Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Kachel kapot NEEE Lekkage in het vooronder

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Kachel kapot NEEE Lekkage in het vooronder

Bericht door Johan191 »

Wat is dit voor ding jongens. Het zit onder de radiator. En daar heb ik de lekkache.
Dus geen kapotte kachel.
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5269
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Kan het zo niet aan de foto herkennen, iets meer ogeving erop zetten,

maar aan de klip te herkenen en onder je radiator zit daar je circulatie pomp.
als je je wagen uitzet blijft deze nog even nadraaien om de restwarmte uit je motor rond te pompen.

groeten berrie
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

lekkage

Bericht door harry t5 191 »

Hoi Johan
Wat het is weet ik niet,maar volgens mij heb je mazzel :happy ,je kunt er in ieder geval goed bij om te repareren! :pinnoc

:T54LIFE
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Johan191 »

Hij zit direkt achter de voorbumper, ongeveer in het midden.
Wanneer het de circulatiepomp is, houdt deze lekkage in dat die kapot is, of dat er domweg een pakkingsring van die pomp kapot is. ?
Wie weet het ?
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Bericht door olle griese »

Als je die dikke slag bedoelt is dat gewoon de slang die op je radiateur zit.
ff nieuwe halen, vervangen is een kleinigheid.
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Johan191 »

Nee Peter, de circulatiepomp die er boven zit. Die lekt. Het komt er bij de schroeven uit aan de bovenkant van die pomp.
En dat lekt op de dikke slang.
(Ik had de foto eigenlijk 45 graden naar rechts moeten kantelen).
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Johan191 »

Deze is dus NIET kapot hij draait maar lekt.
Ik neem aan dat mijn hele koelsysteem leeg loopt wanneer ik de slangen er af trek. TOCH ?????
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5269
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Johan191 schreef:Deze is dus NIET kapot hij draait maar lekt.
Ik neem aan dat mijn hele koelsysteem leeg loopt wanneer ik de slangen er af trek. TOCH ?????

Nee loopt niet helemaal leeg, hooguit een liter of 4 a 5.

Haha, discussie gehad met mijn dealer, over de hoeveelheid.
In de boeken bij VW ongeveer 8 liter mijn hele motor alle koelwater ververst ging meer als 10 liter in. :happy

greets berrie
maar je had rene ook al gesproken hoorde ik..... :nuts
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Bericht door Pim 328 »

Dit is de extra waterpomp, als deze lekt kun je hem alleen compleet vervangen. hiervoor zijn geen O-ringen te koop.
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Johan191 »

Ik heb het gemerkt, ruim 4 liter loopt er uit dan.
Het blijkt de O ring te zijn die niet voldoende meer afdicht.
Morgenvroeg een andere ring ertussen en dan de boel weer in elkaar zetten.
Rene bedankt voor je mail met de extra info. En de anderen bedankt voor het meedenken.
Ik blijf het wel gek vinden trouwens dat de lekkage met de kachel aan ineens veel groter is. Ik heb het met eigen ogen gezien. :nuts Zal inderdaad wel met het temperatuurverschil te maken hebben.

Oh ja Pim, het is maar een simpele ring hoor die er tussen zit. Puur ter afdichting. Dus dat die niet te krijgen is lijkt mij een beetje vreemd. Maar je bent een kenner, ik hoop dat je geen gelijk hebt.
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5269
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Wat je nog kunt doen is even links en rechts informeren bij de diverse automaterialen zaken naar afdichtings rubbers, ( o-ringen) die hebben meestal een geheel assorti met ringen, diegene waarvan jij denkt dat het best past kun je dan plaatsen en dan hopen dat ie dicht is.

Succes en graag gedaan. :zwaai

René :sjaal
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Johan191 »

Dat ga ik zeker proberen Rene. Wanneer de Doetam het hier niet heeft (levert auto onderdelen in de hele regio) dan wordt het een ritje naar de sloop.

Eens kijken of deze hulppomp ook onder andere VW modellen zit. Pim, jij weet ook nogal veel, weet jij dat ?
Een nieuwe kan altijd nog. Dat kleine rotpompje kost nieuw 146 euries excl. BTW en niet op voorraad bij de dealer grrrrrrrrrrrrrrrr.
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
Herman744
Berichten: 685
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:23
Locatie: Oost-Brabant

Bericht door Herman744 »

Hallo Johan,

Mooi dat je het gevonden hebt.
In een 2400D AAB-motor gaat 9 liter koelvloeistof volgens mijn duitse vraagbaak.

Succes met de O-ring plaatsen

Herman744
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Johan191 »

Volgens mij heb ik de pomp weer dicht.
Ik had hier nog een wasmachinepomp liggen, en raad eens wat.
Ring past precies, is wel iets dikker maar dat moest ook. :yes
Ik heb na de montage van de nieuwe ring druk op de ingang gezet en de andere kant afgedopt. Hij zit dicht hartstikke dicht.
Morgenvroeg er weer onder zetten voor de die ellendige nattigheid uit de lucht komt vallen.
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

lekkage

Bericht door harry t5 191 »

En deze man vertelde mij op de meeting dat hij niet handig met autoos was!!

Blijkt dat ie toch meer in z'n mars heeft dan alleen onze computer problemen op te lossen! :happy

Goed bezig dus Johan. :zwaai
:T54LIFE
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Plaats reactie