Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

lekkage

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
fraanske
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 feb 2019, 10:30

lekkage

Bericht door fraanske »

Beste weetjewellers,

ik zit met een lekkage in mijn California T4. Het komt tussen het plafond aan de voorkant en de voorruit, heb al vanalles afgekit maar kan het niet oplossen.
Nu zit ik te denken om de regengoot opvul profielen te vervangen. Maar wie weet waar ik deze op de kop kan tikken? Heb overall gezovht maar kan ze niet vinden. Heeft iemand een adres waar ik ze kan halen ??

groet Fraanske :campingT4
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: lekkage

Bericht door RoelandZ »

De regengoot profielen kan je hergebruiken.
Goed kitvrijmaken en daarna met verse kit herplaatsen. Maar de lekkage zal wel komen door roest vorming bij het vooraan.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4826
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: lekkage

Bericht door Hanz »

RoelandZ schreef: 05 sep 2019, 12:23 Maar de lekkage zal wel komen door roest vorming bij het vooraan.
Mee eens, waarschijnlijk lekkage via de voorruit (roestige sponning, slecht rubber). Als de profielblokken in de goot lekken dan komt het water naar binnen in de goot onder het hefdak naast de bedplanken. Heb dat zelf ervaren bij lekkende blokken aan de achterkant.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: lekkage

Bericht door odorf »

Inderdaad zeer waarschijnlijk zoals mijn voorgangers hier schrijven.

Je hebt twee zijpanelen en een losse dakplaat. Op die naad van die panelen gaat het onder de voorruit roesten.

Beste methode is voorruit én opvulblokken er uit.
Roest verwijderen en vooruit en blokken er weer in. Opvulblokken kunnen van kit worden ontdaan en hergebruikt.

Ander oplossing; (afhankelijk van grootte roestprobleem goed voor kortere of langere tijd) proberen om het rubber rondom de voorruit (tegen windgeruis) voorzichtig voor een deel te verwijderen, roest lapmiddeltje er op en wat ruitenkit op de naad tussen plaatwerkdelen onder voorruit wurmen.

Edit:
>>linkje<<

Succes!
Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Plaats reactie