Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Speling stuurhuis

vragen over de T4
Plaats reactie
Superoo

Speling stuurhuis

Bericht door Superoo »

Bestaat het binnenste gedeelte van het T4 stuurhuis uit 1 stuk? of 2 delen?
Ik heb nl links geen speling en rechts wel lichte speling, het lijkt erop dat het dus uit 2 gedeeltes bestaat.

Er is vorig jaar voor de APK aan beide kanten een complete set nieuwe spoorstangen met hoezen en stuurkogels opgezet, maar de speling aan de rechterkant bleef. Ik heb ze zelf nog nagelopen, maar het is niet zo dat de rechter niet goed was aangedraaid en de oude was niet versleten.
Het zit dus echt in het stuurhuis.
Helaas voor de nieuwe APK, staat stuurkogel RV als afkeurpunt.

Waarschijnlijk kom ik er niet onderuit om het complete stuurhuis te wisselen.
Ik heb vandaag gekeken, maar zie niet 1.2.3. of dit een makkelijke klus wordt.
Iemand een idee hoeveel werk dit is?
StijnT4

Re: Speling stuurhuis

Bericht door StijnT4 »

Ik heb 1,5 jaar geleden ook m’n stuurhuis laten vervangen, ik kan heel veel zelf maar dit werd me iets te. Bij mij hoefde er niet veel onderweg. Subframe kon blijven zitten. Als je tijd hebt kan je het zelf doen. Is veel gepruts denk ik
Superoo

Bericht door Superoo »

StijnT4 schreef: zo mar 07, 2021 8:24 Ik heb 1,5 jaar geleden ook m’n stuurhuis laten vervangen, ik kan heel veel zelf maar dit werd me iets te. Bij mij hoefde er niet veel onderweg. Subframe kon blijven zitten. Als je tijd hebt kan je het zelf doen. Is veel gepruts denk ik
Ik zit dus met hetzelfde probleem. Ik kan ook veel (van Subaru) meer niets van VW.
Daarbij heb ik geen brug en zie er als een berg tegenop om op bokjes eraan te beginnen.
StijnT4

Bericht door StijnT4 »

Dan zou ik lekker naar een garage gaan en het laten doen, kost wel even wat want ook zij zullen er niet binnen 2 uurtjes mee klaar zijn
Plaats reactie