Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 inruilen voor T5 (uit Noorwegen)

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: T4 inruilen voor T5 (uit Noorwegen)

Bericht door Beckontheroad »

raf_construct schreef: 29 nov 2020, 13:24
Hanz schreef: 28 nov 2020, 22:04 Even los van alle voorbeelden van oplichting, een vraag aan de topic starter:
Heb je echt een moment serieus overwogen om 30% van de aanschafprijs aan een onbekende te betalen voor een auto die je nog nooit gezien hebt?
ehm... ik kan alleen voor mezelf spreken maar ik heb wel vaker auto's en tractoren ongezien gekocht en voor 100% betaald. Tot nu toe nog nooit spijt van gehad. Niet iedereen is eropuit om je te kloten, als je dan zelf een beetje weet waar je mee bezig bent weet je heel snel of je tot een koop kan komen of niet. Dit doe je natuurlijk alleen als je er ook voordeel mee haalt.
Alles goed, maar dit is wel een klassieker haast.....
Dat je op afstand koopt ok, maar in t geheel geen mogelijkheid contract met de verkoper is al een rood licht.. of 2..
En DS antwoord nog niet.
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
Punker73
Berichten: 126
Lid geworden op: 06 apr 2018, 15:24

Re: T4 inruilen voor T5 (uit Noorwegen)

Bericht door Punker73 »

Overwogen wel ja ... daarom dat ik hier wel eerst navroeg. Ik geloof ook wel in de goedheid van de mens en ga niet altijd eerst uit van het slechte (maar ben natuuurlijk wel voorzichtig) ..... Ik had in alle eerlijkheid nog nooit van dergelijk trucs gehoord. Daarbij kon ik de naam van de goede man ook gewoon op internet en LinkedIn vinden. Ik heb vervolgens ook naar zijn "werk" adres gemaild omdat iederen natuurlijk een Gmail account kan aanmaken. Als het idd een oplichter is hebben ze er iig wel werk van gemaakt aangezien er een bedrijfswebsite bestaat met daarop ook een 2e mail adres waar op gereageerd wordt.

Ik kreeg vervolgens ook een foto van zijn creditcard en ID met daarop de persoon die deze twee kaarten vasthoud. Dit kan natuurlijk ook gewoon een foto zijn die ze ergens vandaan hebben met iemand die niks met deze transactie te maken heeft. Maar al met al mocht het idd fraude zijn hebben ze er flink wat werk van gemaakt. Maar nogmaals ik wil er ook vanuit kunnen gaan dat er nog eerlijke mensen bestaan zonder meteen een kruisverhoor op iemand af te vuren. Ik durf nog steeds niet met 100% te zeggen of het wel of geen fraude is maar ik wil iig het risico niet nemen ..... als het te mooi klinkt om waar te zijn zal het ook wel zo zijn zeggen ze dan altijd.

edit ...... via het T5 forum hier stuurde iemand deze link:

https://opgelicht.avrotros.nl/forum/han ... -s120.html

Dit was zo goed als de mails die ik ook kreeg. Maar als ik dan kijk hoeveel mensen hier echt ingetrapt zijn dan voel ik me toch iets minder stom nu. Maar ik vind het toch ook weer treurig dat je tegenwoordig overal genaaid lijkt te worden.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4776
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: T4 inruilen voor T5 (uit Noorwegen)

Bericht door Hanz »

Punker73 schreef: 30 nov 2020, 09:27 . . . Maar al met al mocht het idd fraude zijn hebben ze er flink wat werk van gemaakt. . . .
Zoveel werk wordt er inderdaad van gemaakt. Als je nagaat om wat voor bedragen dit gaat dan kun je er makkelijk een dagtaak van maken. Als er maar 10 mensen per jaar intrappen dan heb je al een aardig inkomen.

Ik zou dit bij mijn eigen vertrouwde garage nog niet doen, zo'n grote aanbetaling voor een auto die ik niet gezien heb. Was die T5 nou zo bijzonder dat je hem helemaal uit Noorwegen moet halen?
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: T4 inruilen voor T5 (uit Noorwegen)

Bericht door odorf »

Je hoeft je in mijn ogen niet stom te voelen.
Goed dat je het gedeeld hebt. Je bent je geld niet kwijtgeraakt.

En ja ‘ze’ worden steeds geraffineerder. Er is natuurlijk ook best wat geld mee binnen te halen.
Helaas ontstaan er steeds meer van zulk soort praktijken.

Laatst was de zoon van een collega door klasgenoten onder druk gezet om zijn eigen pinpas met code ‘even uit te lenen’ de jongen is daardoor ook als geldezel gebruikt. Hij zou er 50 euro voor krijgen. En die klasgenoten die kids met pinpassen ronselden waren ook maar een schakeltje in een veel groter geheel.
De ouders checkten de rekening van hem gelukkig regelmatig. (Er werden ineens bedragen op gestort en er meteen weer afgehaald) De uiteindelijke schade viel mee.
Pas geblokkeerd, bedragen (voor zover mogelijk) door bank terug laten storten naar rechtmatige eigenaren (bleek marktplaatsoplichting), aangifte gedaan. En overleg met school omdat de jongen nu bedreigd werd door de groep die de pas ‘leenden’ en hun handeltje weg zagen vliegen.

Wat ik mij afvroeg ... hoe was dat gegaan als jij die auto niet had willen hebben?? Had de transporteur hem dan gratis weer mee terug genomen??? Wat zouden ze daar voor verhaaltje voor bedacht hebben??

Anyhow, eind goed, al goed,

:toppie
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Plaats reactie