Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Navigatiesysteem vw t5 2005

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
eissens
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 sep 2019, 12:37

Navigatiesysteem vw t5 2005

Bericht door eissens »

Wij hebben een Californië t5 uit 2005 met ingebouwde navigatie fabriek af.

Wij willen graag muziek gaan streamen via Bluetooth en navigeren via Google maps. Welk media / navigatiesystemen bevelen jullie aan?
Gebruikersavatar
hugopoley
Berichten: 335
Lid geworden op: 18 okt 2018, 14:54
Locatie: Zeeland

Re: Navigatiesysteem vw t5 2005

Bericht door hugopoley »

Ik heb mijn originele systeem vervangen voor een Alpine Halo 9. Bevalt super, veel mogelijkheden en van geode kwaliteit. Het is geen goedkope radio trouwens, en je moet wel via Apple carplay of Andriod auto navigeren, maar dan heb je wel Google maps of Waze tot je beschikking en diverse andere apps voor radio, muziek, enz.
Gebruikersavatar
hbx
Berichten: 39
Lid geworden op: 12 jun 2016, 00:49

Re: Navigatiesysteem vw t5 2005

Bericht door hbx »

In principe kan je elke dubbel din radio die Android of Apple CarPlay ondersteund.

Heb zelf al jaren plezier van een Pioneer radio met Apple en ook de achteruitrijd camera er op aangesloten.
Navigeer dan met Google of Apple kaarten en dat werkt perfect. Maar Waze of Tomtom werkt ook prima.
Have fun and Hang Loose, Hanko

:T54LIFE California :yes
Gebruikersavatar
de Viking
Berichten: 248
Lid geworden op: 12 nov 2015, 10:34
Locatie: midden Fryslân

Re: Navigatiesysteem vw t5 2005

Bericht door de Viking »

Geen gedoe met oude routeplanners en updaten, ik heb een grote 5.5 TomTom op het voorraam met verkeersinformatie en altijd de nieuwste kaarten.
Ideaal.
Groeten Sieds - zie mijn T5 project: viewtopic.php?f=13&t=52269
RemonK
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 mar 2019, 20:38

Re: Navigatiesysteem vw t5 2005

Bericht door RemonK »

Ik heb vorig jaar deze geinstalleerd (VW t5 cali 2009).

Kenwood DM-X7018DABS samen met een achteruitrijcamera in de achterklep (Camera: Zenec ZE-RVC80MT.)

Vanwege het matige radio ontvangst van de california luisteren wij nu eigenlijk altijd radio via de apple play, ook navigatie via google maps en flitsmeister en inparkeren met de achteruitrijcamera is ideaal.

Besteld via ARS24.com uit duitsland, waar ze ook goede instructie filmpjes hebben staan van de inbouw van de camera en radio in een t5.

Maar zoals al is gezegd, zal iedere 2din radio met apple carplay dit bieden! Wij zijn erg tevreden
Gebruikersavatar
Deskman
Berichten: 297
Lid geworden op: 15 apr 2016, 17:15
Locatie: 023
Contacteer:

Re: Navigatiesysteem vw t5 2005

Bericht door Deskman »

Let wel op met wat je koopt. De meeste Chinese dubbeldin apparaten die je kunt kopen zeggen 'plug and play' te zijn maar werken alleen op de canbus van de nieuwere modellen (2009 en later). Dat geldt ook voor de bekende merken maar die beloven niet dat het zomaar past.

Ik heb er een Alpine iLX 700 ingebouwd maar het is nog best een klus voordat het werkt. Permanente en geschakelde stroom vinden, verloopjes voor de antenne en een bevestigingsframe dat in de Cali past.
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Navigatiesysteem vw t5 2005

Bericht door Multivan Generation »

Er is nu een nieuwe Alpine Halo uitgekomen

https://www.carfeature.de/de/hifi-navig ... ediasystem

Mooi toestel :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Busfever
Berichten: 221
Lid geworden op: 24 jun 2019, 19:47
Locatie: gem. Bunnik
Contacteer:

Re: Navigatiesysteem vw t5 2005

Bericht door Busfever »

Als je je radio navigatie wilt behouden, zoals ik heb gedaan met mijn oude Delta (Allen radio cd) kun je op de uitgang van de CD wisselaar een interface zetten.

https://www.carinterface.nl/bluetooth-s ... _mn-b-vw12


Beetje luxere kan je ook als car kit gebruiken

Snuffel maar eens rond.

Ik ben zeer tevreden
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Navigatiesysteem vw t5 2005

Bericht door Beckontheroad »

Zet er gewoon een dubbeldin android/Apple radio in en je stapt in een nieuwe wereld.....
In 17 jaar is er veeeeel veranderd op cat infotainment.

En ben zelf niet onder de indruk van de VW systemen...
Ze kunnen misschien auto's bouwen maar geen info tainment.
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Plaats reactie