Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
La Bocanegra
- Multivan Generation
- Berichten: 34116
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: La Bocanegra
Bij thuiskomst meteen de bus even gefoamed, zodat alle stof en verbouw resten er zonder krassen afgespoeld worden..
Laatst gewijzigd door Multivan Generation op 05 nov 2022, 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Multivan Generation
- Berichten: 34116
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: La Bocanegra
Nieuw setje winterwielen opgehaald bij Oskar en wat zijn ze vet geworden
Verbreed staal met 235/55-17 banden.
Verbreed staal met 235/55-17 banden.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Multivan Generation
- Berichten: 34116
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: La Bocanegra
De nieuwe bedplank doet er zijn naam te kort aan. Het is nu een slaapsysteem van Froli.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Multivan Generation
- Berichten: 34116
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: La Bocanegra
We gaan een paar nachten proefslapen in de garage met de bijgeleverde matras en bevalt dat, dan kunnen we de hemel gaan afwerken. Willen we toch een dikker matras, dan kunnen we het bedsysteem een paar cm verdiepen, zodat we dan een dikkere matras kunnen gebruiken.
Dus eerst gaan we 2 nachten origineel SCA matras proberen.
Daarna gaat de bus terug langs de spuiter voor wat puntjes op de I.
Dus eerst gaan we 2 nachten origineel SCA matras proberen.
Daarna gaat de bus terug langs de spuiter voor wat puntjes op de I.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- krekwakwol
- Berichten: 3968
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
- Locatie: Gemeente Westerkwartier
- Jan anno NU
- Berichten: 719
- Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
- Locatie: Breda
- Multivan Generation
- Berichten: 34116
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: La Bocanegra
We hebben nu 2 nachten met de originele geleverde configuratie geslapen.
Dus Froli-systeem in combinatie met de standaard meegeleverde 30 mm matras.
Deze nacht en komende nacht gaan we met een matras van Nasa traagschuim 2 nachten proef slapen.
En daarna nog 2 nachten met onze matras die we in de zilveren bus als matras aan de onderzijde hebben.
Dat is gemaakt met als basis Pantera schuimrubber, is wat steviger en iets dikker.
Daarna hebben we een indruk welke weg we op gaan qua matras voor in het bovenbed.
Wordt vervolgd.
Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- krekwakwol
- Berichten: 3968
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
- Locatie: Gemeente Westerkwartier
Re: La Bocanegra
Veel succes de komende nachten en met het maken van de juiste keuze.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
- Multivan Generation
- Berichten: 34116
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: La Bocanegra
We hebben in totaal 5 nachten proef geslapen op 3 verschillende matrassen.
Dit was verrassend en zeer verhelderend
Een goede nachtrust is voor ons essentieel ook als herstel van zware trainingen.
Afgelopen week dus meer als 82km hardgelopen
Matras 1:
basis is 3 cm schuimrubber met daaromheen een tijk wat origineel door SCA geleverd wordt.
We hebben hier 2 nachten op geslapen.
Wat we merkten is dat we niet uitgerust wakker werden
Dat je merkte als de ander omdraaide
En dat de heupen drukten op het froli-systeem.
Wat gaan we hiermee doen? we schrijven deze matras nog niet af, want wellicht werkt het wel goed i.c.m. de California-bank die we hebben.
Conclusie: geen aanrader voor ons i.c.m. Froli-systeem
Matras 2:
basis is 5,5 cm Nasa traagschuim met daaromheen een Cool-touch tijk.
We hebben hier 2 nachten op geslapen.
Wat we merkten is dat we super uitgerust wakker werden en dat het niet warm aanvoelde, door de tijk.
Dat je niet merkte als de ander omdraaide
En dat de heupen niets merkten van het froli-systeem.
Wat gaan we hiermee doen? Deze matras werkt voor ons minimaal in het oude hefdak, met 15mm bedplank, maar in combinatie met het froli-systeem werkt hij super voor ons.
Conclusie: Een zekere aanrader voor ons i.c.m. Froli-systeem
Matras 3:
basis is 8 cm Panthera-schuim met daaromheen een Cool-touch tijk.
We hebben hier 1 nacht op geslapen en toen wisten we genoeg.
Wat we merkten is dat we minder uitgerust wakker werden
Dat je minimaal merkte als de ander omdraaide
En dat de heupen niets merkten van het froli-systeem.
Wat gaan we hiermee doen? Deze matras werkt voor ons prima in het beneden-bed in de huidige bus, met 20mm beuken latten, maar in combinatie met het froli-systeem werkt hij net wat minder voor ons; zeker nadat we eerst op traagschuim hadden geslapen.
Conclusie: Een optie voor ons i.c.m. Froli-systeem.
Het Froli-systeem hangt met 4 beugels zwevend op in het polyester afwerk-frame aan de binnenzijde.
We hebben dit goed bekeken.
Het Froli-systeem bouwt hoger als de standaard-bedplank die vroeger door SCA geleverd werd. Hierdoor is een dikkere matras haast niet mogelijk, want dan heeft dat invloed op het fijn sluiten van het hefdak. We hebben een tekening gemaakt en laten meteen 8 aangepaste beugels maken.
Vier voor onszelf en 4 voor een andere geïnteresseerde zodat de zetkosten en arbeidskosten door 2 personen gedeeld kunnen worden.
Die beugels worden samengesteld uit zetwerk en laswerk en zullen daarna gepoedercoat worden.
Bovenstaande was leerzaam en verhelderend.
Bus staat nu weer bij de inbouwer om wat laatste puntjes op de I te zetten en daarna kunnen we door..
Dit was verrassend en zeer verhelderend
Een goede nachtrust is voor ons essentieel ook als herstel van zware trainingen.
Afgelopen week dus meer als 82km hardgelopen
Matras 1:
basis is 3 cm schuimrubber met daaromheen een tijk wat origineel door SCA geleverd wordt.
We hebben hier 2 nachten op geslapen.
Wat we merkten is dat we niet uitgerust wakker werden
Dat je merkte als de ander omdraaide
En dat de heupen drukten op het froli-systeem.
Wat gaan we hiermee doen? we schrijven deze matras nog niet af, want wellicht werkt het wel goed i.c.m. de California-bank die we hebben.
Conclusie: geen aanrader voor ons i.c.m. Froli-systeem
Matras 2:
basis is 5,5 cm Nasa traagschuim met daaromheen een Cool-touch tijk.
We hebben hier 2 nachten op geslapen.
Wat we merkten is dat we super uitgerust wakker werden en dat het niet warm aanvoelde, door de tijk.
Dat je niet merkte als de ander omdraaide
En dat de heupen niets merkten van het froli-systeem.
Wat gaan we hiermee doen? Deze matras werkt voor ons minimaal in het oude hefdak, met 15mm bedplank, maar in combinatie met het froli-systeem werkt hij super voor ons.
Conclusie: Een zekere aanrader voor ons i.c.m. Froli-systeem
Matras 3:
basis is 8 cm Panthera-schuim met daaromheen een Cool-touch tijk.
We hebben hier 1 nacht op geslapen en toen wisten we genoeg.
Wat we merkten is dat we minder uitgerust wakker werden
Dat je minimaal merkte als de ander omdraaide
En dat de heupen niets merkten van het froli-systeem.
Wat gaan we hiermee doen? Deze matras werkt voor ons prima in het beneden-bed in de huidige bus, met 20mm beuken latten, maar in combinatie met het froli-systeem werkt hij net wat minder voor ons; zeker nadat we eerst op traagschuim hadden geslapen.
Conclusie: Een optie voor ons i.c.m. Froli-systeem.
Het Froli-systeem hangt met 4 beugels zwevend op in het polyester afwerk-frame aan de binnenzijde.
We hebben dit goed bekeken.
Het Froli-systeem bouwt hoger als de standaard-bedplank die vroeger door SCA geleverd werd. Hierdoor is een dikkere matras haast niet mogelijk, want dan heeft dat invloed op het fijn sluiten van het hefdak. We hebben een tekening gemaakt en laten meteen 8 aangepaste beugels maken.
Vier voor onszelf en 4 voor een andere geïnteresseerde zodat de zetkosten en arbeidskosten door 2 personen gedeeld kunnen worden.
Die beugels worden samengesteld uit zetwerk en laswerk en zullen daarna gepoedercoat worden.
Bovenstaande was leerzaam en verhelderend.
Bus staat nu weer bij de inbouwer om wat laatste puntjes op de I te zetten en daarna kunnen we door..
Laatst gewijzigd door Multivan Generation op 14 nov 2022, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: La Bocanegra
Leuk uitgevoerde test met persoonlijke parameters. Kan je nog iets zeggen over de temperatuur?
Ik heb bij traagschuim meer last van transpireren. Maar onder de 10C is dat minder.
Ik heb bij traagschuim meer last van transpireren. Maar onder de 10C is dat minder.
T5gp L2H1 Kombi 2012 caac 6bak, h&r 28/30 Antirolstangen, 210W solar, 220Ah agm, 2kW autotherm.
- Multivan Generation
- Berichten: 34116
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: La Bocanegra
In de garage was het een graad of 14 ten tijde van testen.
De cooltouch tijk zorgt er mede voor dat het gevoel van warmte en transpireren minder is.
Tel daarbij de goede ventilatie van die tijk en het Froli-systeem op, en dan is dat de weg die weg gaan.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: La Bocanegra
Mooie test.
En weer met de gebruikelijke Peter grondigheid en inventiviteit uitgevoerd. En met ons gedeeld
Met vriendelijke groet,
Charles
En weer met de gebruikelijke Peter grondigheid en inventiviteit uitgevoerd. En met ons gedeeld
Met vriendelijke groet,
Charles
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Re: La Bocanegra
Ik heb enkele nachten in het ziekenhuis op een traagschuim mogen slapen. Dat is gesloten schuim. Dat ventileerde niet. Het matras had ook een kuil.Multivan Generation schreef: ↑14 nov 2022, 13:27
In de garage was het een graad of 14 ten tijde van testen.
De cooltouch tijk zorgt er mede voor dat het gevoel van warmte en transpireren minder is.
Tel daarbij de goede ventilatie van die tijk en het Froli-systeem op, en dan is dat de weg die weg gaan.
Was jouw favoriete matras wel een open schuim soort?
T5gp L2H1 Kombi 2012 caac 6bak, h&r 28/30 Antirolstangen, 210W solar, 220Ah agm, 2kW autotherm.
- krekwakwol
- Berichten: 3968
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
- Locatie: Gemeente Westerkwartier
Re: La Bocanegra
Marcel, was dat geen inco matras met traagschuim er in?
Die ventileerd nul omdat de hoes water en dus ook luchtdicht is.
Wordt veel in ziekenhuis- en instellingsbedden gebruikt.
Die ventileerd nul omdat de hoes water en dus ook luchtdicht is.
Wordt veel in ziekenhuis- en instellingsbedden gebruikt.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
- Multivan Generation
- Berichten: 34116
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: La Bocanegra
Deze hebben we getest.
Nasa foam / traagschuim SG 57
Traagschuim, visco elastische, memory foam, Nasa foam; dit product kent vele namen. Wij verkopen de geschuimde kwaliteit met een open celstructuur. Het wordt meestal verkocht als topdek op een te hard matras, of boven op de dinette kussens in een caravan die omgebouwd worden tot bed. De minimum aanbevolen dikte is 4 cm zonder matras hoes. Met hoes wordt 6 cm dik aanbevolen.Is niet geschikt om op te zitten.
Bron: Johan's comfortschuim
Nasa foam / traagschuim SG 57
Traagschuim, visco elastische, memory foam, Nasa foam; dit product kent vele namen. Wij verkopen de geschuimde kwaliteit met een open celstructuur. Het wordt meestal verkocht als topdek op een te hard matras, of boven op de dinette kussens in een caravan die omgebouwd worden tot bed. De minimum aanbevolen dikte is 4 cm zonder matras hoes. Met hoes wordt 6 cm dik aanbevolen.Is niet geschikt om op te zitten.
Bron: Johan's comfortschuim
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...