Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

stoelbekleding wassen en klepjes tankopening?

vragen over de T4
Plaats reactie
busbart

stoelbekleding wassen en klepjes tankopening?

Bericht door busbart »

Ik vraag me af, of ik de bekleding van de stoelen ook kan wassen? als ik die van de stoel afhaal?
En misschien weet iemand of er ook ergens nieuwe klepjes voor de tankopening bestaan?

Ik las net ook van die versterkte schokdempers van Sachs, even voor mijn beeldvorming, mijn bus is uitgerust met standaard dempers, en de voordempers beginnen slecht te worden, kun je die sachs ook alleen voorop zetten, en later pas achter?

Oh ja, en dan nog wat, van de ventilatie in het dashboard, begint langzamerhand ook wel eens stukjes schuim uit te komen, dat is de afdichting van de kleppen die alle lucht moeten tegenhouden.
weet iemand of dit schuim ook ergens te koop is of word dat improviseren?
Groet, Bart
Multivan Generation
Contacteer:

Re: stoelbekleding wassen en klepjes tankopening?

Bericht door Multivan Generation »

Die kun je wassen, echter kan de bekleding in de zitting voorzien zijn van karton, daar waar het klemt.
Wij hebben dat eens gehad, waardoor de stof nadien niet meer goed klemde, van zichzelf.
Wellicht is gebruikmaken van een extractor en APC van Meguiar's een veiligere en betere mogelijkheid.
Maak een oplossing van 1 deel All Purpose Cleaner op 4 delen water.
Spuit de bekleding goed in en werk de vloeistof in met een zachte borstel.
Laat het even intrekken.
Spuit daarna nogmaals in en bevochtig met kraanwater van in de extractor en zuig het meteen af.
Er zal schuim blijven komen, eerst zwart/bruinig/grijzig en later wittig en nog later komt er geen schuim meer.
Daarna stoppen en laten drogen en naar het volgende deel wat je wilt aanpakken.

Klepjes tankopening kun je het beste gewoon nieuw kopen, dan weet je zeker dat hij roestvrij is.
https://www.ebay.de/itm/193912240330?ha ... Sw4UReD1NY
Op kleur spuiten en daarna de naden vol laten lopen met ML zodat de roestduivel (langer) weg blijft.
En nog even de juiste sticker(s) monteren welke aan de binnenzijde van het klepje horen.

Groetjes en succes
Peter

EDIT: voor wat betreft dat schuim is deze week nog een topic over geweest.. :zwaai
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
koensch

Re: stoelbekleding wassen en klepjes tankopening?

Bericht door koensch »

de bekleding kan je ook schoonmaken met een stoomreiniger. knapt het ook van op.
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Plaats reactie