Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

hallo

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
markstap
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 sep 2019, 06:50

hallo

Bericht door markstap »

Goedenavond!

een klein stukje voorstellen van mijn kant. Mijn naam is Mark, woonachtig in de prachtige achterhoek en sinds een paar weken in het gelukkige bezig van een t4 busje in het vaalgroen. Ik ben de 4e eigenaar, van een aantal jaren is er onderhoud bekend. De meeste jaren ontbreken, bij 3 ton is in ieder geval de distributie gedaan en een gereviseerde kop geplaatst. Het is een 2.5 d, 5 cil dus ik vermoed dat er koelingsproblemen geweest zijn.

Kamperen zit in het bloed, afgelopen zomer een weekje een frans busje van mijn zoon geleend en sindsdien de bekende sites afgespeurd. Een paar exemplaren bekeken en uiteindelijk was het raak bij een '91-er met vast hoog dak. Reimo staat erop;)
Ik hou van klussen en sleutelen, en dat is handig als je zo'n oudje met 3,5 ton op de teller koopt.

Dankzij dit fijne forum veel gelezen, en begin een beetje feeling met de bus te krijgen. Het eerste weekend in Drenthe beviel goed, op het bed na. Dat was te hard en te smal. Besloten een deel van de inrichting te verwijderen om een bed van 1.60x2.00 te kunnen maken. Alleen de keuken achter de bestuurdersstoel is gebleven. De keuken heb ik wel opgepimpt door de deurtjes en het aanrechtblad te vervangen door beuken. Weer fris!
Een extra stuk matras erbij gemaakt, en een goed topmatras van ikea erop gelegd. Heerlijk bedje nu.

Ook het eerste technische ongemak meegemaakt. Vanochtend even naar de anwb voor een zwitersland vignet, en bij het wegrijden kon ik de versnellingspook alle kanten op bewegen maar normaal schakelen had hij geen zin in.
Even het forum doorgezocht en gelukkig bleek het 'slechts' het schakelbolletje te zijn. Voordat ik een bolletje met bus bemachtigd had, en deze aangepast vanwege de afwijkende maat en het ontbreken van de splitpen was de dag toch wel grotendeels om. Maar.. hij schakelt beter als voorheen, en dit hebben we maar weer gehad.

Morgen gaan we een weekje naar Italie, het beloofd nog redelijk weer te worden. Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan, ik neem in ieder geval wat gereedschap mee, en ben lid van de anwb voor het geval het mis gaat.

Plannen voor de toekomst: uiteraard roest bestrijden, de binnenzijde verder naar eigen smaak inrichten en vooral genieten.
Hieronder een link naar een plaatje, ik moet nog even uitvinden hoe je dat direct zichtbaar krijgt. Computers en ik zijn niet zo'n hele goede combi;)

https://ibb.co/ZXfnPwQ
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: hallo

Bericht door Hanz »

Welkom op het forum. Ik zie dat je nog wel even de deur van de garage moet aanpassen zodat hij naar binnen kan. :knipoog
Een foto bij je bericht plaatsen is eenvoudig.
Onder het tekstvak waar je het bericht intikt scrol je naar beneden.
Je ziet dan een blauw vak met een tabje 'Bijlagen'.
Klik op Bijlagen en klik vervolgens op 'Bestanden toevoegen'.
Selecteer het bestand (de foto) die je wilt plaatsen.
Je ziet dan in het blauwe vak de naam/nummer van de foto verschijnen met daarachter 'Plaats in tekst'
Zet de cursor op de plaats in het bericht waar je de foto wilt hebben en klik op 'Plaats in tekst'.
Klaar.
Je kunt dit ook even oefenen in de rubriek 'mededelingen, test en funforum viewforum.php?f=7
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
markstap
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 sep 2019, 06:50

Re: hallo

Bericht door markstap »

Ah, een 2.5 bestaat niet. Ik ben mijn oude volvo d5 motor gewend. Dat was een 2.5.

De kachel mag uitblijven hier in Italië, 24 graden met af en toe een wolkje. Dat is de moeite van de reis waard geweest.

Ons busje ( hij of zij is naamloos) heeft zich prima gehouden. Ongeveer 1300 km, geen koelstofverbruik. Minimaal beetje oliepeil gezakt en een verbruik van 1:11,5 is voor mij prima.

Groet uit zonnig Italië
Plaats reactie