Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 ombouwen naar benzine

vragen over de T4
Plaats reactie
Taptransporter
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 feb 2010, 17:33

T4 ombouwen naar benzine

Bericht door Taptransporter »

hallo allemaal
door die fijne regering van ons zit ik er aan te denken onze T4 Camper van 95 (1,9D)om te bouwen naar benzine
weet dat het veel werk is maar iemand hier ervaring mee ?
heb zelf de tijd en de ruimte om dit eventueel op mijn gemak te doen
Het is een super en gave bus die altijd binnen gestald staat en naar mijn idee is het ombouwen goedkoper dan weer een camper te bouwen .
hoor graag wat jullie hier van vinden
Theo :T44EVER
Chris1974
Berichten: 244
Lid geworden op: 12 okt 2018, 22:39

Re: T4 ombouwen naar benzine

Bericht door Chris1974 »

En als je dat allemaal klaar hebt over 5 jaar dan gaat de overheid benzine auto's weg pesten.

Als je wilt blijven rijden in je bus kun je beter anders gaan stemmen dan ombouwen naar benzine.
brecht
Berichten: 242
Lid geworden op: 31 jul 2017, 21:32

Re: T4 ombouwen naar benzine

Bericht door brecht »

anders stemmen.. de regering is zeker wispelturig wat haar beleid betreft, maar of op een andere partij stemmen er voor zorgt dat we allemaal diesels blijven rijden in de toekomst.... op zich is het natuurlijk wel verstandig om op termijn over te stappen op iets wat minder eindig is en minder vervuilend. Maar goed, dat is een hele andere discussie.

Ombouwen op benzine moet kunnen lijkt me, kwestie van ruilmoter er in. Het zal zeker wat werk zijn. Geen idee hoe handig je bent en wat voor jou dus het beste advies is. Er worden zo vaak 2.4Diesels vervangen voor de betere 2.5 turbo diesels. Waarom zou vervangen voor een benzine dan niet kunnen? Er loopt ook net nu een topic over iemand die een diesel wil vervangen voor een V6, wellicht handig om die te volgen. En vast op zoiek naar een ruikmotor, het lijkt me dat benzinemotoren veel minder ruim aangeboden worden dan diesels.
Taptransporter
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 feb 2010, 17:33

Re: T4 ombouwen naar benzine

Bericht door Taptransporter »

ben zelf een oude automonteur en heb de ruimte en spullen om dit op mijn gemak te kunnen doen.
:driveT5
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: T4 ombouwen naar benzine

Bericht door Pascal-141 »

Naar welke motor zou je willen ombouwen ?
1.8
2.0
2.5i

De 1.8 en 2.0 die origineel in de T4 liggen zijn waarschijnlijk dezelfde als die uit een Golf , m.u.v. de aanbouwdelen die anders zijn , en bovendien zijn deze motoren makkelijk en goedkoop te vinden uit bvb een Golf 3 .
En deze passen vermoedelijk ook gewoon op je huidige versnellingsbak .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Plaats reactie