Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 vragenvuur van Henri

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Henri m
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 nov 2019, 12:40

Re: T4 vragenvuur van Henri

Bericht door Henri m »

jan2009 schreef: 14 jan 2021, 17:59 En wat als blijkt dat er geen fatsoenlijke T4 meer te koop is ?
Met al dat afwachten.
:knipoog
Dan heb ik pech gehad.
Dan is het niet anders :proost
Ik ben nu eenmaal iemand die eerst alle voors en tegens tegen elkaar afweegt.
Is soms niet handig dat weet ik :bonk


Henri
foolspeed
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 mei 2020, 23:59

Re: T4 vragenvuur van Henri

Bericht door foolspeed »

In Duitsland staan nog genoeg t4 met een roetfilter die daar officieel klasse 4 zijn en (nu nog) elke binnenstad in Duitsland in mogen. Nederland hanteert de norm alles voor 1 januari 2005 al zou je daar bezwaar op kunnen maken met de officiële duitse dekra brief. (Horen zeggen)

Als je toch langs de rdw moet kun je hem ook gelijk invoeren en de jongste t4 valt inmiddels buiten de bpm. (17,5 jaar)

En wat wil je eigenlijk met je camper in een binnenstad?
Alternatief is er overigens al door blauwe diesel te tanken dan is je diesel je schoner dan een benzine auto alleen wil onze regering daar nog niet aan. Denk ook niet dat elektrisch de toekomst wordt maar eerder schonere brandstoffen zoals blauwe diesel. Maar ja dan lopen ze wel een hoop belastingcenten mis.
Zie je het al voor je, een parkeerplaats met tientallen laadpalen langs de Duitse snelwegen! En iedereen die dan een half uur aan de paal moet hangen!

Dus gewoon t4 diesel, oersterk en voor de eerste 100 jaar nog genoeg onderdelen te krijgen. Tevens is er zoveel over geschreven en op YouTube gezet dat je een hoop zelf kunt doen.

Heb zelf een transporter 2.5 ACV uit 2003 naar multivan omgebouwd met 0 ervaring. Auto was 2900 interieur MV na verkoop oude interieur zo'n 800, dakje voor 500, keukentje 100. Dus voor weinig een top bus. Daarna nog wel wat verspijkerd maar is in principe verfraaiing en hobby mag geld kosten.
T4 2.5 TDI ACV 102pk 520.000 km :ikrij
Plaats reactie