Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

knipperlichten defect: advies gevraagd

vragen over de T4
Plaats reactie
1punt9d2002t4
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 aug 2018, 16:35

knipperlichten defect: advies gevraagd

Bericht door 1punt9d2002t4 »

Ik hoop dat iemand mij kan helpen onderstaand probleem op te lossen:

De knipperlichten van mijn t4 1.9td uit 2002 werken niet meer.

-Mijn bus heeft een driehoekige waarschuwingsschakelaar in het dashboard waar (volgens) mij ook het relais voor de knipperlichten in zit.

-De waarschuwingslichten werken prima
-Knipperlicht werkt niet (zowel links als rechts zijn defect)
-Alle lampen zijn ok (indicatorlichten en knipperlichten branden allemaal bij activering waarschuwingslichten)
-Bij aanzetten van de knipperschakelaar (naar links of rechts) gaat het relais achter de waarschuwingsschakelaar (te) snel klikken maar de knipperlichten blijven uit. ook de groene indicatorpijltjes in het dashboard blijven dan uit.
-Vervangen van de waarschuwingsschakelaar (en daarmee dus ook meteen het knipperlichtrelais) bood geen oplossing.
-Zekering 16 is niet defect.
-bij inschakelen van de knipperlichtschakelaar als het contact uit is, gaat het bermlicht (links of rechts) netjes branden

Kan iemand mij adviseren hoe ik de diagnose kan stellen wat er kapot is?
Aangezien zowel links als recht tegelijk kapot gingen lijkt het me geen schakelaar probleem (klopt dat?); ik hoop dat iemand me kan helpen welke dingen ik zou kunnen proberen of door zou kunnen meten?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
LAYCA
Berichten: 1142
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:07
Locatie: Zevenaar

Re: knipperlichten defect: advies gevraagd

Bericht door LAYCA »

Moeilijk te zeggen.
Maar als knipperlichtrelais te snel knippert is dit normaalgesproken een kapot lampje.
Dus dit zeg je zelf al aan deze zijde is alles oké.
Dus te weinig stroom door dit relais.
Vermoed dat ergens voor dit relais een slechte verbinding naar + is.(contactsleutel ingeschakeld)
Heb je wel een schema van jou bus?
Want zoeken zonder lukt niet zo best.

Groeten wim :zwaai
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding
Plaats reactie