Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ervaring gevraagd electra installatie CTEK D250SE

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
- hans -
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 jun 2020, 19:42
Contacteer:

Ervaring gevraagd electra installatie CTEK D250SE

Bericht door - hans - »

Ik overweeg binnenkort de elektrische installatie aan te pakken. Ben een aardige leek op dit terrein en heb veel gelezen, bekeken en gezocht. Uiteindelijk kwam ik op een oplossing gebaseerd op een CTEK D250SE, zie illustratie. Door youtube filmpjes en een hele goede beschrijving op de website: https://www.jaybe.tv/diy-campingbus-elektrik heeft deze mijn voorkeur. ZIjn er forum leden die ervaring hebben met een dergelijke installatie? Hebben jullie nog advies, tips of andere opmerkingen voordat ik spullen ga aanschaffen? En misschien is er een ervaren iemand in de omgeving van Groningen die ik af en toe om advies kan vragen of die eens wil meekijken? Voordat ik alle kabels definitief aansluit?
campingbus-elektrik-schaltplan-jaybe-2020.jpg
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Ervaring gevraagd electra installatie CTEK D250SE

Bericht door J vd Pal »

Kijk ook eens op deze site van een van de forumleden. Staat heel veel info op: https://mickelmoen.blogspot.com/
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ervaring gevraagd electra installatie CTEK D250SE

Bericht door Multivan Generation »

Ik zou mezelf afvragen of je dit bij een T4 echt wilt toepassen, omdat je hem technisch niet nodig hebt, en prijstechnisch niet interessant is, als je het ook met een losse acculader en een cyrix smart-relais kunt oplossen.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie