Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Heel vreemd....

vragen over de T4
Plaats reactie
Catsailor
Berichten: 140
Lid geworden op: 17 aug 2015, 13:30

Heel vreemd....

Bericht door Catsailor »

Hallo, het volgende gebeurde tijdens onze vakantie naar Noorwegen, bus afgetankt, en rijden , lekker rustig op de weg, constant zo.n 110 kmh op de gps, zo.n 3200 tpm, niks aan de hand.
Tot 720 km op de dagteller, de motor houd wat in ...gas geven ..niks , bus op de vluchtstrook met de motor uit..720 km de tank kan toch nog niet leeg zijn...toch de tankdop ff losgedraaid, en de tank behoorlijk onder vacuum, je hoorde de lucht erin zuigen, weer geprobeerd te starten, en na 2x starten liep hij weer, toch voor de zekerheid maar ff getankt, bijna 70 ltr, dus ik zou nog 20 ltr over moeten hebben.
Kleine inkeping gemaakt in de rubbering van de tankdop ,om vacuum trekken tegen te gaan en weer gaan rijden , in noorwegen 10 dagen zonder probleemen gereden.
De terugweg , van de boot bus afgetankt, en rijden , bijna exact op 720 km hetzelfde motor houd in en stopt...nu geen vacuum op de tank, even gewacht 2x starten en lopen, direct de snelweg af en de bus weer volgetankt, en zonder probleem naar huis gereden....
Ik zit me suf te denken wat dit zou kunnen zijn.... iemand van hier een idee?, T 4 aab bj 91,
Vw T4 2.4 aab bj 1991
Saab 9000
Volvo S 70 1997
Mercedes SLK 200 R171 2004
Volvo C70 2008
Plaats reactie