Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Stoel vast.... en opgelost!

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
brecht
Berichten: 242
Lid geworden op: 31 jul 2017, 21:32

Stoel vast.... en opgelost!

Bericht door brecht »

Toen mijn vrouw de bestuurderstoel laatst naar voren wilde zetten en doorschoot zat ie vast in de voorste stand. Geen probleem voor haar, wel voor mij!

Van t weekend naar kunnen kijken: omdat het in de auto lastig te zien was heb ik de hele stoel inc draaiplateau maar verwijderd. Toen ik de stoel ondersteboven had om goed te kijken liep ie weer! Stoel er weer in, alles vastgebout, achteruit glijden.. prima! , vooruit glijden... weer vast! Grrrr Alles weer los dus en nu maar goed kijken.

Toen ontdekte is wat ik hier wil delen: de bovenste rails zitten met 2 inbusbouten vast aan de zitting, die bouten zitten ondersteboven en als ze los trillen kunnen ze dus je rails blokkeren.

Wellicht nuttige info voor als er iemand ooit de zoekfunctie gebruikt :)
And: I know, foto's hadden veel duidelijkheid gegeven...
Gebruikersavatar
Timy
Berichten: 416
Lid geworden op: 21 sep 2016, 22:09

Re: Stoel vast.... en opgelost!

Bericht door Timy »

:jumpklap Dit gaat mij helpen. Heb het ook bij de bijrijderstoel en kon het niet vinden.
Thanks!
Gebruikersavatar
Bernhard
Berichten: 59
Lid geworden op: 03 mei 2014, 19:07

Re: Stoel vast.... en opgelost!

Bericht door Bernhard »

Dank je wel voor het bericht.

Ik had net foto's gemaakt van mijn probleem, hij zit vast op de rails door naar beneden gedraaide boutjes, aan voor en achterkant

Voor ik de hele stoel loshaal..., en bij de bestuurdersstoel zie ik ook een losse bout, moet ik hem in zijn geheel van de vloer loshalen?
Kan ik er dan bij ook als hij voor én achter niet over de laatste bout kan?

Weet iemand ook toevallig welk torx (?) nr ik nodig heb. Ik heb wel wat bitjes maar denk niet een complete set.
Ik noemde torx want de buitenste die van boven naar beneden gaan lijken torx te zijn, als de binnenste die naar boven gaan gewone inbus zijn is het wellicht makkelijker

Ik zal als bijlagen mijn fotos sturen als iemand een instructie heeft hoe ik bij deze boutjes kan komen om ze vast te zetten, en misschien moet ik daar wat lijm locktite of zo op doen?
Dan hoor ik graag nog een reactie!

Op de plaatjes, nrs 1 moeten omhoog. Zijn omlaag tot op /in de rails. Nrs 2 zitten in de weg
Bijlagen
Deze is misschien wel het duidelijkste, de achterste bout moet omhoog  en dat op diverse plekken onder mijn stoelen
Deze is misschien wel het duidelijkste, de achterste bout moet omhoog en dat op diverse plekken onder mijn stoelen
sketch-1598808046789.jpg
Locatie
Locatie
Gebruikersavatar
VerbalKint
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 jul 2019, 14:30

Re: Stoel vast.... en opgelost!

Bericht door VerbalKint »

Ik heb dezelfde stoelen constructie.
De voorste bouten zijn idd inbus en de achterste torx (bij mij standaard setje)
De torx hebben een dunnere kop dan de inbus, als je ze omwisselt dan loopt je rails meteen vast.

Als je alles toch los hebt, gelijk wat vet aan het kunststof draaimechanisme in de voet van de stoel doen...
Rotwerk maar als je stoel midden in een vakantie vastloopt is het niet op de camping te repareren.
1993 VW T4 Karmann Karuso 2.4D :T44EVER
Plaats reactie