Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

drinkwaterpomp - bevestigen slang

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martens-Tvier
Berichten: 341
Lid geworden op: 24 feb 2014, 09:47
Locatie: Twente

drinkwaterpomp - bevestigen slang

Bericht door Martens-Tvier »

De waterslang in de watertank van onze California Event is zodanig stug en zodanig van lengte, dat ik de dompelpomp rechtop op de bodem van de tank moet zetten om te voorkomen dat de slang van de pomp af schuift. Er zit verder geen ty-wrap of slangklem op.
Op deze manier staat de pomp rechtop en min of meer "klem" tussen de bodem van de tank en de stugge slang. Dit gaat op zich goed maar zo nu en dan schiet de boel toch los en is de pomp losgeschoten van de slang. Allemaal niet erg, maar voor een linkshandige zoals ik is het frummelen met die pomp niet echt een handige klus.
Heeft iemand tips hoe de pomp wat beter (en toch hygiënisch) aan de slang kan worden bevestigd?
T4 California Event 2.5TDI 102pk 2003
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3252
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: drinkwaterpomp - bevestigen slang

Bericht door J vd Pal »

Toch een tywrap? Of een nieuwe slang die wat flexibeler is zodat hij beter blijft zitten.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
Martens-Tvier
Berichten: 341
Lid geworden op: 24 feb 2014, 09:47
Locatie: Twente

Re: drinkwaterpomp - bevestigen slang

Bericht door Martens-Tvier »

J vd Pal schreef: 18 mei 2019, 12:01 Toch een tywrap? Of een nieuwe slang die wat flexibeler is zodat hij beter blijft zitten.
Weet je misschien hoe het origineel zat? Ik ben bang dat mijn slang gewoon origineel is.
Een ty-wrap gaat denk ik diet werken omdat de slang echt stug is; zo'n metalen slangklem die je met een sleuteltje aandraait werkt wel, maar ik wil geen metaal in de tank. De slang vervangen zou kunnen, maar als linkshandige kan ik er moeilijk bij komen...Eigenlijk zoek ik een stevige, kunststof klem. De pomp is trouwens niet meer origineel; die heb ik twee jaar terug vervangen door een gelijkwaardig type qua debiet.
Hier een foto:
pomp.jpg
T4 California Event 2.5TDI 102pk 2003
Gebruikersavatar
Erwin L
Berichten: 384
Lid geworden op: 11 okt 2010, 20:15
Locatie: Assendelft

Re: drinkwaterpomp - bevestigen slang

Bericht door Erwin L »

Ik zie drie Jip en Janneke oplossingen:
1. aansluiting op de pomp iets dikker maken met een stukje tape
2. stukje van de slang afknippen (3 cm of zo)

3. iets meer van de slang afknippen (buiten de tank), koppelstukje plaatsen en een nieuw stukje slang van daar naar de pomp
T5 1,9 Tdi 2004
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: drinkwaterpomp - bevestigen slang

Bericht door Pascal-141 »

Ik had in mijn Westfalia hetzelfde , pomp rechtop in dd tank en een hardgeworden slang .
Die slang is net die lengte(zo kort) om de pomp rechtop te laten staan. Als de slang bvb 10cm langer is , wil de pomp niet meer rechtop staan in de tank , en ik denk dat dat wel de bedoeling is.
Ik heb toen de slang vervangen , maar terug op dezelfde lengte gemaakt . De nieuwe slang heb ik op de pomp terug gemonteerd zonder klem , de nieuwe slang was nog soepel en klemde mooi op de pomp.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Plaats reactie