Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

vraagje ivm sidebars

vragen over de T4
Plaats reactie
noen
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 jan 2007, 19:41
Locatie: Vlaams brabant / België

vraagje ivm sidebars

Bericht door noen »

Hallo,

om ons busje een wat stoerder uiterlijk te geven en de flankschade te beperken, had ik graag sidebars op onze T4 gemonteerd. Na enig zoekwerk op internet vind ik deze van venpro toch te mooiste en ben van plan om zo een setje te bestellen. Nu had ik nog volgende vragen:

De sidebars hebben een wanddikte van 2 mm, is dit voldoende stevig voor de gebruikelijke schade tgv lage paaltjes te vermijden? het moet niet perse 120km/h proef zijn, maar wens ook niet dat ze bij het parkeren bv de hele zaak in mijn zijflank duwen

de sidebars worden gemaakt uit RVS 304 - nu is het de bedoeling om regelmatig met de camper naar de zee of de bergen te trekken (zout) is RVS 304 hiervoor voldoende? vanuit mijn beroepservaring (bouw) merk ik dat we zeer vaak RVS 316 gebruiken ($$$) voor agressieve milieus.

graag jullie ervaringen hiermee,

alvast bedankt ,

groetjes,

jurgen (T4 2.5 tdi - westfalia uit 2003)
Gebruikersavatar
Adrie 260
Berichten: 784
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Sommelsdijk G.O.

Bericht door Adrie 260 »

Hallo

Als je even op de url klikt kun je een en ander even doorlezen, het gaat dus alleen even over het materiaal.

http://www.materiaal.nl/phuni/page.php? ... a=610&cc=3

Houd wel rekening met het feit dat hoe dikker de wand van de pijp hoe meer kracht er nodig is om deze te vervormen, en op een gegeven moment worden de bevestigingspunten de zwakste schakel, waardoor je meer schade hebt aan de bus dan aan de side-bars, en dat is zeker niet de bedoeling.

Groetjes Adrie
Plaats reactie