Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Wil je geen advertentie blokken zien in het forum, dan moet je inloggen.
Dan verdwijnen ze.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 multifarbe

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Golf XXL
Berichten: 54
Lid geworden op: zo apr 30, 2017 16:24

Re: T4 multifarbe

Bericht door Golf XXL »

Nu we er toch zijn , net een oliedruksensor vervangen vanwege lekkage ...even een brokkie rijden om te kijken of het in orde is . Dat is in orde .
Zet ik de wagen voor de deur en het contact uit, hoor ik wat zoomen net of de brandstof pomp blijft hangen.allerlei zekeringen en relais los gehaald maar geen resultaat.gaat alleen uit als ik de accu loshaal.
Komt uit de buurt van de stuurpomp maar ik kan me niet echt voorstellen wat daar electrisch aan is. Ik heb wat gelezen over een stekker aan die gele kabel waar wat mee zou zijn maar kan iemand me vertellen hoe dat zit.
Zou dat vocht kunnen zijn? Ik heb gisteren de motor schoongespoten om de olie lek te vinden....dat kan ik er wel bijvertellen.

Mmmm mezelf op het verkeerde been gezet , het is de pomp die het koelwater rondpompt...zolang het de temperatuur er voor is maar de fan slaat niet aan. Het zou de 4 polige sensor kunnen zijn.
Laatst gewijzigd door Golf XXL op za aug 03, 2019 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Zelf maken , ja natuurlijk!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 29517
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T4 multifarbe

Bericht door Multivan Generation »

Koelvloeistof nalooppompje misschien wel, wat je nog hoorde nadraaien..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Golf XXL
Berichten: 54
Lid geworden op: zo apr 30, 2017 16:24

Re: T4 multifarbe

Bericht door Golf XXL »

Ja die is het , het gekke is wel dat de ventilatoren niks doen , ik kan me voorstellen dat ze samen doormodderen tot de boel is afgekoeld, haal ik de stekker van de 4 polige los dan stopt het pompje. Wordt die apart geschakeld van de fan? Owja 2.0 aac benzine is het.
Morgen als hij zeker weten koud is dan sluit ik hem weer aan en kijk ik of de pomp weer op hol slaat, dan kan ik wel aannemen dat de zender kapot is , indien niet dan zal ik in de aansturing van de fan moeten zoeken .
Wellicht herkend iemand de storing?
Laatst gewijzigd door Golf XXL op zo aug 04, 2019 11:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Zelf maken , ja natuurlijk!
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2164
Lid geworden op: ma aug 10, 2009 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: T4 multifarbe

Bericht door odorf »

Mijn meisje is jaloers. :toppie
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 29517
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T4 multifarbe

Bericht door Multivan Generation »

odorf schreef: za aug 03, 2019 17:16 Mijn meisje is jaloers. :toppie
Dat dacht ik al ja :knipoog :bifun :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
jan2009
Berichten: 5394
Lid geworden op: do okt 15, 2009 12:17
Locatie: Breda

Re: T4 multifarbe

Bericht door jan2009 »

i.p.v. legergroen of rose kan je ook nog sunny yellow overwegen.
Kampeerbus T4 2,5 TDI /AJT 2002
Golf XXL
Berichten: 54
Lid geworden op: zo apr 30, 2017 16:24

Re: T4 multifarbe

Bericht door Golf XXL »

jan2009 schreef: za aug 03, 2019 19:42 i.p.v. legergroen of rose kan je ook nog sunny yellow overwegen.
Dat is wel in de traditie van de fiat seicento en peugeot 106 sport die ze gehad heeft.
Zelf maken , ja natuurlijk!
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 2955
Lid geworden op: za jun 27, 2015 21:45

Re: T4 multifarbe

Bericht door Snautzer »

Ik dacht dat rose voor een stoere T4 een nono was. I was wrong. Prachtig mooi zoet snoepje

8d9f7316ef6516e3a78226413edbcf15.jpg
Zou het zelf niet doen of in rijden maar toch.
Golf XXL
Berichten: 54
Lid geworden op: zo apr 30, 2017 16:24

Re: T4 multifarbe

Bericht door Golf XXL »

Haha, vet zegt ze
Zelf maken , ja natuurlijk!
Golf XXL
Berichten: 54
Lid geworden op: zo apr 30, 2017 16:24

Re: T4 multifarbe

Bericht door Golf XXL »

Golf XXL schreef: za aug 03, 2019 16:42 Ja die is het , het gekke is wel dat de ventilatoren niks doen , ik kan me voorstellen dat ze samen doormodderen tot de boel is afgekoeld, haal ik de stekker van de 4 polige los dan stopt het pompje. Wordt die apart geschakeld van de fan? Owja 2.0 aac benzine is het.
Morgen als hij zeker weten koud is dan sluit ik hem weer aan en kijk ik of de pomp weer op hol slaat, dan kan ik wel aannemen dat de zender kapot is , indien niet dan zal ik in de aansturing van de fan moeten zoeken .
Wellicht herkend iemand de storing?
Ook met koude motor gaat de nalooppomp direct los, op contact 1 en 4 van de thermoswitch meet ik volledige sluiting dus die ga ik morgen vervangen.
Daarna gelijk op vakantie dus voor de zekerheid gaan we maar naar omgeving wolfsburg. :knipoog
Zelf maken , ja natuurlijk!
schnarf
Berichten: 314
Lid geworden op: za mar 09, 2013 11:11
Locatie: Brabant Oost
Contacteer:

Re: T4 multifarbe

Bericht door schnarf »

me like your bussie ,maar niet roze hoor :groteogen

ik zeg stoomloc groen

Afbeelding

of lekker blijven owatrollen :yes
Golf XXL
Berichten: 54
Lid geworden op: zo apr 30, 2017 16:24

Re: T4 multifarbe

Bericht door Golf XXL »

Bedankt voor de like, al zijn de looks vooral het werk van de tand des tijds. :proost , stoppen met owatrol kan ook nog , ik heb gezien dat dan zelfs de bumpers gaan roesten.
8D34BFA0-1935-4050-B210-90C1A25C54FB.jpeg
Zelf maken , ja natuurlijk!
Golf XXL
Berichten: 54
Lid geworden op: zo apr 30, 2017 16:24

Re: T4 multifarbe

Bericht door Golf XXL »

Vorig weekend heb ik mijn vader geholpen met wat klusjes aan zijn t2 a/b welke ze al langer dan mij hebben..sinds 1976 ongeveer. Het is het relikwie van de familie en het geeft me wel weer de sporen om wat aan de multifarbe te doen.
Er sluimeren altijd wel wat ideeën op de achtergrond maar de gecontroleerde cashflow ging deze keer naar een schuifdeur met schuifraam voor de frisse lucht en de tunnelvisie wat tegen te gaan.
Ik had de overweging om een aftermarket raam in de gemazelde deur te plakken maar ik wilde weer eens wat anders dan wit en koos voor het gemak voor een complete deur. Hij is redelijk strak dus ik zal er een bijpassende carrosserie bij moeten zoeken :nuts
Zelf maken , ja natuurlijk!
Golf XXL
Berichten: 54
Lid geworden op: zo apr 30, 2017 16:24

Re: T4 multifarbe

Bericht door Golf XXL »

Het wordt nog wat.
Bijlagen
544CF0A5-8BB0-4D0F-A033-DAA6E1C8BAFF.jpeg
Zelf maken , ja natuurlijk!
Golf XXL
Berichten: 54
Lid geworden op: zo apr 30, 2017 16:24

Re: T4 multifarbe

Bericht door Golf XXL »

Daar benne we weer ff, ik rommel stoïcijns door aan het bussie , ook genoeg standaard onderhoud waar niemand op zondag ochtend even lekker over gaat zitten lezen , hoewel ik wel iets opmerkelijks had waar ik me nog steeds van achter mijn oren krab.
De klepseals waren slecht , dat merk je aan je neus en aan het olie verbruik en dat blauwe toefie uit de uitlaat natuurlijk.
Ik heb me even wat moed en zin verzameld en mn vader het verzoek gedaan al zijn eigen troep even uit de garage te gooien, dat deed hij met plezier want samen in de garage spelen is voor ons de kers op de taart.
De reparatie ging redelijk voorspoedig hoewel ik nog wel een dik uur heb lopen schuren om de pitting in het blok thv van het koelwater sensor spruitstukje mooi glad te krijgen.
Het begon al laat te worden en we waren ook wel klaar met dat getijger om en rond de wagen.
Tijd om de boel af te monteren en af te vullen en dan vrolijk zwaaiend achteruit de garage te verlaten....dat was het plan , alleen de wagen die normaal een goeie starter is gaf geen kik.
G.v.d e.d.
Eerst maar een bakkie en dan de distributie 180 graden omgooien want de nokkenas is er uit geweest en wellicht hebben we even niet opgelet.
Gelukkig kan je hier redelijk makkelijk zonder te veel demontage bij dus tijd om de boel om te gooien en dan vrolijk zwaaiend achteruit de garage te verlaten....dat was het plan, alleen de wagen die normaal een goeie starter is knalde en plofte enkel wat.
G.v.d e.d.
Dat moet wel de ontsteking zijn, maar daar hebben we verder niet aangezeten.
Toch weer even de hollandsche logica er op na slaan en de bougie van 1 er uit gedraaid en het bdp opgezocht en dat klopte als een bus met de merktekens.
De verdeelkap los gepeuterd en vol verbazing geconstateerd dat het contact van cilinder 1 nu naar een ander punt op de verdeelkap wijst. Dus hebben we de ontstekings volgorde even veranderd naar zoals vw het bedacht heeft en na het terug peuteren van de verdeelkap (wat een kutklemmetjes) kon ik eindelijk vrolijk zwaaiend achteruit de garage verlaten.

Ik ben niet van gisteren en doe al ruim 30 jaar mee in de verbrandingsmotoren hobby , maar deze heb ik nog nooit meegemaakt.
Achteraf gezien zijn er wel wat losse eindjes die ik nu bij elkaar kan knopen.
Ik ben er van overtuigd dat de vorige bewoner de distributie op een verkeerd merkteken gezet heeft en dat de ontsteking een kwartslag verder daar nog wel mee overweg kon.
Ik vond de wagen nooit slecht rijden en deed wat je kan verwachten van een groot vierkant zwaar hondenhok met een 2.0 motor maar hoewel hij niet echt zuinig reed waren de pitten spierwit En was er een kruissnelheid waar je de motor het minste hoorde.
Hij snort nu weer als een kitten op alle snelheden en is onderin wel wat krachtiger ,ik ga het verbruik goed in de gaten houden en hoop op wat kilometers per liter winst.
De vettigheid in het inlaat traject door de brakke klepseals Moet ik nog wel even aanpakken maar we gaan er eerst wel wat langere ritten mee doen.
Zelf maken , ja natuurlijk!
Plaats reactie