Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Wil je geen advertentie blokken zien in het forum, dan moet je inloggen.
Dan verdwijnen ze.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

AAB motor (1995) met ruim 4 ton op de klok

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Multivan Generation
Contacteer:

Re: AAB motor (1995) met ruim 4 ton op de klok

Bericht door Multivan Generation »

Ik denk dat T5 te kort door de bocht is.
Vanaf 2010 zijn ze stukken beter en betrouwbaar.
Maar we noemen het dan T5-GP met zijn 2.0 tdi motor en commonrail techniek..

Dus om ze allemaal over een kam te scheren en in zijn algemeenheid te schrijven dat een T5 veel problemen heeft....?

Even terugkomende op de verschillen tussen 88 en 102 pk. Als je het kunt betalen, ga voor de 102 pk. Zoals je zelf al ervaren hebt, is die wat stiller doordat de versnellingsbak verhoudingen wat langer zijn. Onderdelen zoals verstuivers maar ook versnellingsbak steunen zijn goed te verkrijgen, bij een 88pk wordt dat al problematisch.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
andre-VW

Re: AAB motor (1995) met ruim 4 ton op de klok

Bericht door andre-VW »

Multivan Generation schreef: za jul 18, 2020 8:41 Ik denk dat T5 te kort door de bocht is.
Vanaf 2010 zijn ze stukken beter en betrouwbaar.
Maar we noemen het dan T5-GP met zijn 2.0 tdi motor en commonrail techniek..

Dus om ze allemaal over een kam te scheren en in zijn algemeenheid te schrijven dat een T5 veel problemen heeft....?

Even terugkomende op de verschillen tussen 88 en 102 pk. Als je het kunt betalen, ga voor de 102 pk. Zoals je zelf al ervaren hebt, is die wat stiller doordat de versnellingsbak verhoudingen wat langer zijn. Onderdelen zoals verstuivers maar ook versnellingsbak steunen zijn goed te verkrijgen, bij een 88pk wordt dat al problematisch.
Daar heeft u idd een punt,

En inmiddels hebben wij ook besloten om voor nu even te stoppen met zoeken want deze zomer wordt het toch niet meer.
Wat wij gaan doen is wij doen onze auto weg doen want eerlijk gezegd rijden wij bijna niet en die staat meer stil.
Het meeste doe ik met de ouwe trouw fiets. en als ik weg moet is het nou zeg 1x per week of zeg 2 weken maar goed wij doen onze auto weg.
En willen dan een T5 kopen (2010 of later idd) dan gebruik ik hem ook zou ik een keer weg moeten als "auto".

vanaf februari of maart gaan wij weer wat rond kijken. Of er moet echt een plaatje voorbij komen
Plaats reactie