Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Retro Yellow
Re: Retro Yellow
Fijn setje velgen en winterbanden gemonteerd in afwachting van de smoothies. Wat een verschil met de oude vancontact ellende banden!!! Stiller, soepeler enz. en dit zijn nog wel gewoon winterbanden. Kan niet wachten op het 18" setje.
Zonde het tussenschot is trouwens pas goed merkbaar hoeveel geluid de dakventilator maaktRe: Retro Yellow
Heb je ondertussen de nieuwe velgen al? Ben reuze benieuwd naar het resultaat als die eronder staan.
Nog niet, ze komen de 20ste mee uit de UK en gaan er dan gelijk onder. Ik plaats dan de eerste foto's. Hoop hem op de 20ste ook gelijk te verlagen en nieuwe schokbrekers eronder te hebben.
Doel is nu 50mm omlaag omdat ik verwacht dat de radius van de wielkast en de radius van het wiel het mooist parallel lopen. Ik ga H&R veren gebruiken en Bilstein schokbrekers.
Doel is nu 50mm omlaag omdat ik verwacht dat de radius van de wielkast en de radius van het wiel het mooist parallel lopen. Ik ga H&R veren gebruiken en Bilstein schokbrekers.
Re: Retro Yellowg
Serieus bezig! Leuk om te volgen.
Zojuist mijn 18" banden besteld. Helaas waren de beoogde banden niet op voorraad (in heel europa maar 3!!) Ik heb nu eens gek gedaan en budget banden gekozen namelijke de Nexen N'Fera SU4 XL 255/45 R18. Geen ervaring mee maar de specs lijken goed en de reviews en testen in de UK en Duitsland ook en spotgoedkoop!
De verlaging veren, H&R 40mm, en nieuwe Bilstein schokbrekers gaan er aanstaande woensdag onder en mijn wielen met banden de vrijdag erop. Ik zal even voor en na foto's posten als het zover is.
De verlaging veren, H&R 40mm, en nieuwe Bilstein schokbrekers gaan er aanstaande woensdag onder en mijn wielen met banden de vrijdag erop. Ik zal even voor en na foto's posten als het zover is.
Ben op zich ook wel benieuwd hoeveel het verlagen in totaal kost? Dus onderdelen met werkuren.
Doe je hem binnen voor te verlagen of ga je dat zelf doen?
- Multivan Generation
- Contacteer:
Reken ook even op het opnieuw uitlijnen voor en achter er bij..Papui schreef: 11 sep 2019, 20:38 Ben op zich ook wel benieuwd hoeveel het verlagen in totaal kost? Dus onderdelen met werkuren.
Zeker door het camber wat veranderd aan de achterzijde,
kunnen de achterbanden aan de binnenzijde harder slijten als de rest van het loopvlak.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Door tijdgebrek laat ik het doen. Ik zal de kosten van alle delen en betaalde arbeid bijhouden. Uitlijnen laat ik natuurlijk gelijk doen.
Pas op met zomaar aansluiten van je radio hoor,
volgens mij heeft VW in veel radio stekkers twee x plus 30 zitten (blauw/zwart?) één daarvan zit dat op de plaats van de blauwe draad van je Kenwood.
Dat is niet goed voor je radio, kan er stuk van gaan., ik weet niet zeker of het bij de Quadlock versie ook zo is hoor.
effe goed checken !!
volgens mij heeft VW in veel radio stekkers twee x plus 30 zitten (blauw/zwart?) één daarvan zit dat op de plaats van de blauwe draad van je Kenwood.
Dat is niet goed voor je radio, kan er stuk van gaan., ik weet niet zeker of het bij de Quadlock versie ook zo is hoor.
effe goed checken !!
Dank je! Ik heb besloten het ook niet zelf aan te sluiten. Ik hou niet zo van die spaghetti. Gelukkig is een vriend van mij er erg goed in. Bij mijn Sprinter liep ik met deze radio tegen 1 probleempje aan en dat heb ik samen met hem uitgedokterd maar bij de Transporter is het iets lastiger.....
Je bent er goed aan bezig!! Leuk om te volgen. en ik ben ook erg benieuwd hoe de velgen staan straks!!
Even wat uitgeprobeerd om een schade te fiksen voor ik een andere bumper koop.
Voor: En na: Experiment met de föhn, voor nu voldoende maar net niet goed genoeg voor de lange termijn.
Voor: En na: Experiment met de föhn, voor nu voldoende maar net niet goed genoeg voor de lange termijn.
Kokend water schijnt ook te werken voor deuken in plastic bumpers, maar heb daar zelf geen ervaring mee.
Coole bus, ik houd wel van je stijl
Coole bus, ik houd wel van je stijl

Update:
verlaagd met standaard wielen.Ook maar gelijk de bushings vervangen voor Powerflex.
verlaagd met standaard wielen.Ook maar gelijk de bushings vervangen voor Powerflex.
En even gewassen voor de foto. Nu met de smoothies 18" met Nexxen 255/45