Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Gepiep aircopomp?

vragen over de T6
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Gepiep aircopomp?

Bericht door Multivan Generation »

Rollin-Vilda schreef: 21 jul 2021, 09:59 Ook als de pomp niet aanstaat komt er een hevig knarsend gepiep van onder de motorkap.

Gewoon negeren dan?

En kan een gewone persoon zoals ik een riem op de correcte manier verwisselen zonder brug of gereedschap?
Kun je er geen video van maken en plaatsen?
En wat hebben ze met de opmerkingen van Erdem gedaan, dat ze je werkzaamheden op de rekening laten betalen van de distributie, terwijl ze dat hoogstwaarschijnlijk niet uitgevoerd hebben..
Van op afstand, lijkt het, dat je zeker wel een probleem hebt, maar dat het zeker ook een gevalletje toerist uitknijpen is..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3585
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Gepiep aircopomp?

Bericht door krekwakwol »

Ik ben wel benieuwd wat de status nu is van je aircopomp, nog wachten op een gebruikte pomp of wordt het anders opgelost?
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Rollin-Vilda
Berichten: 96
Lid geworden op: 21 jan 2007, 10:43
Locatie: Herne, België
Contacteer:

Re: Gepiep aircopomp?

Bericht door Rollin-Vilda »

Dag allen,

jullie hadden nog een reactie te goed. Ik heb op die factuur niet gereageerd. Ik reis veel, ik heb pech met de wagen gehad in Tsjechië, Slovenië (2x), Slovakije, Schotland, Macedonië, Noorwegen (ook 2x)... en geholpen worden is verre van evident. In de zomer zijn veel techniekers in verlof, de klanten moeten wel geholpen en dan komt er een dwaze toerist tussenfietsen.

Het is me meermaals overkomen dat de lokale VW-garage botweg weigert me te helpen, eigen klanten eerst. En ik begrijp dat wel. Deze garage wilde me de dag nadien al uit de nood helpen, en daar hoort dan een premium prijs bij. Ik heb na de vorige berichten overigens de kap van de distributieriem eens open gemaakt, er zat een nieuw spanwieltje op. Dus het is niet zo dat ze niets gedaan hadden.

Maar goed, ik rijd dus weg en de bron van het probleem van de riem bleek dan de aircopomp te zijn. Iets wat de pechverhelper meteen had gezegd, dat was sterk. Ik heb op de factuur wat dingen genoteerd die Erdem50 me ingefluisterd had, zoals het correcte nummer en wat dingen die ze hier ook begrijpen zoals => distributie en => multiriem. Ik breng de wagen dus weer binnen en ze zijn verbaasd en vragen terug naar het chassisnummer. Ik zeg "dat staat op de factuur, hier is ie". Maar ik blijf heel vriendelijk en beleefd.
Het blijkt dus 12 dagen te duren voor die pomp er kan zijn, maar het meisje naast onze contact hoort alles, ziet onze nota's op de factuur die duidelijk te hoog was en besluit wat rond te bellen. Ze zegt achteraf dat ze zelden zo vriendelijke en warme klanten heeft die met motorpech binnenkomen, en zeker niet de tweede keer (en zeker niet nadat ze uitgeknepen zijn ;-) ). Ze zijn onder de indruk. Ze vindt na een half uurtje een gereviseerde pomp op een uur rijden. Ze zijn bereid die pomp te installeren.
We pikken die op, brengen hem binnen en een dag later zit die pomp erin.

Nu, we halen de wagen weer op, en de kostprijs voor installatie is 240 euro. Dat valt me ineens goed mee. Meer nog, de man aan de balie zegt ineens "weet je wat, laat het maar zo. We zien zelden mensen die zo vriendelijk en kalm blijven". Dus ze hebben uiteindelijk die pomp er voor niks ingestopt.

De oude pomp moest ik wel naar het revisiebedrijf terugbrengen, want ik had een 100 euro extra betaald voor de gereviseerde, die ik ging terugkrijgen bij afgeven van de pomp die stuk was. Het meisje dat de pomp gevonden had woonde in het dorp waar dat bedrijf gevestigd was, en het was voor ons helemaal de verkeerde kant op, dus ze heeft die pomp gekregen van ons.

We zijn vervolgens in onze wagen gesprongen en met 6 dagen vertraging onze reis kunnen verder zetten, wat we zo enthousiast hebben gedaan (met de boot varen in de fjorden, duiken hier en daar, vissen op makreel en St-Jacobsschelpen) dat ik nu maar kans zag verslag te doen.

Dank allen en bijzonder Erdem!

Rollin en Anneleen
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3585
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Gepiep aircopomp?

Bericht door krekwakwol »

Heel fijn dat het zo goed is opgelost en dat je via het forum nog extra ondersteuning kon krijgen in de persoon van Erdem.
Bedankt voor de uitgebreide terugkoppeling, daar houden we van. Nog een goede reis en dito voortzetting van je vakantie.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2701
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Gepiep aircopomp?

Bericht door Erdem50 »

Kijk zo kan het dus ook keurig opgelost worden, perfect.

Fijn dat ik heb kunnen helpen :toppie
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
whgs
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 jan 2019, 07:13

Re: Gepiep aircopomp?

Bericht door whgs »

krekwakwol schreef: 21 jul 2021, 09:02 Miscchien kan er een kortereriem op om de aircopomp te laten voor wat het is, (als dat lukt met de spanner) dat hebben we ook een keer bij de volvo van een collega gedaan. Kon hij toch verder rijden.
als jij een artikelnummer heb draag ik je op handen ik heb t zelfde gezijk met mn diesel snerpende snaar maar motor variant zonder airco is totaal anders die snaar past niet groet w
Plaats reactie