Deze T5 GP / Caravelle bij iemand bekend?

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dimitri-Turbo
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 jun 2007, 18:15

Deze T5 GP / Caravelle bij iemand bekend?

Bericht door Dimitri-Turbo »

Ik heb 3 auto's, zakelijk een VW Crafter 50 Pick-Up, een Volvo V70 R-design privé en heb als 3e auto nu een citroen Nemo.. bedrijfswagentje, deze is te klein vaak en wil ik gaan verruilen voor een Transporter.

Ik heb een nette Transporter/Caravelle 2011 180pk gevonden hier in de buurt (Alphen a/d Rijn), inruil is mogelijk van mijn Nemo en wil dinsdag gaan kijken bij deze wagen.
De motor en turbo zijn reeds vervangen en facturen aanwezig... kent iemand deze auto?
Vind hem zelf erg netjes en compleet.. wellicht nog een setje Depo Xenon look maakt hem af.

https://link.marktplaats.nl/m1658139789
Stenen leggen is geen kunst ... maar wel de klinkers uit de straat scheuren ;)

Nu een Golf-6 en Range Rover Vogue TDV6
EX Touareg TDI
EX WJW T5 - nr. 262
Ex WJW T4 - nr. 653
Gebruikersavatar
raf_construct
Berichten: 837
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37

Re: Deze T5 GP / Caravelle bij iemand bekend?

Bericht door raf_construct »

Motor vervangen twv. 4000€ . Dat lijkt me te weinig. Lees je heel goed in over de 180pk CFCA motor. Vroeg of laat lopen ze allemaal kapot en zit je met een heel dure herstelling. Je moet minutieus weten wat er precies vervangen is (en vooral door wat) anders moet je hem laten staan. Handelaars krijgen deze auto's wel eens binnen met motorschade, en lossen dit vaak halfbakken op omdat er anders geen winst in zit.

In dit geval gok ik op een verleden van olieverbruik, turbo vervangen, nog steeds olieverbruik, motorblok geruild of half hersteld. In elk geval is 4000 erg krap om hem weer betrouwbaar te maken.
busbart schreef: 17 dec 2018, 08:44 je hebt God, en dan; de Belgische keuring... :bifun
FlyinDutchman
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 apr 2009, 11:49

Re: Deze T5 GP / Caravelle bij iemand bekend?

Bericht door FlyinDutchman »

Die T5 staat met tussenpozes denk 'k al bijna twee jaar te koop. Heb ook wel eens gedacht om te gaan kijken maar heb het maar uit m'n hoofd gelaten.
2012 T5 4Motion LWB
Gebruikersavatar
mettesboy
Berichten: 692
Lid geworden op: 28 jan 2007, 21:54
Locatie: Olen België

Re: Deze T5 GP / Caravelle bij iemand bekend?

Bericht door mettesboy »

Ik weet helaas uit ervaring dat het laten oplossen van het probleem bij de dealer doorgaans 5 getallen bevat... ca 10.000€ ( tenzij ze er zoals bij mij in die tijd 100% in tussenkomen in onderdelen... ik heb voor de ruilmotor van mijn t5bitd in 2014 ca 2500€ betaald aan uren, vloeistoffen en ineens een onderhoud met distributieriem etc. ( prijzen 2014) voor een wagen uit 2009.. en dit na 100% coulance op de ruilmotor. Dus hier zat toen nog geen turbo bij in.

4000€ is inderdaad zeer krap.
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
Gebruikersavatar
Flaterik
Berichten: 94
Lid geworden op: 21 jan 2020, 15:51
Locatie: NL & Spanje

Re: Deze T5 GP / Caravelle bij iemand bekend?

Bericht door Flaterik »

De 180 pk is een olie slurper. Er staat hier genoeg op het forum over. Even inlezen en laten staan (dat zou ik doen). Verder zou ik ook eerder voor een handbak gaan dan een automaat. Die gaan ook sneller kapot.

viewtopic.php?p=475092#p475092 lees dit draadje eens.
Don't follow, take the lead
Plaats reactie