Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Weer een kastje......

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
MGA1600
Berichten: 305
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:34

Weer een kastje......

Bericht door MGA1600 »

Een Multivan heeft weliswaar (de mogelijkheid van) een breder bed maar als consequentie daarvan is opbergruimte nauwelijks aanwezig (op de 3 laden onder de bank na). Om toch een enigszins vaste plek voor de noodzakelijke inventaris te hebben probeer ik systematisch overal ‘ruimte te winnen’. Naast de grote opberglades in de bagageruimte, het kastje op de ‘grond’ voor de keuken, hetkastje tussen de voorstoelen en de vertikale lade achter het keukentje heb ik er weer eentje.......

Er zit standaard tegenover de schuifdeur een ‘inhammetje’ in de wand met daarin een paar bekerhouders. Die ruimte niet echt geschikt voor wat anders dan bekers omdat de spullen bij de eerste bocht al het over de vloer zouden vliegen.

Ik heb daar een soort kastje annex tegenhoud-schotje voor gemaakt (wat ten alle tijde te verwijderen is omdat het slechts goed klemt om het bestaande paneel). Het schotje zorgt ervoor dat spullen (bijvoorbeeld keukengerei en kruiden etc.) op hun plaats blijven.
Aan de voorkant van dat schotje zit een ‘vreemd gevormd’ bakje waar we een paar bekers, bordjes en wat bestek in gaan doen.

Die vreemde vorm was nodig omdat het uitklaptafeltje van de keuken er niet mee in conflict mag komen, maar ook omdat het andere kastje eronder open moet kunnen en ook nog omdat de rugleuning van de bank naar voren moet kunnen klappen en er moest rekening gehouden worden met de ondersteuning van het bed. Daar moest ik tussendoor wriemelen en deze was wel boetseerwerk dus.......het resultaat is niet groot maar samen met de nu nuttig gemaakte ruimte achter dat schotje toch wel weer de moeite waard.....(Gemaakt van restjes dun multiplex)


De zoektocht gaat verder.....
Bijlagen
9EA2BA6E-39FF-49B9-B461-62587F6A5DBA.jpeg
B67C7643-4227-4D76-B6DE-4D5174F8DBD1.jpeg
3C6009F9-CF7D-4E81-B2B1-DCE3218DC0C7.jpeg
MGA1600
Berichten: 305
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:34

Re: Weer een kastje......

Bericht door MGA1600 »

jan2009 schreef: 02 dec 2019, 21:58 Heb hier op het forum ook wel eens een mooi paneel met opbergvak voor de binnenzijde schuifdeur langs zien komen.
Peter heeft dat dacht ik, wellicht is dat er ook voor een T6 .
Ik heb zo’n vakken-paneel wel eens gezien, maar onze schuifdeur heeft daar al een uitneembaar tafeltje (net als een California) en dat spreekt ook erg aan omdat je dan geen los tafeltje hoeft mee te nemen! Achter dat tafeltje zit ook nog een ietsie pietsie ruimte voor wat kleine (en flexibele) dingetjes waar ik nog eens goed naar ga kijken.....
Plaats reactie