Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ik stel me ook maar even voor met mijn T5.1

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
Marcel480
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 apr 2019, 08:39

Ik stel me ook maar even voor met mijn T5.1

Bericht door Marcel480 »

Hallo Weetjewellers,


Zoals gebruikelijk is op een forum, bij de aanmelding is het netjes je even voor te stellen. Dat zal ik bij deze dan ook even doen ;-)

Sinds iets meer dan een jaar heb ik 'eindelijk' een echte bus! Vroeger schijn ik tegen mijn ouders altijd geroepen te hebben dat ik een Transporter met deurtjes achter wilde, nou; dat is gelukt!

Waar ik een paar jaar mij verplaatste in een Discovery TD5 uit 2002 (dat leek de perfecte trekwagen) heb ik dus nu sinds een jaar een VW T5 2.5TDI.
Mag op papier minder trekken, maar is een veel fijnere auto als de kar er achter hangt. Wel - gek genoeg - meer onderhoudskosten gehad in 1 jaar dan met mijn TD5 in 3 jaar ;-)

De automaatbak voelt ook wat minder 'veilig' aan dan in het vorige werkpaard. Heb toch het idee hier meer rekening mee te moeten houden. Maar, we zijn al ruim een jaar en 65.000km verder en alles is still going strong. Na het nodige (achterstallige) onderhoud, dat wel. Inmiddels 275.000km

De bus is deels ABT uitgevoerd qua spoilers; alleen de voorspoiler zit er volgens mij op en de dakspoiler. Ook zit er ProjektZwo Xenon in. Het is daarnaast een Silver Edition met vollederen bekleding met opdruk. Bouwjaar 2007. In mijn optiek een mooie nette bus, al is er altijd weer mooier en netter spul te koop.

Afgelopen week een MF Golf 6 stuur gemonteerd. Rijdt prima alleen erger ik me vanaf het begin al aan het feit dat de MF niet werkt. Lees op het forum diverse zaken, met name dat het voor een <GP versie niet mogelijk is. Daar wil ik graag nog meer info over krijgen.

Ook doet mijn standkachel het niet altijd en lijkt dit een spanningsprobleem; ook een lastige.


Genoeg geluld, tijd voor een fotootje:
Bijlagen
IMG_4777.jpeg
Gebruikersavatar
LAYCA
Berichten: 1142
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:07
Locatie: Zevenaar

Re: Ik stel me ook maar even voor met mijn T5.1

Bericht door LAYCA »

Marcel welkom hierbij :wjw

Mooie bus :toppie
Veel leesplezier hier............ er zit hier zat kennis :lach


Groeten Wim :zwaai
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding
Plaats reactie