We hebben in totaal 5 nachten proef geslapen op 3 verschillende matrassen.
Dit was verrassend en zeer verhelderend
Een goede nachtrust is voor ons essentieel ook als herstel van zware trainingen.
Afgelopen week dus meer als 82km hardgelopen
Matras 1:
basis is 3 cm schuimrubber met daaromheen een tijk wat origineel door SCA geleverd wordt.
We hebben hier 2 nachten op geslapen.
Wat we merkten is dat we niet uitgerust wakker werden
Dat je merkte als de ander omdraaide
En dat de heupen drukten op het froli-systeem.
Wat gaan we hiermee doen? we schrijven deze matras nog niet af, want wellicht werkt het wel goed i.c.m. de California-bank die we hebben.
Conclusie: geen aanrader voor ons i.c.m. Froli-systeem
Matras 2:
basis is 5,5 cm Nasa traagschuim met daaromheen een Cool-touch tijk.
We hebben hier 2 nachten op geslapen.
Wat we merkten is dat we super uitgerust wakker werden en dat het niet warm aanvoelde, door de tijk.
Dat je niet merkte als de ander omdraaide
En dat de heupen niets merkten van het froli-systeem.
Wat gaan we hiermee doen? Deze matras werkt voor ons minimaal in het oude hefdak, met 15mm bedplank, maar in combinatie met het froli-systeem werkt hij super voor ons.
Conclusie: Een zekere aanrader voor ons i.c.m. Froli-systeem
Matras 3:
basis is 8 cm Panthera-schuim met daaromheen een Cool-touch tijk.
We hebben hier 1 nacht op geslapen en toen wisten we genoeg.
Wat we merkten is dat we minder uitgerust wakker werden
Dat je minimaal merkte als de ander omdraaide
En dat de heupen niets merkten van het froli-systeem.
Wat gaan we hiermee doen? Deze matras werkt voor ons prima in het beneden-bed in de huidige bus, met 20mm beuken latten, maar in combinatie met het froli-systeem werkt hij net wat minder voor ons; zeker nadat we eerst op traagschuim hadden geslapen.
Conclusie: Een optie voor ons i.c.m. Froli-systeem.
Het Froli-systeem hangt met 4 beugels zwevend op in het polyester afwerk-frame aan de binnenzijde.
We hebben dit goed bekeken.
Het Froli-systeem bouwt hoger als de standaard-bedplank die vroeger door SCA geleverd werd. Hierdoor is een dikkere matras haast niet mogelijk, want dan heeft dat invloed op het fijn sluiten van het hefdak. We hebben een tekening gemaakt en laten meteen 8 aangepaste beugels maken.
Vier voor onszelf en 4 voor een andere geïnteresseerde zodat de zetkosten en arbeidskosten door 2 personen gedeeld kunnen worden.
Die beugels worden samengesteld uit zetwerk en laswerk en zullen daarna gepoedercoat worden.
Bovenstaande was leerzaam en verhelderend.
Bus staat nu weer bij de inbouwer om wat laatste puntjes op de I te zetten en daarna kunnen we door..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...