Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Stofferen wanden en plafond

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Mansje
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 okt 2020, 14:06

Stofferen wanden en plafond

Bericht door Mansje »

Hi allemaal!

Bedankt voor jullie hulp bij m'n voorgaande twee vragen!

Een derde vraag i.v.m. de Volkswagen T4 bestelbus die ik ga ombouwen tot kampeerauto; deze heeft reeds een gestoffeerd vloeroppervlak, maar ik zou ook graag het metaal aan de wanden (bijvoorbeeld rondom de ruiten) en plafond willen stofferen. Mijn ervaring met het direct op het metaal bevestigen van textiel (met (spray)lijm), is dat het snel loslaat. Welke tips hebben jullie?

Tips voor het stofferen van plaatwerk zijn ook welkom, maar ik vermoed dat ik me daarmee goed ga redden.

Ik hoor graag jullie advies, alvast bedankt voor jullie hulp weer! :ikrij
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Stofferen wanden en plafond

Bericht door Multivan Generation »

Met welk materiaal wil je het gaan bekleden?

Ik heb het zelf pas in een project gedaan met Stretch-vilt..

zie: viewtopic.php?f=25&t=64627 dit topic.

De lijm die ik daar gebruikt heb, is high temperature adhesive in een spuitbus..
Dit wordt gebruikt omdat een auto interieur in de zomer goed kan opwarmen, waardoor gewone lijmsoorten los gaan laten op den duur.
Ook niet goed ontvetten kan daarvan de oorzaak zijn overigens, evenals te dik/zwaar materiaal..

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Mansje
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 okt 2020, 14:06

Re: Stofferen wanden en plafond

Bericht door Mansje »

Wat ontzettend gaaf zeg, het project wat je gedaan hebt voor Mark. Erg leuk om alles zo van begin tot eind te zien! Stretch vilt klinkt als een mooi materiaal. Bedankt ook voor de tips v.w.b. de lijm.

Ik vroeg me nog wel af hoe je de afwerking van het vilt bij de ramen hebt gedaan. Ben benieuwd!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Stofferen wanden en plafond

Bericht door Multivan Generation »

Door laten lopen tot aan het glas en daarna met een scalpel wegsnijden.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie