Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

noodloop

vragen over de T5
Plaats reactie
knarf
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 nov 2012, 23:05
Locatie: Hemrik (FR)

noodloop

Bericht door knarf »

Ik heb het zelfde probleem als . Mijn T5 gaat soms in noodloop, even contact uit en aan en het is weer over. Het begin met een keer twee jaar geleden maar nu gebeurt het regelmatig. Geen meldingen op het dashboard en niets uit te lezen. Nu wordt er regelmatig gesproken over de T75 schakelaar. Maar om deze op de gok te vervangen is toch wel een dure grap. Voordat ik hem naar de garage breng, is er iemand die een goede raad heeft. Eerst maar uitlaten lezen of is er nog iets om zelf te proberen

T5 77Kw AXB 1,9 L

groet Frank
Afbeelding
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33798
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: noodloop

Bericht door Multivan Generation »

Ik denk dat het om N75 gaat en niet om T75, of wel magneet klep voor wastegate aansturing.

Dit kun je uit sluiten door rijdend te loggen.

En wat is een dure grap?
Mobiliteit kost gewoon geld, en als iets kapot is, dan laat je het toch maken, of doet het zelf?

Groetjes
Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Flaterik
Berichten: 94
Lid geworden op: 21 jan 2020, 15:51
Locatie: NL & Spanje

Re: noodloop

Bericht door Flaterik »

knarf schreef: 03 mar 2021, 13:18 Ik heb het zelfde probleem als . Mijn T5 gaat soms in noodloop, even contact uit en aan en het is weer over. Het begin met een keer twee jaar geleden maar nu gebeurt het regelmatig. Geen meldingen op het dashboard en niets uit te lezen. Nu wordt er regelmatig gesproken over de T75 schakelaar. Maar om deze op de gok te vervangen is toch wel een dure grap. Voordat ik hem naar de garage breng, is er iemand die een goede raad heeft. Eerst maar uitlaten lezen of is er nog iets om zelf te proberen

T5 77Kw AXB 1,9 L

groet Frank
n75 klep kost je ongeveer 5o euries en half uurtje werk hooguit. Fluitje van een cent. Let op het juiste artikel nummer (staat erop)!
Don't follow, take the lead
knarf
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 nov 2012, 23:05
Locatie: Hemrik (FR)

Re: noodloop

Bericht door knarf »

ik dacht dat ze veel duurder waren, dan is het de gok wel waard. even kijken waar ik hem het beste kan kopen


Frank
Afbeelding
knarf
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 nov 2012, 23:05
Locatie: Hemrik (FR)

Re: noodloop

Bericht door knarf »

Nu probeer ik er een te bestellen via het nummer dat er op staat
1J0 906 627 C

Heeft niemand precies dezelfde, allemaal eindigen ze op een B
Gebeld met winparts die zeggen dat Drukconvertor 48643 FEBI de goede is. Maar bij de oem nummers staat ook alleen maar een B. Weet iemand of deze door elkaar te gebruiken zijn

gr

Frank
Afbeelding
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33798
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: noodloop

Bericht door Multivan Generation »

Het zou kunnen dat die op een andere druk/vacuüm niveau werkt.
Ik zou je echt adviseren om het juiste artikelnummer dus met C te gebruiken.

Trouwens 1J0 is volgens mij een Golf onderdeelnummer.. vergroot misschien je kansen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie