Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Marks T5 California Beach Edition TSI
Re: Marks T5 California Beach Edition TSI
Inmiddels de nieuwe bedbodem kunnen testen. Squergo had ons al verteld dat het standaard California-matras vrij hard is, ook met hun bedbodem. Dat kunnen we nu zelf ook bevestigen
We hebben nu alsnog het Squergo-matras gekocht. Normaal is er een combi-korting, maar het is ook mogelijk eerst alleen de bodem te bestellen en later alsnog met korting het matras.
Binnenkort weer verder testen dus!
We hebben nu alsnog het Squergo-matras gekocht. Normaal is er een combi-korting, maar het is ook mogelijk eerst alleen de bodem te bestellen en later alsnog met korting het matras.
Binnenkort weer verder testen dus!
Laatst gewijzigd door MarkV op 12 jul 2022, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Marks T5 California Beach Edition TSI
Verder nog creatief bezig geweest. Met 4 opgroeiende kids op vakantie in een busje is het elk jaar weer zoeken naar oplossingen voor nieuwe uitdagingen.
Vorig jaar hadden we de aanhanger van mijn schoonouders mee, maar die hebben hem dit jaar zelf nodig. Ik zou ook liever zonder aanhanger gaan, maar er moet wel het een en ander aan bagage mee. Op het forum van onze oosterburen (hier ook eentje trouwens) een mooi idee gezien: een bagagebox op een fietsdrager op de trekhaak. Zo kan er extra bagage mee en de fietsen ook nog.
Na wat speurwerk uitgekomen op een Atera Strada DL3. Deze fietsdrager kan naar achteren geschoven worden om zo toch nog bij de achterklep te kunnen.
Hierop komt een aluminium kist. De bevestiging van kist op fietsdrager moet ik nog even uitdokteren maar hier alvast de testopstelling.
Dan de test, met de fietsdrager naar achteren geschoven:
Schoonmoeder kan ook mee dus!
Vorig jaar hadden we de aanhanger van mijn schoonouders mee, maar die hebben hem dit jaar zelf nodig. Ik zou ook liever zonder aanhanger gaan, maar er moet wel het een en ander aan bagage mee. Op het forum van onze oosterburen (hier ook eentje trouwens) een mooi idee gezien: een bagagebox op een fietsdrager op de trekhaak. Zo kan er extra bagage mee en de fietsen ook nog.
Na wat speurwerk uitgekomen op een Atera Strada DL3. Deze fietsdrager kan naar achteren geschoven worden om zo toch nog bij de achterklep te kunnen.
Hierop komt een aluminium kist. De bevestiging van kist op fietsdrager moet ik nog even uitdokteren maar hier alvast de testopstelling.
Dan de test, met de fietsdrager naar achteren geschoven:
Schoonmoeder kan ook mee dus!
Re: Marks T5 California Beach Edition TSI
Schoonmoeders gaan toch in de skibox?
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Re: Marks T5 California Beach Edition TSI
Als het maar buiten de auto is, Charles
Re: Marks T5 California Beach Edition TSI
Barbaren zijn jullie
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Marks T5 California Beach Edition TSI
Ze mag weer fijn in de aanhangwagen, begrijp ik?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Marks T5 California Beach Edition TSI
Met 4 kids kan ik zonder haar te beledigen zeggen dat er helaas geen plaats meer is... en anders neem ik nog een hond om de laatste plaats op te vullen
Re: Marks T5 California Beach Edition TSI
De dierenasiels zitten immers weer vol met "Corona honden" die de baasjes/bazinnetjes weer hebben teruggebracht nu ze zich niet meer thuis hoeven te vervelen. Dus keuze genoeg.
Mvg,
Charles
Mvg,
Charles
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Re: Marks T5 California Beach Edition TSI
Zoals in een ander draadje al gemeld was tijdens de zomervakantie ons luifeldoek op de lijmnaad losgegaan.
Blijkbaar is dit een veelvoorkomend probleem bij de eerste serie originele VW luifels, waarbij het doek uit 2 aan elkaar verlijmde delen bestaat. Later is het design aangepast en is het doek uit 1 stuk gemaakt.
Er zijn vervangende doeken te koop, maar dat kan altijd nog natuurlijk. Ik kwam na wat googlen op mensen met hetzelfde die beide delen hadden laten lassen bij een zeilmakerij.
Dat heb ik ook laten doen een tijdje terug, en dat ziet er degelijk uit.
En nu moest het doek er weer in!
Het doek heeft aan het ene einde een pees, die in het bewegende deel moet (foto hierboven, rood omcirkeld), en aan het andere eind een aluminium strip, die in de rol (foto hieronder, blauw omcirkeld) geschoven wordt.
Een beetje een prutsklusje met 2 personen, want het inschuiven moet aan beide kant tegelijk gebeuren. Het doek hebben we wat kleiner gevouwen om het tussen de spanbanden door te krijgen.
Maar het is gelukt!
Uiteindelijke kosten voor het laten lassen van het doek: 40 euro.
Blijkbaar is dit een veelvoorkomend probleem bij de eerste serie originele VW luifels, waarbij het doek uit 2 aan elkaar verlijmde delen bestaat. Later is het design aangepast en is het doek uit 1 stuk gemaakt.
Er zijn vervangende doeken te koop, maar dat kan altijd nog natuurlijk. Ik kwam na wat googlen op mensen met hetzelfde die beide delen hadden laten lassen bij een zeilmakerij.
Dat heb ik ook laten doen een tijdje terug, en dat ziet er degelijk uit.
En nu moest het doek er weer in!
Het doek heeft aan het ene einde een pees, die in het bewegende deel moet (foto hierboven, rood omcirkeld), en aan het andere eind een aluminium strip, die in de rol (foto hieronder, blauw omcirkeld) geschoven wordt.
Een beetje een prutsklusje met 2 personen, want het inschuiven moet aan beide kant tegelijk gebeuren. Het doek hebben we wat kleiner gevouwen om het tussen de spanbanden door te krijgen.
Maar het is gelukt!
Uiteindelijke kosten voor het laten lassen van het doek: 40 euro.
Laatst gewijzigd door MarkV op 01 nov 2022, 17:35, 2 keer totaal gewijzigd.
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Marks T5 California Beach Edition TSI
Hele goede beschrijving, dank daarvoor
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Marks T5 California Beach Edition TSI
Graag gedaan, Peter!
Ik heb nog even omcirkeld in de foto's waar het doek ingeschoven moet worden. Voor de volledigheid had ik nog foto's willen maken van het erin schuiven van het doek, maar zelfs met 2 personen was daar geen handje meer voor vrij... Maar het is goed te doen in ieder geval!
Ik heb nog even omcirkeld in de foto's waar het doek ingeschoven moet worden. Voor de volledigheid had ik nog foto's willen maken van het erin schuiven van het doek, maar zelfs met 2 personen was daar geen handje meer voor vrij... Maar het is goed te doen in ieder geval!
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 27 dec 2022, 11:19
Re: Marks T5 California Beach Edition TSI
Wat een beauty!
Re: Marks T5 California Beach Edition TSI
Thanks!
Niet heel veel nieuws melden. Inmiddels 200.000km op de klok. Gekocht met 169dkm, dus ongeveer 10.000km per jaar.
Net een beurtje laten doen met verse olie en filter. Volgens de dealer niet nodig qua gereden kilometers, maar ik heb liever elk jaar verse olie erin.
Verder de multiriemspanner laten vervangen, de riem piepte bij een koude start als het vochtig was. Nu is het weer stil.
Het concept van de Beach bevalt ons met onze 4 kids nog uitstekend. Als familieauto ruim genoeg, te gebruiken als camper en als je een keer iets groots bij de bouwmarkt moet halen gooi je de bank plat of schuif je die naar voren.
Aparte uitneembare stoelen zoals de nieuwe Multivan heeft zou nog praktischer zijn en als het campertarief er ooit afgaat gaat het keukenblokje eruit. Voorlopig tuffen we er rustig mee door!
Niet heel veel nieuws melden. Inmiddels 200.000km op de klok. Gekocht met 169dkm, dus ongeveer 10.000km per jaar.
Net een beurtje laten doen met verse olie en filter. Volgens de dealer niet nodig qua gereden kilometers, maar ik heb liever elk jaar verse olie erin.
Verder de multiriemspanner laten vervangen, de riem piepte bij een koude start als het vochtig was. Nu is het weer stil.
Het concept van de Beach bevalt ons met onze 4 kids nog uitstekend. Als familieauto ruim genoeg, te gebruiken als camper en als je een keer iets groots bij de bouwmarkt moet halen gooi je de bank plat of schuif je die naar voren.
Aparte uitneembare stoelen zoals de nieuwe Multivan heeft zou nog praktischer zijn en als het campertarief er ooit afgaat gaat het keukenblokje eruit. Voorlopig tuffen we er rustig mee door!
Re: Marks T5 California Beach Edition TSI
Goedemiddag,
Hebben jullie inmiddels het Squergo matras getest? We zijn benieuwd want we willen de hele set gaan bestellen (schotels en matras) voor onze VW T6
Bij voorbaat onze dank.
Herma en Fred
Hebben jullie inmiddels het Squergo matras getest? We zijn benieuwd want we willen de hele set gaan bestellen (schotels en matras) voor onze VW T6
Bij voorbaat onze dank.
Herma en Fred
Re: Marks T5 California Beach Edition TSI
Jullie hadden dit topic ook al gevonden zag ik: viewtopic.php?p=500511&hilit=Squergo#p500511
Na de wijziging van enkele schotels in de heupzone is het slaapcomfort dik in orde, in combinatie met het Squergo matras.
Natuurlijk blijft het een camper met geringe hoogte voor bodem en matras, maar wij slapen er erg goed op. Een wereld van verschil met de originele lattenbodem!
De service van Squergo is echt top, ze helpen je graag. Wij kregen zonder kosten extra veerschotels mee om uit te proberen wat voor ons het meeste comfort biedt.
Na de wijziging van enkele schotels in de heupzone is het slaapcomfort dik in orde, in combinatie met het Squergo matras.
Natuurlijk blijft het een camper met geringe hoogte voor bodem en matras, maar wij slapen er erg goed op. Een wereld van verschil met de originele lattenbodem!
De service van Squergo is echt top, ze helpen je graag. Wij kregen zonder kosten extra veerschotels mee om uit te proberen wat voor ons het meeste comfort biedt.