Bij mij, met de 150kw, had de dsg vaak zelfs moeite om zonder aanhanger achteruit te rijden.
In een klein gootje staan was voldoende om te blijven staan. Dan moest je echt veel gas geven en dan schoot die ineens weg.
Ze hebben dan ooit een instelling gewijzigd dat de bak in achteruit sneller 'pakte'. Toen is het fel verbeterd.
Dat had hij trouwens meestal enkel als alles nog koud was.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Pascal-141 heeft ook een T6.1 gekocht...
Re: Pascal-141 heeft ook een T6.1 gekocht...
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
Re: Pascal-141 heeft ook een T6.1 gekocht...
Hier idem dito. Parkeerplaats achteruit inparkeren die iets van een verhoging/minidrempeltje heeft met een rooster voor hemelwaterafvoer, maar ik moet flink gas geven voordat de bus wat doet en dit obstakel overwint.
- Pascal-141
- Berichten: 10522
- Lid geworden op: vr jan 12, 2007 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Pascal-141 heeft ook een T6.1 gekocht...
Vandaag heb ik de olie maar al eens vervangen bij bijna 9000km . Volgens de boordcomputer moest de oliewissel binnen 15000km gebeuren , Dus de auto geeft dus zelf aan om de eerste oliewissel bij km stand 24000 uit te voeren. Maar zolang wou ik niet met de inrijolie rijden, dus vandaag maar al eens olie gewisseld .
My current cars:
T3 doka Syncro
T4 2.5TDI "werkbus"
Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro
T4 2.5TDI "werkbus"
Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Pascal-141
- Berichten: 10522
- Lid geworden op: vr jan 12, 2007 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Pascal-141 heeft ook een T6.1 gekocht...
Zo , vandaag nog even beetje gewicht op de aanhangwagen gezet ...
Even een workout geven ...
Even een workout geven ...
My current cars:
T3 doka Syncro
T4 2.5TDI "werkbus"
Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro
T4 2.5TDI "werkbus"
Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Pascal-141
- Berichten: 10522
- Lid geworden op: vr jan 12, 2007 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Pascal-141 heeft ook een T6.1 gekocht...
Mijn witte werkpaardje heeft ondertussen iets meer dan 18.000km . Niks van olieverbruik gehad . 

My current cars:
T3 doka Syncro
T4 2.5TDI "werkbus"
Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro
T4 2.5TDI "werkbus"
Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Pascal-141
- Berichten: 10522
- Lid geworden op: vr jan 12, 2007 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Pascal-141 heeft ook een T6.1 gekocht...
Kleine update : Ondertussen heeft mijn T6.1 28.000km gelopen .
Bij 20.000km voor de 2e keer de olie gewisseld .
Wat me wel opvalt is dat deze minder zuinig is dan mijn T4's.(wat me nu op zich niet veel uitmaakt hoor )
Ik zit bij de T6.1 gemiddeld op 9L/100km (voor de Nederlanders : 11,1op1) (bij gebruik zonder aanhangwagens trekken) , en dan mag ik nog niet te stevig gaan rijden . Daartegenover staat natuurlijk ook dat deze een stuk sneller is dan de T4's (vooral bij het optrekken enz) .
Bij 20.000km voor de 2e keer de olie gewisseld .
Wat me wel opvalt is dat deze minder zuinig is dan mijn T4's.(wat me nu op zich niet veel uitmaakt hoor )
Ik zit bij de T6.1 gemiddeld op 9L/100km (voor de Nederlanders : 11,1op1) (bij gebruik zonder aanhangwagens trekken) , en dan mag ik nog niet te stevig gaan rijden . Daartegenover staat natuurlijk ook dat deze een stuk sneller is dan de T4's (vooral bij het optrekken enz) .
My current cars:
T3 doka Syncro
T4 2.5TDI "werkbus"
Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro
T4 2.5TDI "werkbus"
Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Pascal-141 heeft ook een T6.1 gekocht...
Rechtervoet misschien een beetje zwaarder geworden door de corona-kilo's? 

T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
- Pascal-141
- Berichten: 10522
- Lid geworden op: vr jan 12, 2007 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Pascal-141 heeft ook een T6.1 gekocht...
Die is altijd al vrij zwaar geweest , als ik de stapel ”fanmail” brieven zie

My current cars:
T3 doka Syncro
T4 2.5TDI "werkbus"
Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro
T4 2.5TDI "werkbus"
Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper