucht via Inlaatspruitstuk
Check / repareer / vervang de karterontluchting (PCV = Positive Crankcase Ventilation) en het Verwarmingselement (N79)
Extra info:
Indien aangetroffen in de NAR 2.0T (BPY) check dan RVUTB: 01-09-03 of 2018919 of er updates zijn voor de klep voor de karterontluchting
als die klep defect is dan vind je vaak een volledig motor vacuüm wanneer je bij stationair toerental de oliedop verwijdert
Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op 01 februari 2011.
komt van gerritspeek.
https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-18711.html
groeten addy