Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dvr
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:48
Locatie: Montfoort
Contacteer:

Re: T6.1 Bulli edition vader & zoon 'mod' project

Bericht door dvr »

Wat een leuk lijstje.
Ga dit project goed in de gaten houden en wie weet volgend jaar gedeeltelijk toepassen :lach

De powerflex heb ik op de huidige t6 en de t5 hiervoor ook en wat een verschil is dat en eenmaal dat te hebben ervaren
is dat bij mij een standaard geworden.
dvr nr 285
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: T6.1 Bulli edition vader & zoon 'mod' project

Bericht door Tricolore »

Ik heb zelf ook goede ervaringen met Powerflex. Deze zullen dan ook gemonteerd gaan worden.
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: T6.1 Bulli edition vader & zoon 'mod' project

Bericht door edjeraketje »

Tricolore schreef: 12 aug 2020, 22:51 Hallo Peter,

Ik begrijp je sceptische reactie :lach . Maar het begon door mijn zoon, die vond hem achterlijk hoog staan en stuurde me een link met airride. Nou, verlagen dan maar maar ook een goeie beveiliging. Toen kreeg ik ook nog eens vieze plaatjes van mooie velgen doorgestuurd, afijn......'t liep uit de klauwen. Ligt dus niet aan mij :nuts

Bedankt voor je tip, waardeer ik. Alleen, ik heb de schroefset al binnen maar nog niet gebruikt/gemonteerd. Valt dat tegen zo'n KW onder een T6 ? Ik ga me inlezen, wel even zoeken waar. Alle raad en tips zijn hier meer dan welkom maar ook suggesties worden gewaardeerd :yes

Groetjes terug,
Paul
De KW V3 Set heb ik er ook onder gehad, vond het een lastige set om goed af te stellen. Ingaande en uitgaande slag is af te regelen maar zoals de handleiding vermeldde vond ik het nix. Vond de achterveren te slap, alle windingen lagen met een beetje gewicht al op elkaar zodat inveren niet meer mogelijk was. Het eronder zetten is te doen mits je je gereedschap goed voor elkaar hebt en een brug is wel lekker :knipoog
Een garage is een 4 uurtjes bezig en naar een paar honderd km is uitlijnen een must.
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: T6.1 Bulli edition vader & zoon 'mod' project

Bericht door Tricolore »

Ik deel je mening volkomen edjeraketje. Het afstellen is lastig i.c.m. de hoogte ; verander je deze dan dien je de demping ook weer aan te passen. Wij noemen het dan ook altijd 'kl*ten aan de schroefset'. Niet aan denken dergelijke klussen zonder brug te doen :lach
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: T6.1 Bulli edition vader & zoon 'mod' project

Bericht door Tricolore »

Vandaag was het eindelijk zo ver ! De aflevering hebben we achter de rug. We gaan nu beginnen met het afwerken van ons verlanglijstje. Door de uitgestelde afleverdatum is de planning ook iets aangepast dus vanaf volgende week gaat het echt beginnen. Vanmiddag wel even onder de auto gekeken en wat is dat een mooi gezicht ; spiksplinternieuw en schoon allemaal.

20200820_161858[1].jpg
20200820_162212[1].jpg
20200820_174314[1].jpg
Gebruikersavatar
dvr
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:48
Locatie: Montfoort
Contacteer:

Re: T6.1 Bulli edition vader & zoon 'mod' project

Bericht door dvr »

Nice :gekte Heel mooi complimenten heel benieuwdwaar dit project gaat eindigen ...
Heb je al eens overwogen om de onderkant te laten conserveren?
Is hier wel de overweging bij de volgende want heeft toch wel wat als ie nieuw blijft.
dvr nr 285
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: T6.1 Bulli edition vader & zoon 'mod' project

Bericht door edjeraketje »

Mooie kleur bus👍🏻
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: T6.1 Bulli edition vader & zoon 'mod' project

Bericht door Tricolore »

dvr schreef: 20 aug 2020, 21:06 Nice :gekte Heel mooi complimenten heel benieuwdwaar dit project gaat eindigen ...
Heb je al eens overwogen om de onderkant te laten conserveren?
Is hier wel de overweging bij de volgende want heeft toch wel wat als ie nieuw blijft.
Zo, da's lang geleden dat ik een auto heb laten tectyleren. Eerlijk gezegd niet over nagedacht. Benieuwd wat ze vandaag de dag gebruiken en wat de voor- en nadelen zijn ? Heb jij hier research naar gedaan of ervaring mee ?
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: T6.1 Bulli edition vader & zoon 'mod' project

Bericht door Tricolore »

edjeraketje schreef: 20 aug 2020, 21:26 Mooie kleur bus👍🏻
In begin had ik wel sterk m'n twijfels hoor maar ben de kleur echt gaan waarderen. Ga carbon wrapfolie gebruiken als contrast aan de buitenzijde (sidebars en spiegels). Verder volop zwart tinten aanwezig (in de voorbumper, beschermingslijst achterbumper en de wintervelgen). Voor volgende zomer wil ik een heel andere kleur velg eronder gaan monteren welke ik erg mooi vind met samen met deze unilak kleur grey.
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: T6.1 Bulli edition vader & zoon 'mod' project

Bericht door Tricolore »

Zoonlief nam deze foto's :

20200820_231038[1].jpg
IMG-20200820-WA0001[1].jpg
Gebruikersavatar
dvr
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:48
Locatie: Montfoort
Contacteer:

Re: T6.1 Bulli edition vader & zoon 'mod' project

Bericht door dvr »

Tricolore schreef: 20 aug 2020, 23:01
dvr schreef: 20 aug 2020, 21:06 Nice :gekte Heel mooi complimenten heel benieuwdwaar dit project gaat eindigen ...
Heb je al eens overwogen om de onderkant te laten conserveren?
Is hier wel de overweging bij de volgende want heeft toch wel wat als ie nieuw blijft.


Zo, da's lang geleden dat ik een auto heb laten tectyleren. Eerlijk gezegd niet over nagedacht. Benieuwd wat ze vandaag de dag gebruiken en wat de voor- en nadelen zijn ? Heb jij hier research naar gedaan of ervaring mee ?
Kijk eens bij dit bedrijf https://www.stiptpolishpoint.nl/behande ... ehandeling
Heb er nog gen ervaring mee maar tis het overwegen waard.
Weet nog geen prijzen maar ik zelf heb zoiets alles bij elkaar opgeteld wat de bus kost zal het een slok op een borrel zijn en dan praat ik puur voor mijzelf. Had ik dit eerder geweten wat de mogelijkheden zijn dan had ik dit na aflevering zeker gedaan.
dvr nr 285
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T6.1 Bulli edition vader & zoon 'mod' project

Bericht door Multivan Generation »

@ DVR, heb jij de laatste jaren al eens onder je bus gelegen?

Dan weet je dat af-fabriek er veel blanke wax op de bodem zit (T6 en verder).
Daar overheen zit dan nog al het kunststof afwerkkappen..
Aan de achterzijde vanaf de achteras wordt de bodembescherming iets minder.
Maar om je bus daar nu voor weg te brengen?

De meesten die een nieuwe bus bestellen schuiven hem binnen de 5 jaar toch door..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: T6.1 Bulli edition vader & zoon 'mod' project

Bericht door Tricolore »

Daar heb je wel een punt ; veel bescherming is al aangebracht zag ik gister onder de bus. Ben je van plan om er langer mee te rijden dan 5 jaar dan is voor die delen bescherming aanbrengen misschien geen verkeerde optie en baat het niet dan schaadt het ook niet.

20200820_162345[1].jpg
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T6.1 Bulli edition vader & zoon 'mod' project

Bericht door Multivan Generation »

20200523_105159.jpg
zo ziet een bus van 4 jaar oud er uit..
20200523_103348.jpg
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: T6.1 Bulli edition vader & zoon 'mod' project

Bericht door Tricolore »

Dus 'hup' naar de dealer....tijd voor een nieuwe ? :lach
Plaats reactie