Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Sotteren en wegvallen vermogen

vragen over de T5
Plaats reactie
Wallie
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 dec 2018, 21:31

Sotteren en wegvallen vermogen

Bericht door Wallie »

Hoi Allen,

Rijdt al 1,5 jaar met plezier een vw t5 uit 2004. Afgelopen mei een nokkenasrevisie gehad, en sindsdien rijdt het weer als vanouds. Zit inmiddels op 377000km maar de trouwe 5pitter wil maar door. Afgelopen week begon mijn t5 te stotteren vanaf 2000 toeren, best wel heftig. Vanochtend op de snelweg was het niet te doen en toen had ik ook ineens een vermogensverlies. Leek wel of ik in een noodloop zat. Terug gereden naar mijn eigen garage, maar we kunnen geen foutcodes ontdekken behalve te lage turbodruk.

Nu heb ik mijn t5 gekocht met een andere motor, en mijn monteur heeft het vermoede dat er een beetje mee gerommeld is om het allemaal te laten werken, vandaar ook dat ie nooit foutmeldingen geeft.

Ik ben op aanraden van mijn monteur naar Diesel Buchli BV in Harderwijk geweest, maar die hebben pas over 3 week tijd voor mijn auto, en als ik het zo hoorde van hun wordt dat nogal een dure geintje. Is er iemand in de buurt van Putten/Ermelo/HArderwijk ofzo die mijn kan helpen? Waarschijnlijk toch een verstuiver probleempje.

Gr,

Jacco
Plaats reactie