Tijdens het isoleren van onze T6 bedacht ik me dat het wellicht helemaal nog niet zo'n vreemd idee is om in de holle spanten of carrosseriedelen (met name de grote holle D-stijl) te isoleren met PUR schuim.
Graag gedaan, daar is dit forum ook voor.
Succes met de isolatie.
Wij hebben thuis wol in de spouw, dat wordt er in gespoten, misschien kunnen ze ook zoiets bij je holle ruimtes doen.
Die reparaties waarbij ze natte purschuim aantroffen, waren waarschijnlijk niet voor niks nodig. Als bijvoorbeeld een raamsponning door roest gaat lekken wordt de pur nat ja.
Ik ben er van overtuigd dat wanneer je bus niet lek is en je de holle ruimtes volstopt met pur, glaswol, steenwol of schapewol, er geen condens kan ontstaan aan de binnenkant van je plaatwerk, dus kan het niet nat worden. Wel je leefruimte voldoende ventileren natuurlijk.
Ik heb fabrieks Westfalia's gezien van 30 jaar oud, geïsoleerd met glaswol, waar geen spatje roest te zien was.
Beste oplossing met X-TREME platen(zelf te snijden op maat) verschillende diktes,
gewoon met speciale lijm opkleven. Zowel rondom/bodem/dak.
Ervaringen....T1/T2/T3/T4/T6....
grt
----
krekwakwol schreef: ↑zo feb 21, 2021 21:01
Graag gedaan, daar is dit forum ook voor.
Succes met de isolatie.
Wij hebben thuis wol in de spouw, dat wordt er in gespoten, misschien kunnen ze ook zoiets bij je holle ruimtes doen.
Dit ga ik eens onderzoeken, lijkt me interessant. Ik zou toch graag iets met die grote holle ruimtes willen doen voordat het gevilt wordt.