Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ramen automatich open ivm luchtdruk

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
melvin
Berichten: 169
Lid geworden op: 31 mei 2013, 17:56

Ramen automatich open ivm luchtdruk

Bericht door melvin »

Hallo,

Kan op een T5GP 2013 er een optie worden 'aangezet'' dat er een raam een stukje naar beneden gaat als er een deur wordt geopend? Dit om het sluiten van de deuren te vergemakkelijken door de opgebouwde luchtdruk te verminderen, vooral voor de 2 schuifdeuren.. Wie weet dit?

Dank alvast!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ramen automatich open ivm luchtdruk

Bericht door Multivan Generation »

Ben het bij de opties in VCDS bij een T5-GP niet tegen gekomen, dus ik denk dat het niet mogelijk is.

Zijn je klepjes om de overdruk kwijt te raken wel 'vrij' ?

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
MGA1600
Berichten: 305
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:34

Re: Ramen automatich open ivm luchtdruk

Bericht door MGA1600 »

Toen onze bus werd afgeleverd kregen we van de dealer o.m. instructie over het in- en uitklappen van het dak. Letterlijk werd daarbij gezegd dat je bij het sluiten een raam of deur moet openzetten om te helpen vermijden dat het doek naar buiten blaast en daarbij tussen het mechaniek komt

Als er een optie zou zijn om dat via software te regelen was dat vast wel door de dealer zo uitgevoerd.
Tijdens mijn eigen, recente speurtocht naar programmeerbare zaken in de auto ben ik het (voor een T6) evenmin tegengekomen.
Gebruikersavatar
melvin
Berichten: 169
Lid geworden op: 31 mei 2013, 17:56

Re: Ramen automatich open ivm luchtdruk

Bericht door melvin »

Ik heb er zelf geen problemen mee, alles soepel en origineel, maar vrouw en kinderen moeten de schuifdeuren vaak 3x dichtploffen... dat is ook een relatief flinke oppervlakte die dichtslaat (in een DC zeker) en veel lucht verplaatst, dat zal bij een hefdak ook zeker zo zijn. Mijn oude T2b met popupdakje merkten we dat zelfs ook al idd...

Ik zag eens een duitse lijst van VW vagcom aanpasingen en daar stond iets van ramen open-dicht bij deur openen.. dus had gehoopt dat dit kon. Maar het valt onder het kopje luxeproblemen. :zwaai

Dank.
Gebruikersavatar
Lutra
Berichten: 633
Lid geworden op: 21 nov 2015, 11:08
Locatie: Oost Nederland

Re: Ramen automatich open ivm luchtdruk

Bericht door Lutra »

Elektrische sluithulp voor schuifdeuren en achterklep bestaat natuurlijk wel en werkt goed.
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ramen automatich open ivm luchtdruk

Bericht door Multivan Generation »

Lutra schreef: 12 jan 2020, 11:04 Elektrische sluithulp voor schuifdeuren en achterklep bestaat natuurlijk wel en werkt goed.
Als het naar behoren werkt wel ja.
Maar als je de filmpjes op YouTube mag geloven van mensen met problemen hier mee, dan ben ik blij dat ik het niet heb :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Lutra
Berichten: 633
Lid geworden op: 21 nov 2015, 11:08
Locatie: Oost Nederland

Re: Ramen automatich open ivm luchtdruk

Bericht door Lutra »

Multivan Generation schreef: 12 jan 2020, 14:58
Lutra schreef: 12 jan 2020, 11:04 Elektrische sluithulp voor schuifdeuren en achterklep bestaat natuurlijk wel en werkt goed.
Als het naar behoren werkt wel ja.
Maar als je de filmpjes op YouTube mag geloven van mensen met problemen hier mee, dan ben ik blij dat ik het niet heb :knipoog
Tot op heden werkt het bij ons goed. Maar we hebben ook een biTdi zonder olieverbruik. Fingers crossed 😀
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Ramen automatich open ivm luchtdruk

Bericht door Pascal-141 »

Lutra schreef: 12 jan 2020, 11:04 Elektrische sluithulp voor schuifdeuren en achterklep bestaat natuurlijk wel en werkt goed.
Ik hoor vaak heel andere verhalen over de betrouwbaarheid van die elektrische schuifdeuren vd T5 ...
Een vriend van me heeft al 3 of 4x die motor laten vervangen , op 4 jaar tijd ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
moosev
Berichten: 515
Lid geworden op: 06 sep 2016, 19:29
Locatie: Hoorn

Re: Ramen automatich open ivm luchtdruk

Bericht door moosev »

Er is een verschil tussen elektrische schuifdeur en elektrische sluithulp. Laatste heb ik er zelf ingezet op de schuifdeur en de achterklep en werkt prima
Gr Rene
Plaats reactie