Volgende project
Ik ben echt Karmann fan maar het slaapbank idee is ruk...

Standaard zakt het voeteneind 10cm naar beneden (op de voorstoelen) en ik heb 10cmx1m piepschuim in ducttape geplakt wat ik onder het voeteneind schuif om een recht matras over te houden. Dat weegt niks en werkt prima.
Maar er is meer!
Het Karuso systeem is niet 3 maar 4 losse zittingen die samen 1 matras van 125x190 opleveren. 1 deel komt uit de muur gevallen wat wel een breder matras opleverd maar het sluit niet aan op de andere 3 delen waardoor je echt niet lekker ligt.
Gelukkig hebben we deze gevonden!

126x190 vouwmatras is lekker dik en toch makkelijk op te ruimen, die gaat gewoon over het bed heen en slaapt prima.
Maar nu!
Je klapt de zitting dus uit, maar met een heel raar en hoog scharnier. Hierdoor is er onder de bank echt nul-komma-nul ruimte voor iets nuttigs. Ja een paar velletjes A4 papier maar daar heb ik op vakantie niet veel aan

.
Het groene scharnier gaat nog wel en kun je moeilijk wijzigen omdat dit matrasdeel aan moet sluiten op de rugleuning die van links komt. Maar die blauwe?

Of ik ben gek Of Karmann heeft iets raars gedaan. In ingeklapte toestand zorgt dat scharnier ervoor dat er 10 cm onbruikbare ruimte onder de bank zit. Op een vlak van 100 bij 60 is dat 60 liter opbergruimte!
Gelukkig is de zitting er al uit nu, maar ik aarzel nog ff om meteen te gaan slijpen. Ik wil dat rare scharnier vervangen door een normaal plat scharnier. Iemand tips?