Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Die bruine T4 Caravelle

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Die bruine T4 Caravelle

Bericht door Multivan Generation »

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
bossbus
Berichten: 30
Lid geworden op: 19 feb 2019, 22:25

Re: Die bruine T4 Caravelle

Bericht door bossbus »

Hallo allemaal,

Vandaag contact gehad met de verzekering, de dagwaarde is hoog ingezet, (bijna) al mijn wijzigingen zijn meegenomen in de dagwaarde! Dus ik ben blij. Om de bus te behouden moet ik wel het bedrag dat de opkopers bieden betalen, dat viel uiteindelijk ook mee omdat de garage had opgegeven dat er een nieuwe motor in moet.

Dus al met al, voldoende om de bus weer op de weg te krijgen, ik heb ook iemand gevonden die tijdens mijn vakantie het subframe er weer onder sleutelt zodat ik na de vakantie weer kan genieten van mijn bussie!

Wat wordt er vervangen?
Subframe, ga ik morgen ophalen in Dalfsen
Bodemplaat, ook morgen
Versnellingsbaksteun,
Carterpan __> bedankt Peter die heb ik alvast
Oliepomp met zeef, nieuw bestellen maar waar?

Verder zou ik nog heel graag van jullie willen weten, welke extra dingen ik nu mooi mee kan nemen, rubbers of een pakking, dat soort dingen.
Kunnen jullie me daarmee helpen? Ik kan op internet ook geen plaatje vinden met onderdelen, als ik die heb lukt het misschien zelf ook wel.

Maar paar tips kunnen geen kwaad.
Motorcode AHY, 111kw, handgeschakeld.

Groet, Gijsbert
Caravelle T4 111KW, 2000, Chocolate Brown (MINI), personenbus, oud kenteken 45-VN-VB (Die Bruine) :T44EVER
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Die bruine T4 Caravelle

Bericht door Snautzer »

:jump Mooi !
Gebruikersavatar
bossbus
Berichten: 30
Lid geworden op: 19 feb 2019, 22:25

Re: Die bruine T4 Caravelle

Bericht door bossbus »

Ha T4 fans,

Bij het vervangen van mijn subframe is niet alles goed verlopen.
Oke, het subframe zit vast, maar de ABS kabel zat niet goed, die is dus beschadigd geraakt bij het draaien van de aandrijfas.
Uiteindelijk ging mijn bus ZELF REMMEN, toen ik wilde remmen ging op een droog wegdek de ABS aan, nou ik kan jullie vertellen dat ik daarvan erg ben geschrokken.
Na het vervangen van de sensor en het goed ophangen van de bekabeling, vertoonde de bus bij 100KM/h een enorme trilling.
Er was een vriend die er ook 160km/h mee durfde, dan is de trilling wel weg, maar dat was wel even spannend zeg maar.
Allereerst de kantelsteun vervangen omdat het rubber helemaal weg was, het werd wel iets beter.
Later kwam een andere monteur erachter dat de aandrijfas niet goed gemonteerd zat, of althans de lagerschaal zat er scheef op.
Opzich wel een logisch verklaring voor de trilling bij 100, als je koppel gaat vragen van de motor.

Eén week voor de herfstvakantie de bus teruggekregen, na 10 weken reparatie en terug en wachten, maar we zijn op vakantie geweest naar Frejus, 1250KM zonder problemen.
Wat een genot! Eindelijk mijn busje terug.

Er zijn nog wel wat dingetjes:
Oilsensor Werkstatt komt nu met vochtig weer elke morgen op, kabel is afgebroken bij het ongeluk, kan dus dat hier een overgangsweerstand in zit.
Of heeft iemand een ander idee?
Nog wat lakschade aan de voorzijde, motorkap raakt de voorschermen beetje optisch verbetering.
Ook merkte ik dat er een vouw, op de B-stijl is ontstaan, hoe die er nou inkomt, kan dit door het ongeluk zijn? zie foto.
Daarnaast is mijn slot aan de bestuurderszijde defect, palletje valt naar beneden, daarom sluit de boel niet lekker, dus even een ander slot plaatsen.
Of is dit het bekende veertje dat gebroken is.

Maar ook weer geinvesteerd, een dubbel-din radio Pioneer EVO62DAB, zal jullie de foto's sturen als het erin zit.
Nieuwe composet voor, een Alpine actief subje voor onder de bestuurdersstoel en nieuwe kleine speakers voor in de zijpanelen.

Nou dan hebben jullie weer even een update. :T44EVER
ABS sensor
ABS sensor
Schade voorzijde
Schade voorzijde
France, trots!
France, trots!
Caravelle T4 111KW, 2000, Chocolate Brown (MINI), personenbus, oud kenteken 45-VN-VB (Die Bruine) :T44EVER
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Die bruine T4 Caravelle

Bericht door Snautzer »

:yes
Plaats reactie