Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

herstellen roestplekjes carrosserie

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
roccade
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 apr 2021, 16:55

herstellen roestplekjes carrosserie

Bericht door roccade »

Sinds aantal maanden zijn wij op zoek naar een T4 California, eerst een 2.4d en nu onlangs besloten naar een 2.5TDI te gaan zoeken.

Tijdens onze zoektocht heb ik al aardig wat T4's bekeken waarbij de meeste met veel roest, maar gelukkig ook een enkeling met weinig roest.
Vaak zie ik roest op onderstaande twee punten:

1. onder het raam
Is dit makkelijk zelf te herstellen, of moet het gehele raam worden gedemonteerd?
Indicatie van kosten hiervoor?

Onderstaande afbeelding als voorbeeld, van wat ik bij één van de auto's heb gezien
Afbeelding

2. op spatbordrand
Lijkt makkelijk te herstellen, ervaring?

Onderstaande afbeelding als voorbeeld, van wat ik bij één van de auto's heb gezien
Afbeelding
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3631
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: herstellen roestplekjes carrosserie

Bericht door krekwakwol »

Hallo.

Blaasjes aan de oppervlakte zijn vaak als een ijsberg, onder de lak is de schade groter dan wat er zichtbaar is, dus moet het ruit er uit om dit serieus aan te pakken. En ook bij de spatbordrand zul je meer werk tegen komen dan aan de oppervlakte zichtbaar is.
Ik weet het uit eigen ervaring.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: herstellen roestplekjes carrosserie

Bericht door Multivan Generation »

Rondom de ruit en samen met alle spatbord randen, reken dan rond de 1000 euro grofweg.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
StijnT4
Berichten: 253
Lid geworden op: 08 dec 2019, 19:01

Re: herstellen roestplekjes carrosserie

Bericht door StijnT4 »

Als de spatbord rand begint te roesten, komt dit vaak van binnen uit. Als je bij het voorraam aan de rechter of linker kant (tussen motorkap en raam) kijkt zie je een gat. Dit is voor afwatering. Maar hier kunnen ook bladeren en ander vuil doorheen komen. Dit hoopt zich na verloop van tijd op tussen het spatbord en binnenkant motorruimte. En als dit niet regelmatig wordt schoongemaakt begint het vanuit binnen te roesten. En natuurlijk lijkt het dan van de buitenkant alsof het maar wat oppervlakkige roest is. Maar vaak is bubbelende verf een erg slecht teken. Dus zie je bubbelende verf. Ga van het ergste uit...
Eerst: vw t4 1996, 1.9D zelf omgebouwd naar camper.

Nu: vw t4 2002, 2.5 TDI in aanbouw tot camper. Ingericht voor full time wonen!
peetjeadhdtje
Berichten: 1005
Lid geworden op: 10 jul 2020, 10:33
Locatie: Swalmen

Re: herstellen roestplekjes carrosserie

Bericht door peetjeadhdtje »

Wat je ook in de gaten moet houden is de ingekiitte rubber die aangebracht is in de uitsparingen van het dak. Deze zie je alleen als het het dak omhoog staat. Deze rubbers krimpen en trekt dan de kit los. Daar gaat dan vocht tussen zitten. Er zitten voor en achter 2 van deze rubbers. Ik bedoel dus in het metalen dak.
Plaats reactie