De sturen zijn niet per se hoog, maar wel breed (trekkingsturen)
Ik las op verschillende fora dat mensen de klep wel gebruiken met hun fietsen erop, daarom dat ik hoopvol was.
Zo onhandig om telkens de fietsen eraf te moeten halen als je de achterklep wil gebruiken...
Jouw rek ziet er wel goed uit qua hoogte, waar heb je dat gekocht?
Deze zijn alleen gebruikt te krijgen. Dit is een originele VW drager. ‘logo’ is de naam. Kunnen 4 fietsen op tot 60kg.
Afhankelijk van de staat en hoe compleet hij is zitten de prijzen tussen de 250-350 euro. Ik heb er eventueel nog eentje liggen die weg mag.
sannea schreef: ↑01 nov 2023, 09:40
De sturen zijn niet per se hoog, maar wel breed (trekkingsturen)
Is het een idee om de sturen tijdens transport dwars te zetten? Dus inbusboutje los en de sturen 90 graden draaien. De sturen raken dan minder snel het dak als je de klep omhoog doet.
sannea schreef: ↑01 nov 2023, 09:40
De sturen zijn niet per se hoog, maar wel breed (trekkingsturen)
Is het een idee om de sturen tijdens transport dwars te zetten? Dus inbusboutje los en de sturen 90 graden draaien. De sturen raken dan minder snel het dak als je de klep omhoog doet.
Dankje voor de tip! Is inderdaad niet veel werk om te doen!
De sturen zijn niet per se hoog, maar wel breed (trekkingsturen)
Ik las op verschillende fora dat mensen de klep wel gebruiken met hun fietsen erop, daarom dat ik hoopvol was.
Zo onhandig om telkens de fietsen eraf te moeten halen als je de achterklep wil gebruiken...
Jouw rek ziet er wel goed uit qua hoogte, waar heb je dat gekocht?
Deze zijn alleen gebruikt te krijgen. Dit is een originele VW drager. ‘logo’ is de naam. Kunnen 4 fietsen op tot 60kg.
Afhankelijk van de staat en hoe compleet hij is zitten de prijzen tussen de 250-350 euro. Ik heb er eventueel nog eentje liggen die weg mag.
Dat interesseert me wel! Ik ga jou een privéberichtje proberen sturen!
Bedenk wel dat je het totale gewicht van de fietsen op moet tillen als ze erop blijven staan! Sowieso is het aan te raden om extra zware gasveren te monteren om het openen van de achterklep met fietsendrager makkelijker te maken.
Als je met fietsenrek en fietsen daarop de klep wilt openen, eventueel met behulp van extra zware gasveren, denk dan nog even aan dit advies van Erdem:
Erdem50 schreef: ↑31 okt 2023, 11:47
Ik adviseer sowieso niet de klep te openen met 2 fietsen en dan hoog te houden met versterkte dempers. De bevestigingen krijgen het daar echt te zwaar mee.
De fietsendrager en de gasveren zullen het wel aankunnen maar het is de onderste bevestiging van de gasveren die het als eerste begeeft. Deze bevestigingsbeugel kan dan lelijk verbuigen waardoor de klep niet meer sluit. Ergens hier op het forum staat daar volgens mij ook een foto van maar die kan ik zo gauw niet vinden.
krekwakwol schreef: ↑01 nov 2023, 20:46
Daarom even een stang of iets dergelijks er bij tussen als de klep open is.
Dan zou ik eerder een aluminium hoeklijntje op lengte zagen en die over de zuigerstang van de gasveer(-en) leggen.
Is veiliger dan een steun onder de klep, die onbedoeld bijvoorbeeld weggeschopt kan worden.
Blijft nog steeds wel de krachten op bepaalde bevestigingspunten eigenlijk te hoog zoals @Multivan Generation reeds aan gaf
krekwakwol schreef: ↑02 nov 2023, 14:24
Oké, bij ons werkte het goed en met een stang hoef je geen zwaardere gasveren te monteren en vervormen de onderste gasveer bevestigingen niet.
Maar wat jullie willen, ik gaf alleen maar aan hoe wij het deden bij onze T4.