Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T6 stapper

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: T6 stapper

Bericht door Pascal-141 »

mettesboy schreef: 24 okt 2019, 14:09


Als ze de letter van de wet volgen, zijn deze velgen zelfs al voldoende om je naar de kant te halen....maar of dit in de praktijk ook gebeurt?

Ikzelf heb al eens aan een Seikel aanpassing gedacht (verhogen dus en ook andere wielmaat (hogere bandenwang) maar ik vrees dat ze zelfs daar moeilijk over doen)
Ja , dat gebeurd :lach ik ben zelf al een paar keer aan de kant gezet wegens de brede wielen...
Maar zo vaak doen ze er geen controle op hoor , maar er zit af en toe eens een overijverige dienstdoender bij :nuts


Een Seikelkit krijg je misschien wel gekeurd , als je alles bij de VW dealer besteld en laat monteren met attesten , vraag dat eens na bij je VW commercial vehicles dealer
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
stappers
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 aug 2019, 17:51

Re: T6 stapper

Bericht door stappers »

Multivan generation, als je de verpakking ziet denk ik dat de verkoper ze ook gewoon van aliexpress heeft. :lach(zie foto) de beloofde poetsdoekjes zaten er wel niet bij. nu is het verschil wel groot, het was me toch die 30€ waard.

Pascal-141, heel misschien denk ik wel het bedrijf voor u gevonden te hebben omdat ze in de mail toch laten uitschijnen dat je de ombouw zelf mag doen... K zal u de mail en de gegevens van het bedrijf door sturen in pb.

Mettesboy, ben ook maar een beetje wijzer he :bonk
Nee serieus, je hebt een punt. Bij tegenslag kan dit allemaal zuur opbreken.

15 november gaat hij naar vag techniek voor een chip
Bijlagen
20191023_185039.jpg
stappers
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 aug 2019, 17:51

Re: T6 stapper

Bericht door stappers »

Mettesboy, k ben vandaag op de keuring geweest voor mijn werk. De velg/band van een lichte vracht moet maar aan 3 dingen voldoen.
- juiste laad index
- juiste snelheids index
- het loopvlak van de band moet binnen de kas vallen

M.a.w. Je mag zo grote of zo kleine wielen monteren als je wil, zo breed als je wil zolang het loopvlak maar niet buiten steekt (velg mag wel uitsteken), je mag hier voor zelfs met wielkast verbreders werken.
stappers
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 aug 2019, 17:51

Re: T6 stapper

Bericht door stappers »

Vorige week vrijdag de bus laten chippen.
Het was een 102pk 250nm maar hij had al 114pk en 290nm en nu met de chip op maat 185pk en 351nm :ikrij

Heb er ook nog een foto bij gedaan van het vervangen vh wiellager en eentje met mijn pitbike in de laadbak, de reden waarom k de bus gekocht heb.
Bijlagen
20191113_190752.jpg
20191107_180052.jpg
IMG_20191116_140811_707.jpg
Plaats reactie