Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Busje te water

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Busje te water

Bericht door odorf »

Hier nog een plaatje (van internet) van het subframe.
FFEEC873-9865-492E-A988-E5693FB5652B.jpeg


En aan de binnenzijde van de A-stijl achter het tapijt globaal onder de zekeringkast (vlak naast het deurrubber) zit ook een eenvoudig te verwijderen zwart stopje. (De witte met het kabeltje niet ... Dit is de kabel van het deurcontact. Maar daar recht onder.)

397587E3-2226-4B77-AE9C-335DC6758F77.jpeg
397587E3-2226-4B77-AE9C-335DC6758F77.jpeg (77.11 KiB) 524 keer bekeken


2743F837-E930-4D74-8D99-9F425843533F.jpeg


Hier achter zit een belangrijke plek. Dit is IN de wielkast ook te bereiken met het bovenste stopje. Maar van binnen uit is wellicht makkelijker omdat het stopje binnen niet is vastgekit.
Belangrijke plek omdat ik daar zelf een grote roestplaats had. Door de constructie blijft op deze plek makkelijk vocht staan met corrosie tot gevolg. Je hebt het alleen niet snel door omdat de kitlaag in de wielkast roestblazen heel lang aan het oog onttrekt.

>>HIER<< staat ook nog een schematisch overzicht van alle holle ruimtes.

Ik heb tot nog toe geen merken of soorten bodembescherming genoemd. Dit is zo persoonlijk. Het spectrum gaat van middellen die erg goed lijken te werken maar lastiger aan te brengen zijn. (Zoals Mike Sanders Fett dat op 120 graden celcius verwerkt moet worden)
Wax soorten zoals SikaGard. En aan de hele andere kant de witte spuitbussen ML die bij iedere automaterialenzaak en bouwmarkt te krijgen zijn. Maar die laatste geeft een kortere bescherming doordat de beschermingslaag relatief snel opdroogt. Scheurtjes gaat vertonen en zo minder bescherming geeft.

Peter Multivan heeft hier eens een link geplaatst naar een uitgebreide test Anti roest middelen. Misschien is die met de zoekfunctie nog te vinden.

Ik heb hiermee alleen de verborgen ruimtes inzichtelijk geprobeerd te maken. :toppie
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Pim WP
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 apr 2020, 13:01

Re: Busje te water

Bericht door Pim WP »

Super bedankt voor je uitgebreide uitleg Odorf. Zeker goed om daar naar te kijken, hoop er volgende week mee te beginnen. Ben beniewd of er ook nog echt water/vocht in staat of niet. Zal het je laten weten zodra ik de klus geklaard heb.
Plaats reactie